Helemaal met de schrijver van deze tekst eens.In het algemeen:
Ik vind dit forum geen plaats voor stemmingmakerij, oncontroleerbare ervaringen en opinies betreffende de fotohandel.
Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Foto Konijnenberg?
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik durf te zeggen dat dit niet van toepassing is op mij en mijn ervaringen. Ik wil geen koffie, weerpraatje en folderverhaal, ik wil graag spreken met iemand die gepassioneerd is en er verstand van heeft. Dat is in het algemeen en niet specifiek voor fotospullen of een specifieke winkel. Of iemand die op zijn minst vriendelijk is en eerlijk toegeeft als hij/zij iets niet weet, en wat moeite doet het op te zoeken. En toch probeer ik het regelmatig, kom ik met een volle portemonee en koopsignalen in mijn ogen een winkel binnen, als 2e klant op 4 verkopers, word ik niet eens geholpen. "Boven ligt wel ergens een foldertje, meneer.... We hebben het druk... Het is lunchtijd... Nee, geen idee of dat kan en hoe dat werkt...." Het lijken verdorie wel ambtenaren*!Léon Obers schreef:En wat service betreft. Veelal wordt men behandeld zoals iemand zelf is.
Als je aardig bent, doen mensen aardig terug. Ben je vervelend, doen mensen vervelend terug.
Het is altijd zo makkelijk de stront bij een ander te leggen.
Maar goed, het hangt niet alleen af van de winkel maar ook van de verkoper(s) die je treft. Maar ja, ik heb zelf te lang in de dienstverlening gewerkt denk ik, beroepsdeformatie of zo. Zo af en toe tref je nog eens een goede winkel, maar in de fotografie is dat even geleden. Mijn opticien is zo iemand: "Neem maar een paar montuurtjes mee en probeer ze thuis.... Ik raad dit glas aan, maar als het niet bevalt krijg je nieuwe... Ik bel de leverancier wel even of ze hem ook die andere kleur hebben...." en dat soort dingen. Kost een paar centen, maar de samenwerking is prettig. Zo'n fotowinkel zou ik graag hebben, waar men mijn naam kent en weet wat ik wil. Maar ja, ik snap ook wel dat in het internettijdperk dat erg lastig is voor sommige branches. Af en toe droom ik ervan zo'n winkel te beginnen, maar ik doe het maar niet. Het zou in elk geval anders zijn dan de winkels waar ik ben geweest maar ook niet zoals de oude fotoboer op de hoek. Ik zou best gratis een wat consultancy willen geven aan een geinteresseerde Nikon Pro dealer maar heb niet de illusie dat men wil luisteren.
Volgende week gelukkig wel weer wat sessies begeleiden over het verbeteren van dienstverlening, maar dan in een andere branche. Dit keer de gezondheidszorg!
* Let wel, in het bedrijfsleven werken meer "ambtenaren" dan bij de overheid weet ik uit ervaring!
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik pertinent niet, om de volgende reden:Reest schreef:Helemaal met de schrijver van deze tekst eens.In het algemeen:
Ik vind dit forum geen plaats voor stemmingmakerij, oncontroleerbare ervaringen en opinies betreffende de fotohandel.
1. Het delen van ervaringen en opinies is het hoofddoel van een forum. Bovendien hebben we als foto-forum vaak te maken met de fotohandel.
2. Nagenoeg elke ervaring en opinie is oncontroleerbaar. Als je die redenering toepast mag niemand nog ervaringen en opinies uitwisselen.
3. Een ervaring is per definitie persoonlijk. Als men dat in het achterhoofd houdt kan men op basis van het gemiddelde van die ervaringen best een eigen conclusie trekken.
(Ik hoor overigens niemand dit type opmerkingen maken als men een of andere dubieuze, waarschijnlijk malafide site met twijfelachtige prijzen zonder enig concreet bewijs aan de schandpaal nagelt...)
Misschien dat een enkele opmerking stemmingmakerij betreft (misschien die van de TS ook wel, maar is het zo bedoeld vraag ik me dan af?), maar de meeste mensen in dit draadje geven hun eigen eerlijke subjectieve beoordeling en ervaring. Ik vind dat mensen die dat naar eer en geweten doen behoorlijk tekort worden gedaan met bovenstaande statement.
Laatst gewijzigd door ReneG op di mei 22 2012 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
- GM
- Forumlid
- Contacteer:
+1Reest schreef:Helemaal met de schrijver van deze tekst eens.In het algemeen:
Lees overigens nergens dat TS de betreffende firma om opheldering heeft gevraagd omtrent de zaken die aangekaart worden.
TS geeft tevens aan dat hij zeer tevreden is over zijn lokale dealer.
