Bali - Ubud

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Bali - Ubud

Berichtdoor iJoost » vr jul 20 2012 10:18 pm

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12)
Afbeelding
iJoost



Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor jac49 » vr jul 20 2012 10:24 pm

Heb hier ook weer van genoten :D
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor iJoost » vr jul 20 2012 10:27 pm

Ik ook. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor jantom » vr jul 20 2012 11:09 pm

Prachtig gebied en interessant stadje. Heel gezellig. Het is het centrum van de kunst maar kunst (ook grote standbeelden) vind je ook in Gyanyar.
Heb je er ook dansvoorstellingen meegemaakt? Hoewel ik niet echt van dansen houd kon ik de voorstelllingen wel waarderen.
Je laat zien dat je er mooie foto's kan maken.
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor Kroontje » vr jul 20 2012 11:18 pm

Zeker mooie platen iJoost ;)
Vooral foto 4 vind ik wel wat hebben.
Mooi om naar te kijken

Kroontje
Kroontje



Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor Johan v. V. » vr jul 20 2012 11:24 pm

iJoost schreef:Ik ook. ;-)

Dan toch met dit verschil: voor ons is het gratis, en dat was het voor jou vast niet! :P
Ik geniet heel erg van je foto's. Hoe lang ben je daar geweest? Lijkt me fraai reisje!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor iJoost » za jul 21 2012 12:46 am

Kroontje schreef:Vooral foto 4 vind ik wel wat hebben.


Nu je erover begint. Ik vind 'm ook wel geslaagd, maar er is ook iets raars mee. Die stenen hagedis was namelijk vrij groot. Maar op deze foto lijkt hij heel bescheiden. Dat komt door die bladeren die er tegenaan liggen. Die zijn heel veel groter dan je zou verwachten.

muggie schreef:Hoe lang ben je daar geweest?


We zijn een maand weggeweest, de eerste helft Borneo en de tweede helft Bali. Ik heb me wel vermaakt. ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor reneo57 » do aug 09 2012 12:02 am

Stuk voor stuk klasse!
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor John Jansen » vr aug 10 2012 6:45 am

Mooie serie,
Heel herkenbaar voor het laatst in 2009 op Bali geweest blijft een Bizonder eiland met een lieve bevolking,prachtige natuur en lekker eten. En alles pelan pelan.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor dejong.r83 » za aug 11 2012 10:29 pm

Erg mooie foto's! Zou meteen het vliegtuig instappen :) [offtopic] Ben op zoek naar een mooie replacement prime voor mijn 50mm 1.8d. Hoe zou een 1.4/1.8 85mm uitvallen op een DX D7000? [/offtopic]

Robert
Nikon D7000, Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8D, Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G, Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G, Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro, Nikon Speedlight SB-700

flickr[/b]
Gebruikersavatar
dejong.r83

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor iJoost » za aug 11 2012 10:45 pm

Ik vond 85 mm. op een DX (mijn D200) eerlijk gezegd net even te lang om in de drukte mensen mee te fotograferen. Dan moet je te vaak een stapje terug doen... en dan loopt er weer iemand tussendoor en is het moment weg. Dus ik ben voor die toepassing blij dat het voor mij nu (D800) weer gewoon een portretlens is geworden. En ik gebruikte de 50 mm. op DX veel meer.

Maar het hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt doen natuurlijk. Het is bottom line gewoon mooi glas. Niets mis mee. Dus als je in de stemming bent voor een korte telelens dan komen er mooie foto's uit.

De wat langere telelenzen boeien me niet zo. Maar dat ligt aan mij (vooral niet op letten ;-).
iJoost



Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor dejong.r83 » za aug 11 2012 11:05 pm

Duidelijk :) Ik zou graag meer bokeh zien in mijn portret foto's... De 85mm is daarin in wel erg mooi! Komende jaren zal ik de D7000 niet vervangen.
Nikon D7000, Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikon AF Nikkor 50mm f/1.8D, Nikon AF-S NIKKOR 85mm f/1.8G, Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G, Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro, Nikon Speedlight SB-700

flickr[/b]
Gebruikersavatar
dejong.r83

Forumlid
Berichten: 69


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bali - Ubud

Berichtdoor iJoost » za aug 11 2012 11:30 pm

Meer bokeh? Betere bokeh, bedoel je misschien... Als het daar om gaat, zou ik eerlijk gezegd een van mijn Zeiss lenzen pakken. Hoewel de 85/1.4 van Nikon die ik hier veel gebruikt heb ook lang niet slecht is. Maar dat geldt ook al voor de 50/1.4 van Nikon. Ik heb wel eens slechtere bokeh gezien. ;-)

Of bedoel je een kleinere scherptediepte? Die gaat op een DX grofweg een stop ruimer zijn dan met een FX sensor met dezelfde lens. En wat zal het zijn? Van 50 mm. naar 85 mm. verschilt ook een stop in scherptediepte, schat ik. Eigenlijk hoef je daarvoor dus niet over te stappen. Dat kan met de 50 mm. F/1.4 (of F/1.8) ook wel. Gewoon opendraaien dat diafragma, dan wordt de scherptediepte heel klein. Klein genoeg om verdomd nauwkeurig te moeten scherpstellen. ;-)

En daar komt de Zeiss lens dan nogmaals om de hoek kijken. Want als je handmatig scherp stelt, dan stel je niet alleen het scherptevlak op de juiste plaats zoals met auto focus, maar je kijkt naar en verplaatst de hele scherptediepte. Een klein maar essentieel verschil.
iJoost




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten