Eerste schot met D800e, wat ervaringen...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: Eerste schot met D800e, wat ervaringen...
Ben ook heel benieuwd naar de 70-200 vrII + 2.0 III in combi met dit monster...
Indrukkend is een woord wat zelfs te kort schiet.Jaap_van_Ekris schreef:Ik ben in staat geweest eens een paar uurtjes mijn mijn D800e de dierentuin in te trekken, en ik moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben.

-
- Forumlid
Beste Jaap,
Hoe ervaar jij de "traagheid" van de camera.? Volgens Digitalpro kun je met grip en 8 AA baterijen ( niet met de accu ) max 6 fps eruit persen dat lijkt me niet te weinig !
Hoe ervaar jij de "traagheid" van de camera.? Volgens Digitalpro kun je met grip en 8 AA baterijen ( niet met de accu ) max 6 fps eruit persen dat lijkt me niet te weinig !
Laatst gewijzigd door John Jansen op za mei 12 2012 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op DX is dat zo, maar op FX zeker niet. Dan zit je echt op 4 fps. Hij is daarmee merkbaar trager dan de D700. Ik ben daar nog niet helemaal uit of dat erg is. Ik schiet wel vaak in bursts, maar ik merkte ook dat ik in praktijk meestal op 5 fps zat (batterijen gaan snel leeg op je D700...) in plaats van de 8 fps die de specs aangaven. Maar de D800 is echt merkbaar langzamer dan de D700. Of dat betekend dat ik beelden mis hierdoor (wat het echte criterium is) weet ik nog niet. Daarvoor moet ik nog wat meters maken...John Jansen schreef:Beste Jaap,
Hoe ervaar jij de "traagheid" van de camera.? Volgens Digitalpro kun je met grip en 8 AA bareel en ( niet met de accu ) max 6 fps eruit persen dat lijkt me niet te weinig !
Jaap
-
- Forumlid
Camera blijft toch zeker de moeite waard.
The Camara Store (Can) heeft de D800 al aan flink wat testen onderworpen. Laats nog tegenover de Hasselblad. Nu in een fieldtest de D800E tegenover de medium format Pentax 645D. Wederom een mooi gemaakt filmpje dat leuk is om te kijken.