Rondreis Zuid Afrika/Swaziland deel 1

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Poompie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Rondreis Zuid Afrika/Swaziland deel 1

Bericht door Poompie » za sep 08 2012 11:40 pm

Afgelopen augustus heb ik met een groep studenten een rondreis door oostelijk Zuid Afrika gemaakt. Uiteraard m'n camera meegenomen, met meer dan genoeg geheugen. Dit heeft geresulteerd in vele foto's, waarvan ik er zeer kleine selectie heb gemaakt. Vanwege het grote aantal, wil ik het in 2 draadjes plaatsen. In het eerste draadje foto's van wat algemene zaken en in het tweede draadje foto's van de prachtige vogels die we gezien hebben. De vogels zijn hier te vinden.

1. Een top in het Drakensberg-gebergte. Aan de achterkant hebben we een vrije abseil gemaakt.
Afbeelding

2. Een wandeling in Rugged Glen Nature Reserve, langs een aantal watervallen. Geprobeerd een lange sluitertijd te krijgen, echter is de lucht linksboven toch nog volledig uitgebeten.
Afbeelding

3. Een (zwarte, ben ik niet helemaal zeker van) neushoorn in Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve. Deze stak ongeveer 5m voor onze safari-pick-up over. Neushoorns die in dit reservaat gefokt worden, worden over zo'n beetje alle Nationale parken in (Zuid) Afrika uitgezet.
Afbeelding

4. Tijdens een wandeling in het Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland, kwamen we dit eiland met forse krokodil tegen. De nestjes in de boom zijn van wevers.
Afbeelding

5. Uiteraard zijn we ook in het Krugerpark geweest. We hebben alle Big Five-dieren gezien, het bijzonderst was echter het luipaard, 's morgens vroeg.
Afbeelding

6. Ook hebben we in het Krugerpark vele verschillende antilope-soorten gezien. Degene die er voor mij het meeste uitspringt is het steenbokje. Ook deze kwamen we 's morgens vroeg tegen.
Afbeelding

7. Op het eind van de reis zijn we nog bij een reptielenopvang geweest. In dit park worden uitheemse reptielen opgevangen en onderhouden, nadat ze bij hun eigenaren zijn weggehaald, of door hun eigenaren zijn afgestaan. De reptielen worden gebruikt voor voorlichting aan de lokale bevolking, die met name bang zijn voor slangen. We hebben hier een uitgebreide rondleiding en voorlichting gehad.
Afbeelding

8. Tot slot hebben we de 'Panoramaroute' gevolgd naar ons startpunt. Deze route leid langs diverse prachtige uitzichten en watervallen. Helaas was het die dag heiig, wat de foto's wat minder sprankelend maakt.
Afbeelding

De hele set, met exif-data is hier te zien.

Alvast bedankt voor het kijken en de reacties.
Coolpix P7700 | Ikelite onderwaterhuis | Ikelite DS125 filts | D60 | Tamron 17-50 f/2.8 | Nikon AF-S 300 f/4 | Nikkor AF-S 35 f1.8 DX | Nikkor AF Fisheye 10.5mm f/2.8 DX | Nikkor AF-D 180 f/2.8 | Kenko 1.4x DGX | https://500px.com/thomaskoper

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Rondreis Zuid Afrika/Swaziland deel 1

Bericht door Patrick » zo sep 09 2012 2:55 am

Fraai hoor. Mooi land!

Tip: volgens mij belicht je vaak nogal ruim. Die laatste bijvoorbeeld had je beter wat kunnen onderbelichten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » zo sep 09 2012 8:39 am

Mooie series dat is ver weg misschien nog eens als we goed sparen.
Loop je exif gegevens eens door en ook je toestel .
zie veel foto in de + exposere gemaakt zijn.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Poompie
Forumlid
Forumlid

Bericht door Poompie » zo sep 09 2012 11:31 am

Patrick schreef:Fraai hoor. Mooi land!

Tip: volgens mij belicht je vaak nogal ruim. Die laatste bijvoorbeeld had je beter wat kunnen onderbelichten.
Dank voor het compliment en de tip. Ik heb voor de belichting snel gekeken achterop m'n camera en niet naar het histogram. Dat had ik waarschijnlijk wel moeten doen. Het is in ieder geval weer een leerpuntje.
Coolpix P7700 | Ikelite onderwaterhuis | Ikelite DS125 filts | D60 | Tamron 17-50 f/2.8 | Nikon AF-S 300 f/4 | Nikkor AF-S 35 f1.8 DX | Nikkor AF Fisheye 10.5mm f/2.8 DX | Nikkor AF-D 180 f/2.8 | Kenko 1.4x DGX | https://500px.com/thomaskoper

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo sep 09 2012 11:52 am

Gaaf zo´n rondreis in Zuid-Afrika en wat een geweldig gevoel moet het geven om een luipaard te mogen ontmoeten (foto 5) :D

henkk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » zo sep 09 2012 10:13 pm

Erg mooi, geweldige momenten gepakt.
We hebben ook je Flickr pagina langsgelopen. Ik hoop dat je in RAW hebt gefotografeerd, er zijn veel foto's die met een beetje nabewerken véél mooier kunnen worden. Het zal je een dag of wat kosten maar is wel de moeite waard!
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

De Put

Bericht door De Put » zo sep 09 2012 10:19 pm

Prachtig!!!

UErik

Bericht door UErik » ma sep 10 2012 12:30 pm

nette serie vooral #7 vind ik een topper

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”