Beetje jammer om dan dit soort negativiteit op het forum te "spammen" zonder dat er hoor en wederhoor kan worden toegepast.
Zou misschien beter zijn om hier een slot op te gooien.
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
We volgen het topic wel.
Dus om slotjes vragen is niet nodig hoor.
Dus om slotjes vragen is niet nodig hoor.
Volgens mij wordt er ook niks gezegd wat tegen de regels zou zijn..
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Er komen ook voldoende positieve reacties langs. Het is volgens mij een prima draadje. Natuurlijk zal men eerder negatieve ervaringen posten dan positieve. Dat is zelden anders.
Natuurlijk zullen we niet tolereren als een of andere partij (ongefundeerd) door het slijk gehaald zou worden. Of het nou een partner van ons is of niet. Daarom modereren we ook, en draadjes als dit worden extra goed gevolgd.
Natuurlijk zullen we niet tolereren als een of andere partij (ongefundeerd) door het slijk gehaald zou worden. Of het nou een partner van ons is of niet. Daarom modereren we ook, en draadjes als dit worden extra goed gevolgd.
Persoonlijk zie ik geen enkele reden wat de prijzen van Konijn kan rechtvaardigen. Tuurlijk zijn er artikelen die elders hetzelfde kosten en in een sporadisch geval zelfs iets duurder kunnen zijn. Over het algemeen is Konijn vrijwel altijd duurder. Ik koop echt heel veel artikelen en vergelijk altijd de prijzen. Voornamelijk met die van Foka, Kamera Express, Camera.nu etc, etc...
Ook nu ben ik aan het oriënteren voor de 14-24 die alleen bij Konijn voor het zachte prijsje van €1599,00 van de hand gaat. Dit is €30,00 tot €40,00 duurder dan alle door mij bekeken concurrenten. Foka, een zaak met rijke historie en mannen in pakken achter de balie levert dit objectief voor €1559,00 en 5 jaar garantie. Service aldaar? top! Zo kocht ik er onlangs mijn 24-70 die na 6 dagen een ultrasoon piepje gaf tijdens het focussen. Objectief werd direct omgeruild door een man in een pak.
Dit prijsverschil met Foka en andere bedrijven met personeel vind ik niet gerechtvaardigd, al is dit uiteraard een persoonlijke mening. Dit prijsverschil is een niet op zichzelfstaand iets. In ieder geval niet voor de overige tientallen aankopen die ik afgelopen 2 jaar heb gedaan mbt fotografie. Nooit was Konijn de goedkoopste, niet eerder had ik dus reden er te kopen.
Maakt dat Konijn een slechte zaak? In het geheel niet, zolang mensen tevreden de deur uitlopen kunnen ze het huidige prijsniveau handhaven en ik geef ze wat dat betreft nog gelijk ook. Kwestie van vraag en aanbod
Ik zit hier niet om Konijn te flamen want ik neem van een ieder aan dat het een topzaak is met kundig personeel en goede service. Zij zijn echter niet de enige die dat bieden en daarom krijg ik dan een vreemde bijsmaak als het gaat om de prijzen. Je kunt een verschil van €40,00 af doen als een paar tientjes, tientjes die ik graag betaal voor iets extra's. Helaas bied Konijn dat absoluut niet in vergelijking tot bv Foka. En die 4 tientjes? Daar maak ik mijn vrouw dan liever blij mee door bv. een mooie bos met rozen te kopen.
Ook nu ben ik aan het oriënteren voor de 14-24 die alleen bij Konijn voor het zachte prijsje van €1599,00 van de hand gaat. Dit is €30,00 tot €40,00 duurder dan alle door mij bekeken concurrenten. Foka, een zaak met rijke historie en mannen in pakken achter de balie levert dit objectief voor €1559,00 en 5 jaar garantie. Service aldaar? top! Zo kocht ik er onlangs mijn 24-70 die na 6 dagen een ultrasoon piepje gaf tijdens het focussen. Objectief werd direct omgeruild door een man in een pak.
Dit prijsverschil met Foka en andere bedrijven met personeel vind ik niet gerechtvaardigd, al is dit uiteraard een persoonlijke mening. Dit prijsverschil is een niet op zichzelfstaand iets. In ieder geval niet voor de overige tientallen aankopen die ik afgelopen 2 jaar heb gedaan mbt fotografie. Nooit was Konijn de goedkoopste, niet eerder had ik dus reden er te kopen.
Maakt dat Konijn een slechte zaak? In het geheel niet, zolang mensen tevreden de deur uitlopen kunnen ze het huidige prijsniveau handhaven en ik geef ze wat dat betreft nog gelijk ook. Kwestie van vraag en aanbod

Ik zit hier niet om Konijn te flamen want ik neem van een ieder aan dat het een topzaak is met kundig personeel en goede service. Zij zijn echter niet de enige die dat bieden en daarom krijg ik dan een vreemde bijsmaak als het gaat om de prijzen. Je kunt een verschil van €40,00 af doen als een paar tientjes, tientjes die ik graag betaal voor iets extra's. Helaas bied Konijn dat absoluut niet in vergelijking tot bv Foka. En die 4 tientjes? Daar maak ik mijn vrouw dan liever blij mee door bv. een mooie bos met rozen te kopen.
ReneG:
"1. Het delen van ervaringen en opinies is het hoofddoel van een forum. Bovendien hebben we als foto-forum vaak te maken met de fotohandel.
2. Nagenoeg elke ervaring en opinie is oncontroleerbaar. Als je die redenering toepast mag niemand nog ervaringen en opinies uitwisselen.
3. Een ervaring is per definitie persoonlijk. Als men dat in het achterhoofd houdt kan men op basis van het gemiddelde van die ervaringen best een eigen conclusie trekken.
(4,) (Ik hoor overigens niemand dit type opmerkingen maken als men een of andere dubieuze, waarschijnlijk malafide site met twijfelachtige prijzen zonder enig concreet bewijs aan de schandpaal nagelt...)"
Bij 1.: ik schreef dan ook oncontroleerbare ervaringen. En het gaat hier over ervaringen met mensen, die niet in staat zijn hun versie van een gebeurtenis te geven. "We" hebben als forum niets te maken met de fotohandel; het zijn met Nikon fotograferende individuen die met de fotohandel te maken hebben en daaraanvolgend het een en ander spuien op dit forum....
Bij 2.: Je kunt zeggen dat niemand dan nog ervaringen (en opinies) zou kunnen uitwisselen, maar ook hier: het gaat over personen danwel bedrijven. Hoor en wederhoor zijn hier niet mogelijk. Het hebben van opinies staat eenieder vrij, maar een oncontroleerbare negatieve opinie over een persoon of bedrijf spuien is beschadigend. Onweerlegbare feiten zijn echt iets anders.
Bij 3.: Het trekken van een conclusie op basis van gemiddelden slaat hier helemaal nergens op. Als toevallig meer lieden met een negatieve opinie deze geventileerd hebben heb je al geen eerlijk gemiddelde meer... Kernbegrip: controleerbaarheid.
Bij 4.: Dan moet je nog maar eens goed rondkijken op dit forum; ik heb al meerdere malen dit soort negatieve berichtgeving geprobeerd te relativeren.
"1. Het delen van ervaringen en opinies is het hoofddoel van een forum. Bovendien hebben we als foto-forum vaak te maken met de fotohandel.
(4,) (Ik hoor overigens niemand dit type opmerkingen maken als men een of andere dubieuze, waarschijnlijk malafide site met twijfelachtige prijzen zonder enig concreet bewijs aan de schandpaal nagelt...)"
Bij 1.: ik schreef dan ook oncontroleerbare ervaringen. En het gaat hier over ervaringen met mensen, die niet in staat zijn hun versie van een gebeurtenis te geven. "We" hebben als forum niets te maken met de fotohandel; het zijn met Nikon fotograferende individuen die met de fotohandel te maken hebben en daaraanvolgend het een en ander spuien op dit forum....
Bij 2.: Je kunt zeggen dat niemand dan nog ervaringen (en opinies) zou kunnen uitwisselen, maar ook hier: het gaat over personen danwel bedrijven. Hoor en wederhoor zijn hier niet mogelijk. Het hebben van opinies staat eenieder vrij, maar een oncontroleerbare negatieve opinie over een persoon of bedrijf spuien is beschadigend. Onweerlegbare feiten zijn echt iets anders.
Bij 3.: Het trekken van een conclusie op basis van gemiddelden slaat hier helemaal nergens op. Als toevallig meer lieden met een negatieve opinie deze geventileerd hebben heb je al geen eerlijk gemiddelde meer... Kernbegrip: controleerbaarheid.
Bij 4.: Dan moet je nog maar eens goed rondkijken op dit forum; ik heb al meerdere malen dit soort negatieve berichtgeving geprobeerd te relativeren.
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Hebben we niet allemaal wel onze positieve en negatieve ervaringen bij de foto zaken waar we wel eens komen.
- PvGessel
- Forumlid
Heb daar mijn D5100 gekocht. Op zich helemaal niets aan te merken op de ontvangst, uitleg en tijd die men voor mij nam. Ik had wat in te ruilen en dat is mijn reden geweest om naar Konijn te gaan.
