belichting D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

belichting D300

Berichtdoor fotofrik » vr sep 28 2012 1:40 pm

Ik ben erg teleurgesteld in mijn D300.
In het kort: de camera (met en zonder flits) is niet meer betrouwbaar, vaak in belichting en soms ook met scherpstellen. De klacht speelt sinds 2009, camera nu voor 3e x bij Servicepunt geweest; men kan niets vinden.
Maar na 40 jaar fotograferen zie ik wel degelijk fouten, heb ook NEF-voorbeelden meegestuurd. Klacht is bij Nikon zelf ook bekend; er is een goed contact met Roeland Koene. Hij vermoedde in een eerder gesprek o.a. een communicatieprobleem tussen mijn flashbracket SK6 en de SB900.

Ik ben nu zover, dat ik dit camera-exemplaar niet meer terugwil. Servicepunt is natuurlijk slechts een tussenpartij; zij hebben aan Nikon een verslag gemaild met o.a. verzoek om de reparatiekosten (115) over te nemen. Ben benieuwd wat Nikon nu voor zijn klant wil betekenen; heb voor E 4.500, - aan originele spullen. Blijft hun deur verder dicht, dan is het -helaas- einde Nikontijdperk.

Verder ben ik teleurgesteld over mijn AF24-85 / 2.8-4. De draaiende delen kregen steeds meer speling, na 2x aandringen gerepareerd, maar nu is de de focusring in macrostand aan gaan lopen, werd op servicepunt verholpen met een druppeltje olie bij het asje ... Ben er niet zo van overtuigd....
fotofrik



Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor Warner » vr sep 28 2012 5:50 pm

Ja, wat wil je nu van ons?
Groet, W@rner


NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Gebruikersavatar
Warner

Forumlid
Berichten: 441


Locatie: Castricum
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor fotofrik » di okt 02 2012 1:21 pm

Nou, welkom in de club denk ik dan maar.
Benieuwd dus of er gebruikers met dezelfde ervaringen of tips zijn.
fotofrik



Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor John Jansen » di okt 02 2012 2:03 pm

Ligt misschien aan de flitser, ik heb jaren met de SB800 in combi met D300 en nu met D800E gefotografeerd gewoon super resultaat.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor fotofrik » wo okt 31 2012 10:06 am

De afloop is positief: gisteren een vrijwel nieuwe D300 ontvangen; 2 weken eerder als tussenoplossing al tijdelijk een D300-"sample". Goede belichting met en zonder flits. Er was dus wel degelijk iets met het 1e exemplaar aan de hand. Ben tevreden met deze nette Nikonservice; kan weer overtuigd met dit merk verder.
fotofrik



Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor ArendV » wo okt 31 2012 11:43 am

Kijk, dat is een mooi bericht, gefeliciteerd en veel fotoplezier met de D300 !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: belichting D300

Berichtdoor gvdnberg » di nov 06 2012 2:35 pm

Kortom: soms is het zinnig om even af te wachten voor er kritiek gespuit wordt. In dit geval was het probleem zeer netjes opgelost en had de negatieve kritiek achterwege kunnen blijven.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten