sanderpeters schreef:jan schreef:
Wel vindt ik de reactie van TS vreemd dat hij ruimer wil worden gecompenseerd dan wat de camera bij aanschaf heeft gekost. Wanneer een gelijke, nieuwe, camera wordt aangeboden dan is dit een correcte afhandeling. Wanneer de verkoper nog iets extra wil doen voor het geleden ongemak dan is dit meegenomen maar hij is het niet verplicht.
Is dat vreemd? Ik ben nu ruim 5 maanden in onderhandeling met Camera.nl over een goede oplossing. Fysiek heb ik de camera 4x bij hen aangeboden, waarbij de 1e keer is geweigerd de camera op te sturen. Het wegbrengen en ophalen van de camera heeft mij vele vrije middagen gekost en daarnaast heb ik veel reiskosten gemaakt. Dan heb ik het nog niet eens gehad over het mislopen van betaalde shoots.
Na 5 maanden ongemak zonder enige compensatie van de verkoper ben ik nu toch wel op een punt aangekomen dat ik wat mag verwachten van de verkoper?
Sander, dat de fysieke afstand tussen je woonplaats en de winkel blijkbaar ruim is, is niet het probleem van de verkoper. Jij zult ongetwijfeld moverende redenen hebben gehad om de aanschaf aldaar te doen. En dat heeft in dit soort gevallen een nadeel. Dat kun je de verkoper niet verwijten.
Maar belangrijker is je andere punt. De verkoper heeft de 1e keer geweigerd de camera op te sturen. Als reactie hierop heb je zelf de camera bij NSP laten bezorgen. Neem aan dat je nog een reparatie bon hebt van de verrichtte werkzaamheden. Dus er was wel degelijk iets mis met de camera. Daarmee heb je dus wel voldaan dat je een 1e melding hebt gedaan. Alleen de verkoper heeft er niet naar gehandeld. Dat maakt de zaak al weer iets anders, lees sterker.
Vindt het wel vreemd dat de verkoper je nimmer een vervangend exemplaar heeft aangeboden. Of heb je daar niet om gevraagd?
Dat je betaalde shoots misloopt dat is spijtig maar gevolgschaden zijn bijna altijd uitgesloten. Heb geen idee hoe groot deze schade is maar dan verwacht ik wel dat je een back-up camera hebt en/of die had je wellicht ook via de verkoper kunnen organiseren. (is mijn gedachte).
Wanneer je een rechtsbijstand verzekering hebt dan moet ze maar een brief laten sturen en dan zal het na dit briefje wel opgelost zijn of anders een van de eerder genoemde voorbeeld brieven downloaden en aangetekend versturen t.a.v. de directie. De verkoper weet heel goed wat zijn verplichtingen zijn (en jouw rechten). Even voor de beeldvorming. Heb je deze camera zakelijk of prive? Dat maakt nl. een wezenlijk verschil. Het halen van je recht ligt zakelijk iets gecompliceerder dan prive. Dit omdat je schrijft "het mislopen van betaalde shoots".
Nogmaals ik hoop dat je eruit komt met de verkoper.