Ben er maar twee keer geweest. De eerste keer voor dat wat ik had in te ruilen nog de moeite waard was. Een paar dagen later de D5100 gekocht en er werd mij toen geadviseerd om niet de standaard kitlens erbij te nemen maar de 18-105 zoomlens. Volgens verkoper had ik daar op mijn vakantie meer aan dan de standaard lens. (Note: ik stond twee dagen voor onze vakantie naar de VS
) Volgens mij heb ik daar ook goed aan gedaan.
maar nu komt het; enige tijd later heb ik de camera geregistreerd bij nikkon nl. Toen ik hier op het forum las over certificaten die door nikkon nederland werden afgegeven, had ik nog niets ontvangen van nikkon. bij navraag waarom niet werd mij gezegd dat de camera geen Nederlands model was en dat er daarom ook geen certificaat afgegeven kon worden. Dit is mij door de verkoper dus nooit vantevoren verteld en dat vindt ik dan weer jammer voor zo'n op het oog uitstekende vakhandel. Ik ben nog niet terug geweest om daarover te reclameren en vraag mij ook af of ik de moeite nog moet nemen om dat nog te doen?
Ben er maar twee keer geweest. De eerste keer voor dat wat ik had in te ruilen nog de moeite waard was. Een paar dagen later de D5100 gekocht en er werd mij toen geadviseerd om niet de standaard kitlens erbij te nemen maar de 18-105 zoomlens. Volgens verkoper had ik daar op mijn vakantie meer aan dan de standaard lens. (Note: ik stond twee dagen voor onze vakantie naar de VS

maar nu komt het; enige tijd later heb ik de camera geregistreerd bij nikkon nl. Toen ik hier op het forum las over certificaten die door nikkon nederland werden afgegeven, had ik nog niets ontvangen van nikkon. bij navraag waarom niet werd mij gezegd dat de camera geen Nederlands model was en dat er daarom ook geen certificaat afgegeven kon worden. Dit is mij door de verkoper dus nooit vantevoren verteld en dat vindt ik dan weer jammer voor zo'n op het oog uitstekende vakhandel. Ik ben nog niet terug geweest om daarover te reclameren en vraag mij ook af of ik de moeite nog moet nemen om dat nog te doen?
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
D750 met wat Sigma ART glas.
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
Het lijkt me dat je van Konijnenberg dezelfde service kunt verlangen als wanneer je wel een certificaat had gekregen. Juridisch is de verkoper de eerste die je moet aanspreken als er iets niet deugt. het certificaat v an Nikon is een extra maar kan Konijn ook even goed waarmaken als ze dat willen,.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Zat er een originele NL handleiding bij (dan vind ik het verhaal van Nikon een beetje vreemd). Als het een buitenlandse handleiding was, tja. Heel veel bedrijven doen dat. Overigens heb ik liever dat ze dat dan doen dan dat ze geen product op voorraad hebben (dat vind ik veel erger) want Nikon ruilt WEL gratis de handleiding om voor eentje in de juiste taal.
Verder gaat de garantie in principe altijd via Konijn, heb het hele Nikon-certificaten verhaal nooit echt goed begrepen, want in principe loopt garantie altijd via de leverancier. Misschien heb je er iets aan als de leverancier failliet gaat...?
Verder gaat de garantie in principe altijd via Konijn, heb het hele Nikon-certificaten verhaal nooit echt goed begrepen, want in principe loopt garantie altijd via de leverancier. Misschien heb je er iets aan als de leverancier failliet gaat...?
Spul waarmee je foto's maakt...
Het certificaat geeft recht op een 2e jaar fabrieksgarantie. Het is dus maar de vraag of de dealer deze kosten zelf voor rekening neemt omdat het 2e jaar zonder dit certificaat niet te claimen is door de consument.ReneG schreef:Zat er een originele NL handleiding bij (dan vind ik het verhaal van Nikon een beetje vreemd). Als het een buitenlandse handleiding was, tja. Heel veel bedrijven doen dat. Overigens heb ik liever dat ze dat dan doen dan dat ze geen product op voorraad hebben (dat vind ik veel erger) want Nikon ruilt WEL gratis de handleiding om voor eentje in de juiste taal.
Camera huis stuk en lens de plomp in zomaar even een gebeurtenis eind vorig jaar.
Konijn gebeld kreeg van hun een camera en prima lens mee totdat alles geregeld was met verzekering.
Hele redelijke inruil gekregen in tegenstelling met camra nu die een gek aansteek bod deed.
2 hele belangrijke dingen voor om te kunnen zeggen dat mijn ervaringen top zijn.
Konijn gebeld kreeg van hun een camera en prima lens mee totdat alles geregeld was met verzekering.
Hele redelijke inruil gekregen in tegenstelling met camra nu die een gek aansteek bod deed.
2 hele belangrijke dingen voor om te kunnen zeggen dat mijn ervaringen top zijn.