D50 gekocht - op zoek naar een all-round objectief (18-70?)

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Roel G

D50 gekocht - op zoek naar een all-round objectief (18-70?)

Bericht door Roel G » vr jul 21 2006 11:31 am

Dag allemaal, (mijn eerste bericht hier. :-) )

Ik heb onlangs een D50 body gekocht, en heb daar voorlopig een oude Nikon lens op zitten. Maar die D50 is niet voor niets aangeschaft, dus ik zit me te orienteren op de aanschaf van een all-round lens waarmee ik in veel verschillende situaties goede resultaten zou moeten kunnen bereiken.

Wat ik heb begrepen is dat de D70(s) kit lens relatief goed is. Ik zag dat cameranu.nl een goede online winkel is voor dit soort zaken, en zij hebben deze lens op voorraad in 2 vormen:

1. 279 euro - met garantie via Inca (dat is de importeur, of niet?):
http://cameranu.nl/artikelen/14/23/2742 ... _BULK.html
2. 319 euro - met garantie via cameranu.nl:
http://cameranu.nl/artikelen/14/23/56/A ... IF_ED.html

Nu vraag ik me af, denken jullie dat die lens voor een beginner als ik een goed idee is? En, mocht ik voor deze lens gaan, wat moet ik van dat prijsverschil van 40 euro maken?

(P.S. Verder denk ik voor een tweede lens aan de Nikkor 50mm f1.8 ;-) )

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » vr jul 21 2006 11:34 pm

Ik ben niet kapot van die lens. Voor architectuur niet geschikt. Nogal donkere plaatjes. Moiré...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Johan Huizing
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Johan Huizing » za jul 22 2006 12:44 am

Als kitlens is deze lens zeer goed ontvangen. Let wel als kitlens. Van de huidige kitlenzenis dit de beste. Het prijverschil zit 'm inderdaad het wel of niet via de nederlandse inporteur. Veel internetwinkels verkopen via eigen import. En dat wil wel eens een paar tientjes schelen. 2e hands worden deze objectieven rond de 200 euro verkocht.

Groet,

Johan.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za jul 22 2006 6:38 am

Wat raar dat bij die dozenschuiver in Urk het Nederlandse model goedkoper is dan een grijs objectief. Maar goed, Garantie en service loopt altijd via de winkel waar je iets gekocht hebt.

De 18-70 is als kit objectief zeer goed. Het is een prima allround objectief. En als kit objectief kost het ongeveer 1/3 van de normale prijs. En om het los aan te schaffen!

Ik denk dat dit objectief ook tweedehands goed leverbaar is. Want er zijn er heel veel van verkocht. Nu weet ik niet welk ander objectief je al hebt. Alle AF objectieven van Nikon passen en werken 100% op je camera.

Zelf heb ik een 28-105 objectief voor het all-round werk, en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Ik heb ook geen enkel DX objectief, want tussen nu en 20 jaar zal Nikon wel een full-frame beeldchip hebben en dan heb je niet zoveel meer aan een DX objectief.

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » za jul 22 2006 10:30 am

Hans, over 20 jaar heb je alleen maar een heeeele grote zoom nodig als je in het oude mannenhuis zit..... :oops:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Roel G

Bericht door Roel G » za jul 22 2006 11:01 am

Hans Braakhuis schreef:*knip*

Nu weet ik niet welk ander objectief je al hebt. Alle AF objectieven van Nikon passen en werken 100% op je camera.
Een ouwe kitlens van een Nikon F55.
(ik heb niet voor het Nikon instapmodel gekozen vanwege oude lenzen e.d., maar omdat de Canon instapmodellen gewoon te klein waren voor mijn handen. :-) )
Hans Braakhuis schreef:Zelf heb ik een 28-105 objectief voor het all-round werk, en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Ik heb ook geen enkel DX objectief, want tussen nu en 20 jaar zal Nikon wel een full-frame beeldchip hebben en dan heb je niet zoveel meer aan een DX objectief.
Daar had ik nog helemaal niet gedacht. Hmmm...
Als ik daar rekening mee ga houden, wordt het tijd om me echt goed te orienteren op objectieven. Die 28-105 is deze, of niet?

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » za jul 22 2006 12:38 pm

Roel, waarom kijk je ook niet eens rond tussen het tweedehands spul op o.a. www.ebay.com ?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”