steenfabriek

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

steenfabriek

Berichtdoor bartvannoord » za dec 08 2012 5:05 pm

Van de week een tweedehandse D800 aangeschaft en voor het eerst even mee aan op pad geweest. Bij mij in de buurt naar een oude steenfabriek gegaan om even wat foto's te maken.


Afbeelding
1.



Afbeelding
2.



Afbeelding
3.



Afbeelding
4.



Afbeelding
5.



Afbeelding
6. Dit is een HDR foto van 9 verschillende foto's om het mogelijk te maken dat en zowel de lucht als de fabriek een goede belichting krijgt.


Afbeelding
Bij deze foto geen rekening gehouden met compositie of belichting maar ik wilde eens kijken of het mogelijk is om door meerdere foto's met een verschillend scherpstelpunt mogelijk is om een foto te krijgen die geheel scherp is van voor tot achter. deze is genomen met een nikon 14-24 waarbij de lens +-10cm verwijderd was van de ketting op de voorgrond en dmv een simpel programmatje (helicon focus) is het dus heel makkelijk om foto's met een verschillend scherpstelpunt samen te voegen tot een foto die geheel scherp is.

https://picasaweb.google.com/100215182768316566634/TimeLapse?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKOc9d7zlOuf9gE&feat=directlink
Laatst gewijzigd door bartvannoord op za dec 08 2012 7:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
bartvannoord

Forumlid
Berichten: 29



Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor Maximus » za dec 08 2012 5:17 pm

Voor 'experimentele' foto's zitten er een aantal schitterende tussen. Voor mij doet de een na laatste het meest. Krijg een Command and Conquer gevoel. Voor de gamers onder ons :) Volgens mij is dit waar HDR voor bedoelt is.

Waar staat deze oude steenfabriek?
Maximus



Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor bartvannoord » za dec 08 2012 5:31 pm

dankje,

de steenfabriek staat in vuren.

locatie op googlemaps is:

51.820182,5.045428
bartvannoord

Forumlid
Berichten: 29



Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor PvGessel » za dec 08 2012 5:42 pm

Zitten mooie platen bij. Die foto waar de hele steenfabriek opstaat met veel lucht, die vindt ik wel mooi. Ach misschien is het toch handiger als je er even een nummertje bij zet? Scheelt mij een hoop typewerk.
In mijn omgeving staat de oudste ringoven steenfabriek van nederland. Helaas :wink: hebben ze hem gerestaureerd en er een camping omheen gebouwd. Tja als enigste ringoven ....dan onderga je dat lot.. :(
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor Frankie » za dec 08 2012 10:34 pm

Nummer zes hier ook favoriet. Nummer vier heeft mooie volle kleuren, heb je daar geflitst of is dat ook dankzij HDR ?
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor bartvannoord » zo dec 09 2012 10:26 am

nummer 4 is alleen nabewerkt in Lightroom, dus geen flits of HDR. De D800 heeft echt een fantastisch dynamische bereik dus heel veel van de donkere gedeeltes zijn goed terug te halen.
bartvannoord

Forumlid
Berichten: 29



Onderwerp:

Re: steenfabriek

Berichtdoor M.V » zo dec 09 2012 4:44 pm

Mooie foto´s hoor ben er vorige week ook geweest altijd leuk daar.

Gr. Marco.
M.V




Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten