Portfolio op iPad(3)
- Harry W
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Portfolio op iPad(3)
Hallo,
Vraagje. Ik heb net een iPad gekocht en heb een aantal van mijn mooiste foto's geüpload. De bedoeling is om een mooie portfolio te kunnen laten zien. Wat mij opvalt is dat de foto's op beeldvullend formaat gewoon mooi scherp zijn, maar op het moment dat je ze met je vingers uitvergroot dan gaat de kwaliteit sterk achteruit. Dit terwijl de foto's op full size op de PC gewoon wel scherp zijn. Is er zoiets als optimaal foto formaat (of resolutie) voor het iPad scherm, waarbij de foto na uitvergroting wel scherp blijft?
Vraagje. Ik heb net een iPad gekocht en heb een aantal van mijn mooiste foto's geüpload. De bedoeling is om een mooie portfolio te kunnen laten zien. Wat mij opvalt is dat de foto's op beeldvullend formaat gewoon mooi scherp zijn, maar op het moment dat je ze met je vingers uitvergroot dan gaat de kwaliteit sterk achteruit. Dit terwijl de foto's op full size op de PC gewoon wel scherp zijn. Is er zoiets als optimaal foto formaat (of resolutie) voor het iPad scherm, waarbij de foto na uitvergroting wel scherp blijft?
Re: Portfolio op iPad(3)
Hallo,
Als jij diezelfde foto op je pc ook flink ga vergroten, dan ga je dus ook blokjes zien.
Dit gebeurd nu dus ook op je Ipad3.
Hier dan een test voor je.
Zet een foto van 0,5 MB op je pc, ga die foto dan op je pc scherm groter maken, hoe groter je die foto maakt hoe meer je dan blokjes ga zien.
Groetjes,
Casanova56.
Als jij diezelfde foto op je pc ook flink ga vergroten, dan ga je dus ook blokjes zien.
Dit gebeurd nu dus ook op je Ipad3.
Hier dan een test voor je.
Zet een foto van 0,5 MB op je pc, ga die foto dan op je pc scherm groter maken, hoe groter je die foto maakt hoe meer je dan blokjes ga zien.
Groetjes,
Casanova56.
-
Onlinegvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoi Harry W,
Naar mijn weten kun je geen bepaalde resolutie instellen op de iPad. Mijns inziens betekent dit dat je alleen iets scherp houdt in de oorspronkelijke weergave, zodra je met je vingers inzoomt, zal het altijd minder scherp worden. Gek genoeg heb ik de ervaring dat het met jpg files wat scherper blijft dan met nef of nrw files.
Helaas is het niet anders...
Naar mijn weten kun je geen bepaalde resolutie instellen op de iPad. Mijns inziens betekent dit dat je alleen iets scherp houdt in de oorspronkelijke weergave, zodra je met je vingers inzoomt, zal het altijd minder scherp worden. Gek genoeg heb ik de ervaring dat het met jpg files wat scherper blijft dan met nef of nrw files.
Helaas is het niet anders...
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Bij een goede portfolio hoef je toch niet te zoomen? Als de foto zich leent voor zoomen zal ik de crop appart doen in de reeks........ (of als inzet)
-
- Clublid
Vergeet ook niet de hoge resolutie van het iPad scherm: 2048×1536
Als je gaat zoomen dat zit je al gauw aan 1:1 weergave en als je verder gaat moet de iPad de pixels er bij gaan verzinnen.
Als je gaat zoomen dat zit je al gauw aan 1:1 weergave en als je verder gaat moet de iPad de pixels er bij gaan verzinnen.
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
Dit programma is niet direct antwoord op je vraag maar mocht je daadwerkelijk met een goede portfolio willen showen, moet je PadFolios for iPad eens bekijken. Foto's op je iPad New (iPad 3e generatie) uploaden met een formaat van 3072 pixels voor de langste zijde en je hebt een kwaliteit....
Niet goedkoop maar vreselijk goed een mooi. Maak je echt de blits mee.
Groet,
ALE
Niet goedkoop maar vreselijk goed een mooi. Maak je echt de blits mee.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Er is een maximale afbeeldingsgrootte in het besturingssysteem iOs. Bij het uploaden van foto's naar de iPad worden je foto's automatisch verkleind naar dat maximale formaat. Als ik me niet vergis is dat 1024x1024 t/m iPhone 3 en daarna en iPad 2048x2048.Harry W schreef:Hallo,
Dan dus via de Camera Connection Kit kopiëren, dan heb je dat probleem niet. Of eenvoudig naar jezelf e-mailen.
- Harry W
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bedankt voor al jullie bruikbare adviezen en informatie. Ik hoop er mijn voordeel mee te doen.
Mvrgr,
Harry
Mvrgr,
Harry