Ik blijf maar twijfelen over de scherpte of misschien moet ik zeggen de af-afstelling van mijn D800. Vanmiddag op proef even een 24-70 mogen lenen (en ook de komende dagen tot mijn beschikking). Deze natuurlijk gelijk op de camera gezet en onze Fredje als model op de plank gezet.
Camera op 2.8, iso zover opgeschroefd tot ik een acceptabele sluitertijd van 1/125 kreeg (Iso staat dan wel op 3200, maar dat mag voor de D800 geen belemmering zijn, lijkt mij)
Gekozen voor 1/125 sec omdat ik een hele snelle ademhaling heb door mijn COPD en op advies van Patrick om hier niet onder te gaan zitten. Ik heb de foto's uiteraard uitgesnelden.
Het histogram goed gezet (rechter puntje op de eerste verhoging in het hostogram, ik hoop dat ik duidelijk ben) en iets verscherpt in capture. 10/15/0
Zie hier de resultaten. scherpgesteld op het rechteroog. Ik begin inmiddels zo erg te twijfelen en misschien dus inmiddels veel te kritisch dat ik niet meer weet of de foto's nu goed (lees : rag) scherp zijn. Wie geeft het verlossende antwoord. En ja ik weet dat Freddie een erg mooi katertje is

Foto-1 met mijn "verkeerde" waarde (Straal 15, Intensiviteit 10)

Foto-1 met mijn "Leon" waarde (Straal 3, Intensiviteit 60)

Foto-2 met mijn "verkeerde" waarde (Straal 15, Intensiviteit 10)

Foto-2 met mijn "Leon" waarde (Straal 3, Intensiviteit 60)