Powerplant I.M.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor JvdKooij » ma aug 13 2012 11:19 am

Marcel_ schreef:
djunclesam schreef:
Marcel_ schreef:...

Dat is de domste opmerking die je kan geven, dit is toch niet de originele naam *doh*


Ik ben ook niet de slimste... :cry:

Maar nog net zo slim om te begrijpen dat urbexers vaak de locaties geheim willen houden. En een simpele google op de topictitel verraad al dat die missie van jou niet helemaal geslaagd is dus dan mag over de keuze van de topic titel minstens hetzelfde waardeoordeel geveld worden... :huh:


Dan krijg je alleen maar andere urbex reportages te zien, omdat elke urbexer deze naam voor deze locatie gebruikt


Klik maar eens op de link die Captainhook geeft, Als je vervolgens gewoon de naam ingeeft in Google maps, wordt die prima aangegeven, en kan je dus ook zo een routebeschrijving uitdraaien.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor mffotos » ma aug 13 2012 1:02 pm

whahaha leuke discussie hier....Mooie repo kerel met een goede bewerking 8)
mffotos



Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Peter » ma aug 13 2012 1:59 pm

[quote="CaptainHook"]He? Waarom is dat nou weer geheim? :shock:
Zelfs de plaatsnaam mag je niet weten? :?: :?: :?:

Google is your friend... dus waarom er nou zo geheimzinnig over gedaan wordt???


knip link verwijderd
Peter



----------------------------------------
Leuk ? :evil:

net doen alsof je het niet snapt.

Linken naar Urbex locaties worden niet normaliter niet voor Jan en alleman op websites geplaatst. De topicstarter geeft eveneens aan hier moeite mee te hebben.
Je snapt dit blijkbaar niet en denkt bij jezelf "ze kunnen me de pot op" ik ga toch de speurneus uithangen.

Was desnoods een algemene discussie begonnen over 'nut en noodzaak' . Dan had ik er begrip voor kunnen opbrengen en was graag met je in discussie gegaan.

Je 'speurwerk' is door mij verwijderd.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor JvdKooij » ma aug 13 2012 2:13 pm

jvdk schreef:
Klik maar eens op de link die Captainhook geeft, Als je vervolgens gewoon de naam ingeeft in Google maps, wordt die prima aangegeven, en kan je dus ook zo een routebeschrijving uitdraaien.


Wat ik trouwens vergeet te vermelden, mooie foto's hoor, ik mag dat graag zien :wink:
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor CaptainHook » ma aug 13 2012 2:40 pm

Peter schreef:
Leuk ? :evil:

net doen alsof je het niet snapt.

Linken naar Urbex locaties worden niet normaliter niet voor Jan en alleman op websites geplaatst. De topicstarter geeft eveneens aan hier moeite mee te hebben.
...

Nou snap ik het nog minder...
De topicstarter vermeld letterlijk de tekst als titel, die ik gebruikt heb om te zoeken mbv Google.
En binnen enkele seconden krijg je dan honderden foto's van die locatie te zien, met allerlei uitgebreide verhalen over de geschiedenis en avonturen die mensen daar beleefd hebben. Daar is toch niks mis mee? Lijkt me gewoon reuze interessant! Waarom er dan 'geheimzinnig' gedaan moet worden, snap ik al helemaal niet... En waar kan ik zien dan dat dat 'urbex' gedoe secret zou zijn???
Als ik mooie panorama foto's maken van alpine vergezichten, zitten zelfs de GPS EXIF coördinaten erbij, zodat iedereen precies kan zien WAAR het is en je ook kunt zien dat het wel ff wat (fysieke) moeite kost om op de desbetreffende plek te komen.
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma aug 13 2012 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Peter » ma aug 13 2012 2:46 pm

Ik stel voor dat je dan een nieuw (algemeen) topic opent over 'Urbex". Wellicht kun je je vooraf ook even inlezen over de 'gebruiken' omtrent deze tak van fotografie. Google geeft informatie genoeg hierover.

Deze fotopresentatie is niet bedoeld om een discussie te starten c.q. rechtstreeks te linken naar urbex lokaties.



.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Marcel_ » ma aug 13 2012 4:30 pm

Voor elke urbex locatie wordt een andere naam verzonnen zodat de locatie niet direct wordt vrij gegeven, dit om diefstal,vernieling tegen te gaan. Als je op de naam zoekt krijg je natuurlijk meer foto's te zien want er zijn meerdere urbexers heen geweest die er moeite voor gedaan hebben om deze locatie te zoeken.

Dat is een ander verhaal dan wanneer je deze naam googled en je gelijk het straatadres ervoor krijgt (wat dus niet zo is) en iedereen zomaar die kant op kan.

Maar bedankt voor de "on-topic" reacties
Gebruikersavatar
Marcel_

Forumlid
Berichten: 297


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Marcel_ » ma aug 13 2012 4:31 pm

mffotos schreef:whahaha leuke discussie hier....Mooie repo kerel met een goede bewerking 8)


heey jij hier ook :)
Gebruikersavatar
Marcel_

Forumlid
Berichten: 297


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor yzf1kr » ma aug 13 2012 4:49 pm

Marcel_ schreef:
Dat is een ander verhaal dan wanneer je deze naam googled en je gelijk het straatadres ervoor krijgt (wat dus niet zo is) en iedereen zomaar die kant op kan


Dat is helaas in met powerplant im wel het geval. Een of andere mafkees heeft gewoon de echte naam in zijn blog vermeld. Dan is het niet zo moeilijk meer.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Shiftmeister » ma aug 13 2012 7:26 pm

Nevermind, locatie gevonden.
Shiftmeister



Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Marc » di aug 14 2012 12:41 am

.....Om even terug te komen op de foto's.....
HDR is niet mijn ding maar ik vind het hier goed passen. Composities kloppen.
Met name foto 3 vind ik erg sterk met de metalen buizen. Het leverd een fraai lijnenspel op.
Gebruikersavatar
Marc

Forumlid
Berichten: 333


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor mffotos » di aug 14 2012 7:46 am

Marcel_ schreef:
mffotos schreef:whahaha leuke discussie hier....Mooie repo kerel met een goede bewerking 8)


heey jij hier ook :)

Al een tijdje maar weinig tijd gehad voor dit forum.... :D
mffotos



Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Frankie » zo aug 26 2012 9:10 am

Knap gedaan, prachtig effect ! Wel jammer als je hier niet meer plaatst, hopelijk zet je je er nog één keer overheen... :frown:
Trouwens, 9-15 foto's, wat een werk... Hoe lang ben je in de nabewerking bezig om daar één beeld uit te krijgen ?
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Powerplant I.M.

Berichtdoor Marcel_ » za sep 01 2012 12:29 pm

Frankie schreef:Knap gedaan, prachtig effect ! Wel jammer als je hier niet meer plaatst, hopelijk zet je je er nog één keer overheen... :frown:
Trouwens, 9-15 foto's, wat een werk... Hoe lang ben je in de nabewerking bezig om daar één beeld uit te krijgen ?


Het aantal exposures maakt niet zoveel uit, photomatix voegt ze wel samen
Gebruikersavatar
Marcel_

Forumlid
Berichten: 297


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten