andere draagriem
andere draagriem
Ik ben op zoek naar een beter draagriem. De standaard Nikon riem vind ik te kort en geeft teveel belasting rond mijn nek.
De onderstaande riemen spreken mij nogal aan:
- Hama Quick Shoot Strap
- BlackRapid RS-7 strap
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen die anderen hiermee opgedaan hebben qua comfort en gebruik (positief en negatief)
Daarnaast ben ik toch enigszins bevreesd om de camera te dragen aan de statiefaansluiting, daarvoor is deze immers niet bedoeld
m.a.w. kan de riem op kwetsbare punten breken en kan er iets met de statiefaansluiting fout gaan.
De onderstaande riemen spreken mij nogal aan:
- Hama Quick Shoot Strap
- BlackRapid RS-7 strap
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen die anderen hiermee opgedaan hebben qua comfort en gebruik (positief en negatief)
Daarnaast ben ik toch enigszins bevreesd om de camera te dragen aan de statiefaansluiting, daarvoor is deze immers niet bedoeld
m.a.w. kan de riem op kwetsbare punten breken en kan er iets met de statiefaansluiting fout gaan.
D5200
AF-S Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II + AF-S Nikkor 35mm + Tokina 12-24mm + SB-400
Capture NX2 + Lightroom 4
AF-S Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II + AF-S Nikkor 35mm + Tokina 12-24mm + SB-400
Re: andere draagriem
Ik heb destijds ook lang gezocht... en uiteindelijk gevonden, een Aircell draagriem. Ik vind ze ideaal!
Zoiets dus:

En je hebt ze in allerlei soorten en maten, met smalle/brede uiteinden, en zelfs gekromde (zit beter over je schouder)
Heb ze destijd bij een shop in Duitsland gekocht:
http://www.enjoyyourcamera.com/advanced ... ll&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets dus:

En je hebt ze in allerlei soorten en maten, met smalle/brede uiteinden, en zelfs gekromde (zit beter over je schouder)
Heb ze destijd bij een shop in Duitsland gekocht:
http://www.enjoyyourcamera.com/advanced ... ll&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
met veel plezier gebruik ik de Sunsniper Steel pro draagriem, iets wat erg lijkt op de Black Rapid. Als enige minpuntje noem ik hierbij het verschuiven van de riem, met name het schouderstuk. Dit kan tegengegaan worden door een klein riempje onder de oksel, zoals Black Rapid deze heeft. Dit riempje staat nog op mijn verlanglijstje.
Het dragen van de camera aan de statiefbevestiging geeft geen problemen, bij een groter objectief zoals de 70-200 of de 300 mm gebruik je de schroefdraad in de statief steun van het objectief, dit geeft een mooie balans.
Het dragen van de camera aan de statiefbevestiging geeft geen problemen, bij een groter objectief zoals de 70-200 of de 300 mm gebruik je de schroefdraad in de statief steun van het objectief, dit geeft een mooie balans.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik heb de Black rapid strap pro sport verrekte makkelijk, verschuift niet en is zelfs met de 70-200 + converter ideaal....
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb ook de Sunsniper die Gert noemde. Fantastisch! Ook gewoon met de 70-200 op de camera. Dan ga je met flits erbij al richting 3 kilo. Geen enkel probleem. Aanrader!
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik gebruik al tijden BlackRapid straps. Heb nu de RS-Sport II. Werkelijk een geweldige strap. De 3600 gram die mijn setupje op zijn zwaarste uit de hand weegt is 3600 gram ( D700+grip+accu's+SB-910 en een 70-200 ) Kan er heel de dag mee rondlopen en werken. Echt een subliem ontworpen ding wat je nek echt ontlast tov een neckstrap.
Had laatst een discussie met iemand die perse een SunSniper wilde met staalkabeltje erin. Leek hem veilig ivm diefstal. In princippe heeft ie wel gelijk, maar mijn mening over mensen die een mes bij hebben om een camerastrap door te snijden doen vaak ook niet heel moeilijk over het mes onder je neus te drukken om vervolgens als nog alles mee te nemen.
Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Bekijk dit ook eens:
http://www.youtube.com/watch?v=9K7Eol0swpA&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=I0pzq_dROEg&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=hWJKrqP40Nw" onclick="window.open(this.href);return false;
Had laatst een discussie met iemand die perse een SunSniper wilde met staalkabeltje erin. Leek hem veilig ivm diefstal. In princippe heeft ie wel gelijk, maar mijn mening over mensen die een mes bij hebben om een camerastrap door te snijden doen vaak ook niet heel moeilijk over het mes onder je neus te drukken om vervolgens als nog alles mee te nemen.
Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Bekijk dit ook eens:
http://www.youtube.com/watch?v=9K7Eol0swpA&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=I0pzq_dROEg&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=hWJKrqP40Nw" onclick="window.open(this.href);return false;
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- hillie1965
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
+1, alleen zonder converter.John Jansen schreef:Ik heb de Black rapid strap pro sport verrekte makkelijk, verschuift niet en is zelfs met de 70-200 + converter ideaal....
Hillie.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Jan Mesken had vorige week een handige draagriem. Maar ben vergeten te vragen welk merk.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Ik heb er een 200-400 aan hangen, zo'n 5 kilo bij elkaar. Werkt perfect.John Jansen schreef:Ik heb de Black rapid strap pro sport verrekte makkelijk, verschuift niet en is zelfs met de 70-200 + converter ideaal....
Jaap
- sanderpeters
- Clublid
Zelf gebruik ik sinds een paar weken de Hama Quick Shoot Strap. Ben er erg blij mee. Geen last meer van mijn nek of schouders. Had mezelf hier veel eerder mee moeten verwennen! Met andere straps heb ik geen ervaring. Succes met je keuze!
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De strap ziet er op zich prima uit. Ik kende 'm nog niet. Maar ik zou die plastic verbinding niet vertrouwen. Doodeng. Handig dat je de camera snel kan afkoppelen, maar niet zo wat mij betreft!sanderpeters schreef:Zelf gebruik ik sinds een paar weken de Hama Quick Shoot Strap. Ben er erg blij mee. Geen last meer van mijn nek of schouders. Had mezelf hier veel eerder mee moeten verwennen! Met andere straps heb ik geen ervaring. Succes met je keuze!

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik gebruik al jaren de Black Rapid. Daarmee kan ik de hele dag met een paar kilo rond mijn nek rondlopen zonder last van mijn nek te krijgen.
Iedereen erg bedankt voor jullie reacties, het heeft mij zeker geholpen om een keuze te maken.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Black Rapid RS-4, deze stond eerst niet op mijn lijstje maar vond hem toch erg aantrekkelijk.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Black Rapid RS-4, deze stond eerst niet op mijn lijstje maar vond hem toch erg aantrekkelijk.
D5200
- mikascm
- Forumlid
- Contacteer:
andere draagriem
Zijn er ook mensen die de Black Rapid gebruiken in combinatie met een rugzak?
Is dit een beetje te doen?
Ik ben aan het kijken naar de Black Rapid RS-Sports 2 maar wil ook nog een rugzak meedragen.
Is dit een beetje te doen?
Ik ben aan het kijken naar de Black Rapid RS-Sports 2 maar wil ook nog een rugzak meedragen.
Nikon D800E
Nikkon AF-s 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G IF-ED VR | Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR | Nikkor AF 50mm f/1.8 D | Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G | Speedlight SB800
Nikkon AF-s 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 G IF-ED VR | Micro-Nikkor AF-S 105mm f/2.8G IF-ED VR | Nikkor AF 50mm f/1.8 D | Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G | Speedlight SB800