6 mei 2012, een mooie dag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Daniël » do mei 10 2012 1:30 pm

Zondag 6 mei ben ik in de Duinen van Den Haag geweest. Namelijk het Westduinpark. Een beschermd gebied wat ook gelijk terecht is.
Ik heb het weer in de gaten gehouden en besloot dus om met de 300mm F4 op pad te gaan. Ben er achter gekomen dat als het licht bewolkt is je meer kans hebt om iets vast te leggen.
De vos schijnt een jonkie te zijn. Dus nog niet helemaal gewend aan mensen. Normaal vluchten ze weg. Ze zijn hier gelukkig niet verpest zoals bij A'damse waterleiding duinen.
Verder vogels gezien wat mij eindelijk gelukt is. Normaal zie je die krengen nooit, horen wel maar zien.....

Ik hoop dat jullie van de serie genieten zoals ik van die dag heb genoten en eigenlijk nog steeds als ik de foto's terug ziet en er aan denk.

1. Weet iemand wat voor vogel dit is?
Afbeelding
2. Jammer van het takje maar je kan niet alles hebben. Als je de soort kent dan hoor ik het graag
Afbeelding
3. Rare vogel
Afbeelding
4. Roodborst aan het zingen
Afbeelding
5. De eerst vos voor mij
Afbeelding
6.
Afbeelding

Er zijn wat dingetjes die beter kunnen maar ik ben al heel erg tevreden.
Daniël



Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Wiljo » do mei 10 2012 1:45 pm

Prachtige serie Daniël, een superdag!
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor D. Haaksma » do mei 10 2012 2:13 pm

1: Braamsluiper
2: Fitis of Tjiftjaf moeilijk te zeggen zonder het ding in de hand te hebben. De Fitis heeft in de regel lichtgekleurde poten (beetje vleeskleurig) en de Tjiftjaf donkerbruin tot zwart.
( In feite kun je alleen met zekerheid de soort vaststellen als je de 1-e en 7-e slagpen over elkaar legt, bij de een ligt de smalle vlag dan onder de vlag van de 1e pen bij de ander er onder.
Informatie van het ringstation.)
Maar houdt het maar op de pootjes, wel zo praktisch en makkelijk. Maar de zang is van beide soorten is wel heel anders. Evenals het nestje.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Daniël » do mei 10 2012 3:20 pm

Wiljo schreef:Prachtige serie Daniël, een superdag!

:D
D. Haaksma schreef:1: Braamsluiper
2: Fitis of Tjiftjaf moeilijk te zeggen zonder het ding in de hand te hebben. De Fitis heeft in de regel lichtgekleurde poten (beetje vleeskleurig) en de Tjiftjaf donkerbruin tot zwart.
( In feite kun je alleen met zekerheid de soort vaststellen als je de 1-e en 7-e slagpen over elkaar legt, bij de een ligt de smalle vlag dan onder de vlag van de 1e pen bij de ander er onder.
Informatie van het ringstation.)
Maar houdt het maar op de pootjes, wel zo praktisch en makkelijk. Maar de zang is van beide soorten is wel heel anders. Evenals het nestje.

Ok, bedankt
Daniël



Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor frankreiz » do mei 10 2012 7:22 pm

Mooie foto's.. De vos ging er even lekker voor liggen, prachtig.
Nikon D4s / D700 + MB-D10 / Nikon1 V1 + 10-30mm / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV
Gebruikersavatar
frankreiz

Clublid
Berichten: 206


Locatie: Apeldoorn
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Marten » do mei 10 2012 8:00 pm

D. Haaksma schreef:1: Braamsluiper.

geen grasmus ?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor jolenfred » do mei 10 2012 8:11 pm

Prachtige serie.
Je eerste vos echt super, wij wachten er nog op.
D300s, D4, 12-24mm f4, 24-70mm f2.8, 24-120mm f4, 70-300mm F4.5-5.6, 35mm f1.8, 105mm macro f2.8, 70-200mm F2.8, 14-24 F2.8, SB-900
Gebruikersavatar
jolenfred

Clublid
Berichten: 105


Locatie: tilburg

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Eitjebert » do mei 10 2012 8:14 pm

Heel mooi Daniël.

