Ik heb nergens een wb-bkt ingesteld. Via flickr post ik twee voorbeelden die onbewerkt zijn wat instellingen betreft. De gezichten zijn wel geblurd ivm privacy
1

2

Edwin
Ik hoop dat de exif erbij zit
Dat is het verschil met wat in de EXIF-gegevens bij de instellingen voor "camera-gegevens" is ingesteld ten tijde van de opname, en de conversie achteraf in Nikon Capture NX2 naar sRGB om het netjes voor internet klaar te maken. Capture NX2 verandert daarbij niet de oorspronkelijke gegevens van de camera-instellingen.iJoost schreef:Wat heb je er mee gedaan? Lijkt me hier de vraag.
De EXIF-viewer zegt namelijk: "Color Encoding: Embedded color profile: “sRGB”
STRANGE: The embedded color profile differs from the metadata tags (AdobeRGB (MakerNotes:ColorSpace))."
Goedkope TL lampen/armaturen kunnen zelf tot 20hz gaan, dit is dan ook van die rotzooi die veel medische klachten veroorzaakt (hoofdpijn, duizeligheid en depressies).Léon Obers schreef:Hoe hoog is de frequentie van TL-licht? Komt dat overeen met de wisselspanning = 50 Hertz?
Met een relatief korte sluitertijd van 1/200 sec. zou je daar mogelijk inderdaad wel last van kunnen hebben in de andere "fase" van het TL-licht, omdat de sluitertijd een stuk korter is als de frequentie van het trillen.