automatisch opstarten Lightroom 4

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
nikkie
Forumlid
Forumlid

automatisch opstarten Lightroom 4

Bericht door nikkie » za jun 23 2012 8:51 pm

Werk met veel plezier met Lightroom 4.

Alleen vind ik het vervelend dat als ik een externe schijf e.d. aankoppel hij ongevraagd direct opstart.
Ongetwijfeld moet ik ergens een vinkje aanzetten in het menu maar het is mij maar niet gelukt om dit te vinden.

Wie helpt mij uit de brand?
D5200
AF-S Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II + AF-S Nikkor 35mm + Tokina 12-24mm + SB-400
Capture NX2 + Lightroom 4

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: automatisch opstarten Lightroom 4

Bericht door John Hoenen » za jun 23 2012 8:57 pm

Lightroom - voorkeuren - algemeen - dialoogvenster voor importeren als geheugenkaart wordt aangetroffen uitzetten ( vinkje)

nikkie
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikkie » zo jun 24 2012 12:24 pm

John Hoenen schreef:Lightroom - voorkeuren - algemeen - dialoogvenster voor importeren als geheugenkaart wordt aangetroffen uitzetten ( vinkje)
Bedankt voor je reply.

In het betreffende vakje stond geen vinkje. Heb er alsnog een vinkje geplaatst en hij startte toch weer vanzelf op. Daarna het vinkje weer verwijderd en tot nu toe lijkt hij niet meer op te starten.
Overigens startte hij ook vanzelf op bij allerlei USB spul dat ik aankoppelde op de PC zoals mij ereader.
Eerder had ik al het volgende op de PC aangepast: Configuratiescherm --> automatisch afspelen --> afbeeldingen gezet op "altijd eerst vragen" (stond op Lightroom). Dit overigens zonder het gewenste resultaat.

Als hij toch weer vanzelf opstart meld ik mij wel weer. Tot zover bedankt.
D5200
AF-S Nikkor 18-200mm f3.5-5.6G ED VR II + AF-S Nikkor 35mm + Tokina 12-24mm + SB-400
Capture NX2 + Lightroom 4

Rieltje

Bericht door Rieltje » zo jun 24 2012 12:46 pm

Ik ben blij met deze vraag en het antwoord. Ik irriteerde mij er ook al aan :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”