Dat kun je corrigeren door alsnog een EN-EL4a te kopen en zo'n lullig dopje, de (even zoeken) BL-3.Vriend schreef:Alleen heb ik spijt dat ik niet de PDK-1 Power Drive Kit gekocht heb.
MB-D10 batterij grip
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: MB-D10 batterij grip
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Dank je Roelof, ik wist niet dat je de PDK-1 Power Drive Kit zo zelf alsnog kunt samenstellen.
Inderdaad...ook niet aan gedacht...handig!!Tuihanti schreef:Ik heb em ook onder de D300s.
Ik herken me in een punt niet in jouw verhaal.
Ik heb enkel een accu in de grip en niet in de camera.
De accu hoeft niet in de camera te zitten hoor.
Dan hoef je de grip er ook nooit meer onder weg te schroeven en kan je die gewoon laten zitten.
Je kan een 2e accu in je broekzak of tas meenemen, mocht je die al nodig hebben.

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb de MB-10 met BL-3 onder de D300 zitten en die gaat er ook niet meer af denk ik. De accu's van de D3 gebruik ik. Ik heb er nog voorgestaan een kleine accu erbij te kopen, voor het geval dat ik de camera zonder grip zou willen gebruiken. Aangezien ik denk dat dit niet gaat gebeuren, laat ik het maar zo
De grip bevalt prima in ieder geval.
@Roelof: Alleen met een En-EL4 accu en de BL-3 red je het niet. Je moet ook nog een andere lader (MB-21) erbij kopen.

De grip bevalt prima in ieder geval.
@Roelof: Alleen met een En-EL4 accu en de BL-3 red je het niet. Je moet ook nog een andere lader (MB-21) erbij kopen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Freaky87
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb ook recent de MB-D10 batterij grip aangekocht...
En ik zou er zeker niet meer zonder willen!
Ik vind het een goede toevoeging, zeker weten!
Ik snap zelfs eigenlijk niet dat ik niet sneller deze aanwinst heb aangekocht....
En ik zou er zeker niet meer zonder willen!
Ik vind het een goede toevoeging, zeker weten!
Ik snap zelfs eigenlijk niet dat ik niet sneller deze aanwinst heb aangekocht....

Mijn website: http://www.freakyphoto.be --- http://www.freakyparty.be
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb er ook een maar dan van Phottix en daar heb ik geen spijt van. Ik gebruik veel AA batterijen. Die zijn altijd overal verkrijgbaar als je op reis bent en geen tijd hebt om je originele accu op te laden.
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt ook denken aan een zonnecel op je backpack.
In continenten zoals Afrika, australie e.d. heel effectief, millieu vriendelijk en totaal onafhankelijk van welke verkrijgbarheid dan ook. Dan heb je aan 3 setjes oplaadbare AA accu's voldoende.
1 set in de cam, set 2 in de lader en set 3 geladen en klaar voor gebruik.
Zonnecellen zijn verkrijgbaar, ook speciaal voor op je backpack bij de betere buitensportzaak en anders bij de consumenten electronicahandel.
In continenten zoals Afrika, australie e.d. heel effectief, millieu vriendelijk en totaal onafhankelijk van welke verkrijgbarheid dan ook. Dan heb je aan 3 setjes oplaadbare AA accu's voldoende.
Zonnecellen zijn verkrijgbaar, ook speciaal voor op je backpack bij de betere buitensportzaak en anders bij de consumenten electronicahandel.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik heb ook onder mijn D300s de M.B - D 10 zitten en vind het heel prettig .
De balans is zeker met mijn 80/200 mm 2.8 veel beter dan zonder deze grip .
GR dIRK
De balans is zeker met mijn 80/200 mm 2.8 veel beter dan zonder deze grip .
GR dIRK
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Pffft.Tuihanti schreef:Je kunt ook denken aan een zonnecel op je backpack.
Backpakkers zijn in de regel grammenpiepers.
Bij een licht zonnepaneeltje (folie?) zullen ze hooguit de wenkbrauwen fronzen, maar een D300 met batterypack etc zie ik ze toch niet meesjouwen.
Voor lange afstand - fietskampeerders (Nederland - Noordkaap V.V. ) lijkt het mij wel iets nuttigs.
Ik zou graag de ervaringen van iemand horen (m.b.t. het zonnepaneeltje dan.)
-
- Clublid
- Contacteer:
Mijn rugzak met D700, MB-D10 eronder en 24-70 2.8 en 70-200 2.8 is toch al zwaar. dan kan het zonnepaneeltje ook wel mee met kamperen (met de auto overigens, de tijd met volle bepakking in rugzak heb ik inmiddels wel gehad).D. Haaksma schreef:
Pffft.
Bij een licht zonnepaneeltje (folie?) zullen ze hooguit de wenkbrauwen fronzen, maar een D300 met batterypack etc zie ik ze toch niet meesjouwen.
Voor lange afstand - fietskampeerders (Nederland - Noordkaap V.V. ) lijkt het mij wel iets nuttigs.
Toch wil ik wel even een kantekening plaatsen bij het gebruik van oplaadbare AA accu's in de MB-D10.
Ik ben recent tegen het probleem aangelopen dat deze niet meer worden herkend door de camera. De camera geeft keurig aan dat de grip wordt gezien, maar schakelt toch over op de interne accu.
Met normale AA batterijen heb ik dit probleem niet, wel met oplaadbare...! Grip naar Nikon Beverwijk gebracht, schakelaar zou hersteld zijn en contacten schoongemaakt, maar het probleem zit er nog steeds in.
Inmiddels gebruik ik dus maar standaard een 2de EN-EL3e in de grip ipv accu's, met AA batterijen als back-up.
Marcel
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
En als het met de auto is kun je toch voor een autolader gaan op 12 voltmpvk schreef:Mijn rugzak met D700, MB-D10 eronder en 24-70 2.8 en 70-200 2.8 is toch al zwaar. dan kan het zonnepaneeltje ook wel mee met kamperen (met de auto overigens, de tijd met volle bepakking in rugzak heb ik inmiddels wel gehad).D. Haaksma schreef:
Pffft.
Toch wil ik wel even een kantekening plaatsen bij het gebruik van oplaadbare AA accu's in de MB-D10.
Ik ben recent tegen het probleem aangelopen dat deze niet meer worden herkend door de camera. De camera geeft keurig aan dat de grip wordt gezien, maar schakelt toch over op de interne accu.
Met normale AA batterijen heb ik dit probleem niet, wel met oplaadbare...! Grip naar Nikon Beverwijk gebracht, schakelaar zou hersteld zijn en contacten schoongemaakt, maar het probleem zit er nog steeds in.
Inmiddels gebruik ik dus maar standaard een 2de EN-EL3e in de grip ipv accu's, met AA batterijen als back-up.
Zoiets als deze:
http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=760
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik neem altijd een omvormer mee in de auto (die heb ik toch al) met de MH-18a voor de Nikon en andere laders die handig zijn (voor telefoon, Lumix compact camera, penlites etc)Frank R schreef: En als het met de auto is kun je toch voor een autolader gaan op 12 volt
Zoiets als deze:
http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=760
Marcel
Marcel
- Alex
- Clublid
Ik had hem En hij beviel prima !
Ik lees zaken als batterij uit de body halen om te laden / accu uit de grip wisselen.
In de d300s kon ik de volgorde van batterij instellen; 1- grip, 2-body.
Ik lees zaken als batterij uit de body halen om te laden / accu uit de grip wisselen.
In de d300s kon ik de volgorde van batterij instellen; 1- grip, 2-body.