Ik weet niet of dit het goede forum is (anders graag naar het juiste gedeelte zetten), maar mijn Mac herkent mijn camera niet als ik hem aansluit.
Als ik de camera uitzet, ik doe de bijbehorende USB kabel in de camera en computer en ik zet daarna de camera aan, dan gebeurd er niets. Normaliter zou mijn computer het moeten herkennen dat er een apparaat is aangesloten. Ik heb alle USB poorten in de computer geprobeerd. Op mijn Mac draai ik OSX 10.7.4. Ook heb ik het op mijn macbook geprobeerd (die is ouder), maar ook daar deed die niets.
Ook heb ViewNX2 van de cd geïnstalleerd.
Heeft iemand een oplossing voor mij? Wil nl wel graag mijn foto's op mijn Mac zetten en daar kunnen bewerken.
Mijn Mac herkent mijn Nikon niet
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Mijn Mac herkent mijn Nikon niet
Even verhuisd naar de computervragen-sectie. Lijkt me ene betere plaats.
De makkelijkste oplossing is een kaartlezer gebruiken. Ik hang mijn camera alleen aan mijn PC als ik 'm van afstand wil aansturen, wat ik vrijwel nooit doe.
De makkelijkste oplossing is een kaartlezer gebruiken. Ik hang mijn camera alleen aan mijn PC als ik 'm van afstand wil aansturen, wat ik vrijwel nooit doe.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste K,
Heb je de kamera conform het handboek ingesteld ?
Dat kan voor win/mac verschillen.
PS ik ben geen Macintoy kenner, maar ik kan me voorstellen dat dit soort defaults op Win-computers is gezet (af fabriek).
Het zijn typische instelling die men eenmaal maakt en vervolgens vergeet: maar het staat wel in het kamera-handboek.
Groeten, Gijs
PPSS oops, volgens het pdf handboek is er op de kamer aniets in te stellen, het is waarschijnlijk een zaak voor Mac-kenners.
Heb je de kamera conform het handboek ingesteld ?
Dat kan voor win/mac verschillen.
PS ik ben geen Macintoy kenner, maar ik kan me voorstellen dat dit soort defaults op Win-computers is gezet (af fabriek).
Het zijn typische instelling die men eenmaal maakt en vervolgens vergeet: maar het staat wel in het kamera-handboek.
Groeten, Gijs
PPSS oops, volgens het pdf handboek is er op de kamer aniets in te stellen, het is waarschijnlijk een zaak voor Mac-kenners.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op za sep 22 2012 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Camera op PTP zetten. Zit ergens in de instellingen van je Nikon.
Eventueel Fotolader openen en in de instellingen aangeven welk programma je automatisch wilt openen als je deze camera aansluit.
Eventueel Fotolader openen en in de instellingen aangeven welk programma je automatisch wilt openen als je deze camera aansluit.
Opmerking: ViewNX2 van de originele CD is meestal vrij oud... Dus download de allernieuwste versie bij Nikon.kupje schreef: Ook heb ViewNX2 van de cd geïnstalleerd.
Oude versies v.d. s/w willen ook nog wel eens bestandstransfers verklooien en/of beschadigen je originele NEF files!

Hier wel een aanvulling.CaptainHook schreef:Opmerking: ViewNX2 van de originele CD is meestal vrij oud... Dus download de allernieuwste versie bij Nikon.kupje schreef: Ook heb ViewNX2 van de cd geïnstalleerd.
Oude versies v.d. s/w willen ook nog wel eens bestandstransfers verklooien en/of beschadigen je originele NEF files!
Haal je de nieuwste View NX2 van de Nikon site, let dan wel op.
Op de Nikon site staan 2 versie's: 1 voor Windows en 1 voor de MAC.
Test je camera is met die kabel op een gewone pc.
Ja, zo kan je achterkomen of die USB kabel NIET de boosdoener is, oftewel kapot.