OK, hier komen wat opnames met de V2robcctje schreef:Hoi TonyTony D schreef:Even te weinig tijd om ze goed te verwerken, maar ik al wat plaatsen binnenkort.robcctje schreef:Hoi
Zie net op een beeld dat de nieuwe 1V2 systeem camera ook aanwezig was.
Heeft er nog iemand hier mee beelden gemaakt,en hoe beviel deze camera?
Gr Rob
Tony D
Dat zou leuk zijn als je dat doet.
Ik ben wel benieuwd hoe die beelden er uit zien.
En wat vond jij van deze camera,en wat vind je van de zoeker,of gebruik jij die niet.
Gr Rob
De eerste drie zijn met de 10-30 mm lens gemaakt, de nrs 4 - 7 met de 10mm pancake
Natuurlijk kun je zo'n camera niet even testen. Zo had ik niet door dat hij op manual stond en ik dus alles op f/5.6 en 1/200 heb genomen bij iso 200.
Daarom waren de laatste twee foto's overbelicht, die heb ik in photshop wat donkerder gemaakt.
Verder zijn alle foto's zo uit de camera, alleen geresized voor publicatie hier.
Wat betreft de bediening:
- hij ligt lekker in de hand en is super licht natuurlijk
- geen merkbare shutterlag zoals gewone compact-camera's
- elektronische zoeker werkt prettig. De laatste twee foto's heb ik vanaf het scherm gemaakt. Je ziet mezelf bij nr 6 als schaduw staan met de camera in mijn hand.
- het aan-uit knopje raak je makkelijk aan, het is geen zoom-knopje wat ik bij mijn eigen compact gewend ben.
- Ik heb ook binnen wat geflitst, de lichtopbrengst is zeer beperkt. In de zaal waar de lenzen werden uitgegeven kon hij het niet aan, maar dat kan ook aan de verkeerde instellingen hebben gelegen natuurlijk.
Het lijkt me een prima camera voor erbij, maar daar is hij wel vrij prijzig voor.....

Tony D
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.