Was die vos niet zo schuw? Of heb je een joekel van een telelens en/of uitmuntende sluipvaardigheden?
Eitjebert



Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor jac49 » do mei 10 2012 8:29 pm

De vogeltjes vind ik prachtig ,vooral het roodborstje heel mooi scherp. 8) je hoort het zingen.
De vossen ,ja daar is al genoeg discussie over geweest ,maar toch mooie foto's.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor P. Posthumus » do mei 10 2012 9:05 pm

Mooie serie, leuk om zo'n vosje tegen te komen
Groeten Peter
Gebruikersavatar
P. Posthumus

Forumlid
Berichten: 186


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Bob42 » do mei 10 2012 9:50 pm

Tjiftjaf en fitis zijn het makkelijkst op het gehoor uit elkaar te houden: de tjiftjaf roept zijn naam: tjif-tjaf, tjif-tjaf. De fitis kinkt totaal anders.
Voor vogels heb je trouwens nooit genoeg millimeters, dus weet waar je aan begint :D Ik gebruik de 300 F4 trouwens ook nog vaak, maar altijd met een 1.4 converter.
De vos is prachtig. Die heb ik nog niet op de plaat, laat staan zo.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Daniël » vr mei 11 2012 7:57 am

Zelfontspanner schreef:Mooie serie Daniël.
De vos is rete scherp. Althans de foto ervan :wink:

Dank je. Genomen met de oudere versie van de Nikkor 300mm F4. Super scherpe lens
frankreiz schreef:Mooie foto's.. De vos ging er even lekker voor liggen, prachtig.

Ja gelukkig wel
Marten schreef:
D. Haaksma schreef:1: Braamsluiper.

geen grasmus ?

Lijkt er wel heel erg op
jolenfred schreef:Prachtige serie.
Je eerste vos echt super, wij wachten er nog op.

Kon mijn lol niet op
Eitjebert schreef:Heel mooi Daniël.
Was die vos niet zo schuw? Of heb je een joekel van een telelens en/of uitmuntende sluipvaardigheden?

De vos was wel schuw ja. Heb gewoon een 300mm op een D300s.
jac49 schreef:De vogeltjes vind ik prachtig ,vooral het roodborstje heel mooi scherp. 8) je hoort het zingen.
De vossen ,ja daar is al genoeg discussie over geweest ,maar toch mooie foto's.
Jac.

Dank je
pipo1963 schreef:Mooie serie, leuk om zo'n vosje tegen te komen

Zeker
Bob42 schreef:Tjiftjaf en fitis zijn het makkelijkst op het gehoor uit elkaar te houden: de tjiftjaf roept zijn naam: tjif-tjaf, tjif-tjaf. De fitis kinkt totaal anders.
Voor vogels heb je trouwens nooit genoeg millimeters, dus weet waar je aan begint :D Ik gebruik de 300 F4 trouwens ook nog vaak, maar altijd met een 1.4 converter.
De vos is prachtig. Die heb ik nog niet op de plaat, laat staan zo.

Het kan zijn dat ik die ook hoorde. Heel herkenbaar. Maar moet nog even goed in het boekje zoeken welke nu welke is :D
Ik ben niet zo kapot van converters. Dan maar soms te ver ;)

Betreft de vos. Dit is een jonge versie.
Ik liep dus op het pad (het is echt verboden daar om van het pad af te wijken!) en zag iets op het pad staan. Dacht eerst dat het een hond was, precies hetzelfde dacht mijn hond ook want hij wou spelen :D
Nadat ik het door had ging ik door mijn hurken (zat een flinke afstand tussen hoor) en probeerde hem vast te leggen. Echter dacht de vos iets anders en peerde hem. Ik naar de plek om te kijken waar die was gebleven. Zag dat die de duinen in ging maar wel richting de kant waar ik vandaan kwam. Er is daar een mooi open stuk. Tussen dat stuk en het pad zit een heg. Hierdoor was het voor mijn hond niet meer mogelijk om de vos te zien en kon de vos wat ontspannen. Toen ben ik dus gaan schieten.
De vossen hier zijn schuw, gelukkig, en lopen dus ook snel weg mocht je in de buurt komen. Ik ben blij dat het geen attractie is daar en dat je ze zelden ziet. Ik ben dus ook erg blij dat ik deze tegen bent gekomen :D
Daniël



Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Bob42 » vr mei 11 2012 10:09 am

Daniël schreef:
Ik ben niet zo kapot van converters. Dan maar soms te ver ;)
D


Je moet ook wel weten waar je ze aanhangt. De 300 F4 staat er om bekend dat hij het uitstekend doet met een TC 1.4 en dat is ook mijn ervaring. Ik heb ook nog een tc 2.0 iii, maar die gebruik ik alleen op een 300 mm F 2.8 en ook dat gaat uitstekend.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor D. Haaksma » vr mei 11 2012 10:19 am

Marten schreef:
D. Haaksma schreef:1: Braamsluiper.

geen grasmus ?


Ik sluit dat ook niet 100% uit, maar het lichte plekje net boven het oog deed mij hem Braamsluiper noemen.
Maar hij heeft wel net twee lastige soorten, op die afstand, geknipt.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 6 mei 2012, een mooie dag

Berichtdoor Frankie » za mei 12 2012 9:59 pm

Gefeliciteerd met je ontmoeting, de vos staat er mooi scherp op !
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten