Mijn waterdruppel.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Dees

Mijn waterdruppel.

Bericht door Dees » zo apr 22 2012 11:00 pm

Afbeelding

Gemaakt in mijn achtertuin met de D3100, Lens Nikon Af-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR Nikkor.
Ik had toen nog geen notie van waardes zoals sluitertijd en diafragma dus heb er verder geen uitleg bij.
Maar ik vond het een heel bijzondere foto :wink2:

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Mijn waterdruppel.

Bericht door ArendV » zo apr 22 2012 11:24 pm

Beste Dees, er is ook veel moois te zien op de foto, een mooie onscherpe achtergrond en een enkele druppel onderaan een bladpunt die de kleuren van de achtergrond weerspiegelt.
Helaas is de foto niet scherp en dus is er of niet goed scherpgesteld, te dichtbij scherpgesteld of is er sprake van bewegingsonscherpte (de sluitertijd kan ik niet lezen uit de foto). Ook staat het blad erg centraal wat de foto minder spannend maak.
Dus ik zou zeggen het gekozen diafragma was goed hier, waarschijnlijk vol open = een lage waarde gezien de beperkte scherptediepte.
Nu nog de scherpte controleren, of de sluitertijd was te lang - wat niet waarschijnlijk is - of je zat te dichtbij (minimale scherpstelafstand is 28 cm van voorwerp tot het de sensor = 0 tekentje met streepje erdoor op je body).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma apr 23 2012 7:48 am

Een prima foto met een mooie achtergrond ,jammer dat hij wat scherpte mist .
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Dees

Bericht door Dees » ma apr 23 2012 12:54 pm

Dank voor de interesse in mijn foto en de uitleg erbij waar ik hem door kan verbeteren.

Ik ben nu al blij hier op het forum lid geworden te zijn om dit soort informatie te vergaren om mijn foto´s te kunnen verbeteren.

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door PvGessel » ma apr 23 2012 9:02 pm

Dees schreef:Dank voor de interesse in mijn foto en de uitleg erbij waar ik hem door kan verbeteren.

Ik ben nu al blij hier op het forum lid geworden te zijn om dit soort informatie te vergaren om mijn foto´s te kunnen verbeteren.
Je bedoeling is prima geweest met die foto en als je de tips van ArendV ook tot uitvoer kunt brengen bij een volgend plaatje dan ben je mijns inziens heel goed opweg. Vergeet niet dat we het allemaal hebben moeten leren en ben je hier bij een prima forum terecht gekomen en lid geworden. Top!! En veel plezier. :wink:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”