Welke lens moet er mee naar Barcelona?
Welke lens moet er mee naar Barcelona?
In juli ga ik op vakantie en zoals elk jaar ga ik een dag naar Barcelona.
Ik ben in bezit van een D5100 met een 18-55 en een 55-200 lens.
Ik wil 1 van de 2 lensen meenemen op mijn doortocht door de stad.
Welke lens adviseren jullie om mee te nemen?
Ik wil vooral architectuur fotograferen (gaudi).
Hebben jullie ook tips om diefstal te voorkomen? En is Barcelona een diefstalgevoelige stad?
Met vriendelijke groeten,
Michael.
Ik ben in bezit van een D5100 met een 18-55 en een 55-200 lens.
Ik wil 1 van de 2 lensen meenemen op mijn doortocht door de stad.
Welke lens adviseren jullie om mee te nemen?
Ik wil vooral architectuur fotograferen (gaudi).
Hebben jullie ook tips om diefstal te voorkomen? En is Barcelona een diefstalgevoelige stad?
Met vriendelijke groeten,
Michael.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Welke lens moet er mee naar Barcelona?
18-55m
En ja, Barcelona is een diefstalgevoelige stad. Let op groepjes, de een leidt af, de ander ontdoet je van spullen.
Bij een of ander pleintje waar ik eens was, mijn vrouw in 15 seconden nadat we uit de bus waren gestapt berooft. Volgens de politie wordt elke 10 minuten iemand op dat pleintje beroofd. Kwam ook keurig overeen met de mensen die bij de politiepost binnenkwamen toen we aangifte deden en die mensen ook aangifte kwamen doen.
En ja, Barcelona is een diefstalgevoelige stad. Let op groepjes, de een leidt af, de ander ontdoet je van spullen.
Bij een of ander pleintje waar ik eens was, mijn vrouw in 15 seconden nadat we uit de bus waren gestapt berooft. Volgens de politie wordt elke 10 minuten iemand op dat pleintje beroofd. Kwam ook keurig overeen met de mensen die bij de politiepost binnenkwamen toen we aangifte deden en die mensen ook aangifte kwamen doen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Yaron
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je voornamelijk architectuur wilt fotograferen neem dan je 18-55 mee anders lukt het je niet om de gebouwen er op te krijgen, tenzij van verder af als dat überhaupt mogelijk is.
Veel plezier
Veel plezier
D3000, een flitser, steeds meer objectieven en een te kleine fototas
http://www.yarondaniel.wordpress.com
http://www.yarondaniel.wordpress.com
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ga je voor details of gehele gebouwen?
Tegen diefstal zal ik een gewone rugtas nemen.
(en een canon nekstrap... Die willen ze niet hebben....
)
Tegen diefstal zal ik een gewone rugtas nemen.
(en een canon nekstrap... Die willen ze niet hebben....

- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wanneer ik zou moeten kiezen dan nam ik de 18-55 mee.
Voor wat betreft diefstal. Het is niet anders dan in andere steden/landen.
Heb met Barcelona 2 compleet verschillende ervaringen. Tijdens een bezoek aan de F1 wedstrijd was 1 van de vrienden zijn paspoort in de stad verloren. 's Nachts een politie buro opgezocht en zei wisten te melden dat het paspoort eerder op de avond was afgegeven op een ander buro waar we het konden afhalen.
De slechte ervaring was in de metro op de roltrap met mijn vrouw. 1 persoon komt vanachter snel de roltrap omhoog. Stopt pal voor je en "valt" aan het einde van de roltrap. Normaal gesproken zou iemand er over heen vallen. Ik was hierop bedacht en schopte hem aan de kant met als gevolg een hoop heibel met zijn andere maatjes die achter ons stonden omdat ik zo maar begon te schoppen de groep werd groter en ik kreeg snel fysieke bijval van een Engelsman, die het hele voorval had zien gebeuren, tot het moment dat de politie kwam en toen waren de "gewonden" snel weg. Kostte daarna nog even tijd op het politieburo maar het verhaal kwam niet vreemd over. Dus we konden vertrekken.
