denstieg schreef:Helaas ben ik mischien onduidelijk geweest door een gelukte foto te plaatsen.
@ Léon Obers. Het komt er simpel gezegt op neer dat de flits in commander mode geen signalen naar de sb200's stuurt.
De exif geeft aan dat hij in comdr mode staat maar de info die je bij de foto achterop het toestel kan zien geeft aan dat hij niet in comdr staat.
En ja de flitser staat open geklapt en ondanks dat die in het comdr menu op -- is ingesteld (dus niet flitsen alleen infrarood info sturen)
gaat de flits soms wel en soms niet af maar geen aansturing van de sb200's. Die zitten op de lens geschroeft en staan in directe zichts lijn.
Mijn vraag is komt dit iemand bekend voor en heefd dat met een instelling van het toestel te maken of moet hij op visite bij nps Beverwijk.
Met vriendelijke groet,
Eric.
Ik heb het incidenteel wel eens meegemaakt, maar dan was er meestal sprake van dat de line of sight niet helemaal vrij was (dat is bij jou volgens je bericht niet het geval) of dat er ander licht was (bijvoorbeeld invalled zonlicht) wat het signaal in de weg zat. Maar aan de foto te zien is dit gemaakt in een donkere ruimte? Dus ik denk niet dat dit het is.
Het ligt niet voor de hand, maar even voor de zekerheid: Kan het dat je te snel achter elkaar probeert foto's te maken en dat de SB200's nog niet opgeladen zijn (ik weet niet of 200's een licht- of geluidssignaal afgeven, mijn flitsers wel). Als je dan op hoge snelheid probeert foto's te maken, bijvoorbeeld van een vallende druppel, kan het zijn dat de flitsers nog niet opnieuw opgeladen zijn en dus niet afgaan.
Of is het echt de flitser van je D7000 zelf die af en toe geen puls afgeeft?