advertentieregels aangescherpt

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

advertentieregels aangescherpt

Bericht door Roelof » vr sep 07 2012 11:04 am

Omdat wij wat bedenkingen hadden bij sommige advertenties die de laatste tijd in 'gevraagd en aangeboden' verschenen, hebben we de regels voor die sectie iets aangescherpt om handelaren met de regels in de hand te kunnen weren.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 80#p234680
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: advertentieregels aangescherpt

Bericht door gijs sandberg » vr sep 07 2012 11:09 am

Beste Roelof,

Goed dat er weer eens over gedacht wordt.
Ik kan helaas niet zien wat er aangescherpt is.

Bij lezing vond ik wel een punt dat sommigen niet zal bevallen:
"Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om bij vragen je postcode in je draadje te zetten."

Wordt hiermee bedoeld dat moderatoren locatie-informatie kunnen/mogen toevoegen, ookal wil de aanbieder dat liever niet publiek (op het web) zettenn ??
Wel begrijp ik het advies om locatie-hints in de advertenties te zetten, dat is in afzonderlijke draadjes al vaker gemeld.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr sep 07 2012 11:17 am

gijs sandberg schreef: Bij lezing vond ik wel een punt dat sommigen niet zal bevallen:
"Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om bij vragen je postcode in je draadje te zetten."
Lijkt me inderdaad niet de juiste actie.
Maar wat is het probleem bij aanbiedingen? Een geïnteresseerde kan toch gewoon via PB bij de verkoper terecht voor aanvullende gegevens?
Dan blijven privégegevens toch gewoon buiten het openbare circuit?
Vriendelijke groet, Léon Obers

Martin

Bericht door Martin » vr sep 07 2012 11:23 am

Lijkt me inderdaad niet de juiste actie.
Maar wat is het probleem bij aanbiedingen? Een geïnteresseerde kan toch gewoon via PB bij de verkoper terecht voor aanvullende gegevens?
Dan blijven privégegevens toch gewoon buiten het openbare circuit?
Als ik zie dat het product dat te koop aangeboden wordt 200 km van mij vandaan is reageer ik niet eens en dat is wel zo prettig.

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: Als ik zie ...

Bericht door gijs sandberg » vr sep 07 2012 11:32 am

Beste Martin,

Eens, vandaar dat er vaak een advies gegeven wordt om een indicatie van de locatie te geven.

Mijn 1e aanmerking was de suggestie dat Moderatoren wellicht (ongewild) locatie-informatie zouden mogen toevoegen. Daar ben ik tegen, iedereen met web-toegang kan dat dan lezen.

Groeten, Gijs

P.S. ik heb in mijn publieke profiel ook alleen een indicatie staan, wie dat echt wil weten kan dat vinden of gewoon vragen.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr sep 07 2012 11:36 am

Martin schreef: Als ik zie dat het product dat te koop aangeboden wordt 200 km van mij vandaan is reageer ik niet eens en dat is wel zo prettig.
Alleen de plaatsnaam of regio (wat dikwijls reeds in het profiel staat van iemand) lijkt me meer dan voldoende voor een indicatie waar je moet zijn.
Ik kom dus niet speciaal naar Doetinchem. :lol: :wink:

Martin

Bericht door Martin » vr sep 07 2012 11:38 am

Léon Obers schreef:
Martin schreef: Als ik zie dat het product dat te koop aangeboden wordt 200 km van mij vandaan is reageer ik niet eens en dat is wel zo prettig.
Alleen de plaatsnaam of regio (wat dikwijls reeds in het profiel staat van iemand) lijkt me meer dan voldoende voor een indicatie waar je moet zijn.
Ik kom dus niet speciaal naar Doetinchem. :lol: :wink:
Dat bedoel ik ook en als het een heeeeeel klein plaatsje is dan kun je gewoon een grote plaats in de buurt opgeven toch!
Een postcode lijkt mij niet verstandig.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr sep 07 2012 12:05 pm

Hallo

De rede waarom we een woonplaats / regio erbij vragen, is omdat het vaak wordt gevraagd van mensen die evt interesse hebben.
Natuurlijk kan dat via een PB ook gedaan worden, maar sommige zijn wel blij als het vermeld staat.

Wij Mod's kunnen wel een regio / plaats aan gaan geven, maar dat doen we niet :wink:
Dit is aan de verkopende partij om te doen.

Kroontje

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: dat doen we niet

Bericht door gijs sandberg » vr sep 07 2012 12:14 pm

Beste Kroon,

re dat doen we niet

Laten we het daar op houden.

Als Roelof een taalkundit spitsvondige bui heeft, kan hij wellicht de text aanpassen.
Een hint, iets als:
De moderatoren kunnen wel locatie-informatie zien, maar geven dat niet prijs, iemand die meer locatie-informatie wil weten kan de aanbieder gewoon een Persoonlijk Bericht (PB) sturen.

Greoten, Gijs

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr sep 07 2012 12:22 pm

Hallo Gijs
iemand die meer locatie-informatie wil weten kan de aanbieder gewoon een Persoonlijk Bericht (PB) sturen.
Daarom schreef ik dat al, dat is aan de aanbieder. Hij zou ook een regio aangeven ;)
re dat doen we niet

Laten we het daar op houden.
Klopt ;)

Groet Kroontje

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Re: dat doen we niet

Bericht door Léon Obers » vr sep 07 2012 12:36 pm

gijs sandberg schreef: Als Roelof een taalkundit spitsvondige bui heeft, kan hij wellicht de text aanpassen.
Dat lijkt me voor neergelegde "huisregels" in ieder geval wel verstandig om dit soort onduidelijkheden uit te sluiten.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr sep 07 2012 2:22 pm

Het komt er dus simpelweg op neer dat de zinsnede:

"De mensen willen graag weten waar ze het op kunnen halen. Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om bij vragen je postcode in je draadje te zetten."

vervangen zou kunnen worden door:

"De mensen willen graag weten waar ze het op kunnen halen. Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om desgewenst, na toestemming van de aanbieder, diens postcode of woonplaats te vermelden."

----o--o--O--o--o----

Waarbij ik aanteken dat ik al die geheimzinnigdoenerij voor wat betreft de woonplaats nooit begrepen heb, maar goed.
Het is al eerder aangekaart, dat weet ik wel. Men is bang dat het dievengilde een bezoekje komt brengen, maar dat wordt dan weer door de leden zelf "uitgelokt" door tot in details hun uitrusting te vermelden. Waar ik dan weer niet aan meedoe - het zou niet in mijn profiel passen...

Roelof
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za sep 08 2012 10:57 am

emdeklerk schreef: "De mensen willen graag weten waar ze het op kunnen halen. Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om desgewenst, na toestemming van de aanbieder, diens postcode of woonplaats te vermelden."
Nee, je ziet dat verkeerd. Wij gaan dus niet vragen of dat akkoord is.
Als je iets te koop aanbiedt dan is nu dus de regel dat je aangeeft waar iets opgehaald/getest kan worden.
Als je in Hollandscheveld woont, dan mag je daar rustig regio Hoogeveen van maken of zelfs Zuid Drenthe, maar er moet een redelijke indicatie zijn. En dat moet een stuk redelijker zijn dan West Europa.
Als dat niet het geval is dan wordt er gevraagd of je aan wilt geven waar testen/ophalen kan gebeuren. Dat gebeurde al een poosje.
Als je daar niet op reageert, dan is er nu een sanctie en die sanctie is niet dat je advertentie verwijderd wordt, maar dat je postcode geplaatst wordt of als we in een goede bui zijn en bereid tot extra werk: de woonplaats die bij die postcode hoort.

Het is echt niet de bedoeling dat we in het wilde weg postcodes gaan publiceren, maar zelfs op marktplaats zie je de woonplaats van een aanbieder.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Martin

Bericht door Martin » za sep 08 2012 11:03 am

Roelof schreef:
emdeklerk schreef: "De mensen willen graag weten waar ze het op kunnen halen. Als je woonplaats niet in je profiel staat, zet die dan in je advertentie. De moderatoren zijn altijd bereid om desgewenst, na toestemming van de aanbieder, diens postcode of woonplaats te vermelden."
Nee, je ziet dat verkeerd. Wij gaan dus niet vragen of dat akkoord is.
Als je iets te koop aanbiedt dan is nu dus de regel dat je aangeeft waar iets opgehaald/getest kan worden.
Als je in Hollandscheveld woont, dan mag je daar rustig regio Hoogeveen van maken of zelfs Zuid Drenthe, maar er moet een redelijke indicatie zijn. En dat moet een stuk redelijker zijn dan West Europa.
Als dat niet het geval is dan wordt er gevraagd of je aan wilt geven waar testen/ophalen kan gebeuren. Dat gebeurde al een poosje.
Als je daar niet op reageert, dan is er nu een sanctie en die sanctie is niet dat je advertentie verwijderd wordt, maar dat je postcode geplaatst wordt of als we in een goede bui zijn en bereid tot extra werk: de woonplaats die bij die postcode hoort.

Het is echt niet de bedoeling dat we in het wilde weg postcodes gaan publiceren, maar zelfs op marktplaats zie je de woonplaats van een aanbieder.
+1

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za sep 08 2012 11:20 am

Roelof schreef: (...) , maar zelfs op marktplaats zie je de woonplaats van een aanbieder.
Niet altijd. Alleen als de aanbieder die in zijn profiel heeft gezet.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”