Zorg in ieder geval je zelf zicht hebt op je spullen en spreid waardevolle zaken zodat wanneer er iets gejat wordt je niet alles kwijt bent paspoort/ID kaart gescheiden van rijbewijs zo ook je betaalmiddelen. Zorg ervoor dat een rugzak niet van achteren eenvoudig kan worden geopend sluit de ritssluitingen eventueel met een klein hangslotje. Ach let gewoon goed op en ga genieten van deze mooie stad en vergeet niet ook La Boqueria te bezoeken. http://www.boqueria.info/mercat-benvinguts.php?lang=en
Voor wat betreft diefstal. Het is niet anders dan in andere steden/landen.
Heb met Barcelona 2 compleet verschillende ervaringen. Tijdens een bezoek aan de F1 wedstrijd was 1 van de vrienden zijn paspoort in de stad verloren. 's Nachts een politie buro opgezocht en zei wisten te melden dat het paspoort eerder op de avond was afgegeven op een ander buro waar we het konden afhalen.
De slechte ervaring was in de metro op de roltrap met mijn vrouw. 1 persoon komt vanachter snel de roltrap omhoog. Stopt pal voor je en "valt" aan het einde van de roltrap. Normaal gesproken zou iemand er over heen vallen. Ik was hierop bedacht en schopte hem aan de kant met als gevolg een hoop heibel met zijn andere maatjes die achter ons stonden omdat ik zo maar begon te schoppen de groep werd groter en ik kreeg snel fysieke bijval van een Engelsman, die het hele voorval had zien gebeuren, tot het moment dat de politie kwam en toen waren de "gewonden" snel weg. Kostte daarna nog even tijd op het politieburo maar het verhaal kwam niet vreemd over. Dus we konden vertrekken.
Zorg in ieder geval je zelf zicht hebt op je spullen en spreid waardevolle zaken zodat wanneer er iets gejat wordt je niet alles kwijt bent paspoort/ID kaart gescheiden van rijbewijs zo ook je betaalmiddelen. Zorg ervoor dat een rugzak niet van achteren eenvoudig kan worden geopend sluit de ritssluitingen eventueel met een klein hangslotje. Ach let gewoon goed op en ga genieten van deze mooie stad en vergeet niet ook La Boqueria te bezoeken. http://www.boqueria.info/mercat-benvinguts.php?lang=en
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Bedankt voor alle positieve reacties op mijn onderwerp.
Het gaat de 18 - 55 worden. En ik ben gelukkig goed verzekerd dus dat zit wel goed. Ik let eigenlijk ook altijd goed op mn spullen. Vooral op Niko :p
Op andere forums staat dat je soms beter geen tasje kan meedragen maar gewoon de Nikon om je nek moet laten bungelen. Ik vind een tasje eigenlijk super fijn en de camera blijft ongedeerd. Maar dieven kunnen mischien sneller je tasje spotten. Wat vinden jullie?
Mvg,
Michael.
Het gaat de 18 - 55 worden. En ik ben gelukkig goed verzekerd dus dat zit wel goed. Ik let eigenlijk ook altijd goed op mn spullen. Vooral op Niko :p
Op andere forums staat dat je soms beter geen tasje kan meedragen maar gewoon de Nikon om je nek moet laten bungelen. Ik vind een tasje eigenlijk super fijn en de camera blijft ongedeerd. Maar dieven kunnen mischien sneller je tasje spotten. Wat vinden jullie?
Mvg,
Michael.
@ Jan:
La Boqueria. Ga ik zeker heen. Zoveel kleuren! Geweldig.
La Boqueria. Ga ik zeker heen. Zoveel kleuren! Geweldig.
- Léon Obers
- Forumlid
Mensen die een tasje bij hebben gebruiken dat om persoonlijke of waardevolle dingetjes in te stoppen (pas, creditcards, mobieltje e.d). Waarom zou je anders een tasje meenemen? Een van de eerste dingen die "gespot" worden. Klein, makkelijk mee te nemen, snel weggegraaid, en meestal voldoende "opbrengst" met wat erin zit. Met een groot reiskoffer gaan dieven niet zeulen. Daar hoef je niet bang voor te zijn dat lieden dat voor je neus weggrissen en wordt meegenomen.bex-hkd schreef:Ik vind een tasje eigenlijk super fijn en de camera blijft ongedeerd. Maar dieven kunnen mischien sneller je tasje spotten.
