Hoi allemaal,
Bedankt voor het eerlijke commentaar ....
Opgezetfan schreef:Over het algemeen is je compositie goed, maar je nabewerking is hooguit rampzalig.
In het gegeven commentaar kan ik in veel punten mee .... want zoals ik al in mijn voorstelrondje vertelde was de overgang van analoog naar digitaal niet helemaal zonder problemen.
Bij het bewerken van foto's op de computer komt er nogal veel aan mogelijkheden op je af zodat je niet precies meer weet wat je nog moet doen om je foto's te optimaliseren.
De foto's zijn origineel allemaal gemaakt in NEF .... maar deze presentatie is idd allemaal via PS omgezet naar JPG ..... dat zou je indruk kunnen verklaren.
Samengevat: .... Ik ben er nog niet achter hoe ik een foto op maximale kwaliteit kan bewerken.
Bij het zien van jou foto's ben ik dan ook stevig onder de indruk kan ik je zeggen .....
Je zou dan ook wel gretig aftrek krijgen denk ik als je je kennis op dit punt eens zou willen delen ....
alfa156 schreef:Ik zie overigens in de exif-gegevens dat de foto's niet alleen met een D80 zijn geschoten maar ook met een D70 en een Powershot S60. Foto's 19 en 20 zijn op 300mm geschoten en dat zie je terug in de scherpte. Zelf heb ik ook de 70-300vr maar gebruik die 300mm alleen als het niet anders kan.
Je omschrijft precies het probleem waar ik idd met de 70-300 VR tegen aan ben gelopen ..... op de 300-stand is de lens niet helemaal scherp.
Nu ik dat weet kan ik er rekening mee houden ..... thanks !
Mijn D80 had ook een lichte vorm van back-focus .... afgelopen maandag ben ik bij het service punt in Beverwijk langs geweest en daar hebben ze het direct bijgesteld .... kon er dan ook op wachten. Goede service daar ....
Dit weekend ga ik de D80 eens flink aan de tand voelen om te zien of de scherpte is verbeterd.
Het is idd juist dat de foto's met de genoemde camera's zijn genomen.
In mijn voorstel topic heb ik dat ook vermeld dat er - voordat ik de D80 in bezit had - verschillende camera's in bezit zijn geweest .... vandaar.
Vanaf heden zal ik dan ook nog alleen de D80 gebruiken voor de te plaatsen foto's ....
SwederD70 schreef:Zijn er erg veel om te showen en per stuk te beoordelen. 10 per keer is m.i meer de max. hoeveelheid die op diverse fora gehanteerd wordt.
Oeps .... Sorry ...
Was me er niet van bewust .... maar je hebt helemaal gelijk.