Het is tas speciaal voor een spiegelreflex camera. Gewoon om hem op te bergen + eventueel een reserve accu. Maar is het verstandig deze mee te nemen?Léon Obers schreef:Mensen die een tasje bij hebben gebruiken dat om persoonlijke of waardevolle dingetjes in te stoppen (pas, creditcards, mobieltje e.d). Waarom zou je anders een tasje meenemen? Een van de eerste dingen die "gespot" worden. Klein, makkelijk mee te nemen, snel weggegraaid, en meestal voldoende "opbrengst" met wat erin zit. Met een groot reiskoffer gaan dieven niet zeulen. Daar hoef je niet bang voor te zijn dat lieden dat voor je neus weggrissen en wordt meegenomen.bex-hkd schreef:Ik vind een tasje eigenlijk super fijn en de camera blijft ongedeerd. Maar dieven kunnen mischien sneller je tasje spotten.
- Léon Obers
- Forumlid
Gewoon alert blijven op jongelui van een jaar of 16-20 om je heen, en goed op je spullen passen.
Zelf heb ik bijna altijd een vrij lang "eenbeen-statief" bij. Dat schrikt ook wat af, want het het heeft wel wat weg van een lange wapenstok. In ieder geval zou ik het bij tijden van acute nood als zodanig kunnen inzetten. Het is voldoende dat jongelui om je heen dat ook beseffen.
Zelf heb ik bijna altijd een vrij lang "eenbeen-statief" bij. Dat schrikt ook wat af, want het het heeft wel wat weg van een lange wapenstok. In ieder geval zou ik het bij tijden van acute nood als zodanig kunnen inzetten. Het is voldoende dat jongelui om je heen dat ook beseffen.

- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Haha, goed idee! Ik weet niet wat voor camera er op zit, maar dat maakt een prima ploertendoderLéon Obers schreef:Gewoon alert blijven op jongelui van een jaar of 16-20 om je heen, en goed op je spullen passen.

Barcelona vond ik hartstikke relaxed, op de Ramblas moet je zeker even verdacht wezen, je wordt idd afgeleid, mijn kameraad en ik door een paar hoeren, ondertussen kwam er een man met een jasje zwaaien en vragen of die van ons was, druk heen en weer rennend zodat je je blik laat volgen en toen voelde ik al snel een vinger in mn kontzak. Die uiteraard leeg is, alleen contant geld dragen in je broekzakken en je pinpas ergens waar ze er nooit bij kunnen. Paspoort ed ligt in het kluisje van het hotel. M'n camera Heb ik gewoon om mn nek en toen in een Tamrac slingbag, die kan ik altijd nog onder mn arm dragen of voor me.
Barcelona is echt super relaxed, misschien ben je er inmiddels geweest, maar ik vond het naast erg fotogeniek ook erg gezellig! Volgende week weer naar Bangkok, ook geen probleem hoor....
Hier nog een linkje naar een aantal foto's uit Barcelona:
http://www.flickr.com/photos/boldey/set ... 048300825/
Ik was een paar jaar geleden in Rio, een van de gevaarlijkste steden in de wereld, en kreeg van de mensen daar een goede tip. Gooi al je waardevolle spullen in een plastic boodschappentas van de eerse beste supermarkt daar. Het draagt natuurlijk niet zo handig en ziet er misschien niet erg hip uit maar het werkt wel.
Groet, Thom
Groet, Thom
- Léon Obers
- Forumlid
Haha! Mercadona tas is stevig, waterdicht en goedkoop (en met een vriendelijke glimlacht zelfs gratis).Léon Obers schreef:OK, Mercadona
Krijg wel ineens ook veel zin om op reis te gaan!
Gr, Thom