Producten fotograferen voor webwinkel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
daantje
Forumlid
Forumlid

Producten fotograferen voor webwinkel

Bericht door daantje » di sep 04 2007 12:39 am

Ik ga van het weekend een paar minibikes op foto zetten voor de webwinkel van een vriend van mij. Hij had de foto's zelf geschoten thuis, en het zag er niet goed uit.
Ik heb hem aangeboden om er een paar voor hem te maken, maar dan wel mooi.

Nou heb ik eigenlijk niet veel ervaring met dit soort fotografie. Ik zet af en toe eens iets op Marktplaats en als ik daar een foto voor maak, zie ik hoe moeilijk dit eigenlijk is.

Ik heb de beschikking over de schuur van mijn ouders, waar de muren wit zijn. Dit is een vrij grote schuur met allemaal tl-balken aan het plafond.
Ik heb zelf een sb-800 flitser, een Nikon 18-200 AF-s Vr, Tamron 17-50 2.8, Nikon 50mm 1.8
Ik kan uiteraard ook buiten werken.

Ik zou graag een paar praktische tips willen hebben, die mij hopelijk een beter resultaat geven.

Het hoeft allemaal niet perfect te zijn hoor, maar het zou leuk zijn als het er goed uitziet. :wink:
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

rvdb

Bericht door rvdb » di sep 04 2007 8:15 am

minibikes??

Maar ik denk dat het mede afhangt van de website. Als je een witte achtergrond wilt kun je de foto's maken in de schuur mits daar voldoende licht is. Maar misschien is het juist leuker om minibikes te fotograferen op de plaats waar je ze gebruikt... (op het circuit neem ik aan?) Dus dan heb je een shoot op locatie.

Verder lijkt het me bij mini(bikes) dat je vanuit een laag standpunt moet fotograferen..

Polling

Bericht door Polling » di sep 04 2007 8:20 am

Elders (bloemen) zag ik dat iemand als achtergrond goedkope fleece-plaids van Ikea gebruikt. Geen idee hoe groot die zijn en hoe klein mini is, maar je zou eens kunnen kijken. In 8 kleuren verkrijgbaar, las ik...
Topic Callas

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di sep 04 2007 8:53 am

gebruik wel eens een A3 papier voor eindeloze horizon
en dan 2 flitsers, één onder het papier en één via een groot diascherm.

Als een mini bike zo groot is als m'n hand moet dat lukken.

Probleem, de flitsers hebben geen instellicht, dus reflecties.

rvdb

Bericht door rvdb » di sep 04 2007 10:16 am

Nou Hans.. ik weet niet hoe groot je handen zijn maar ik heb het vermoeden dat het om deze dingen gaat:
Afbeelding

Dennis.

Bericht door Dennis. » di sep 04 2007 10:36 am

Ik denk dat je "het ding" (of de dingen) er in z'n geheel zo scherp mogelijk op wilt hebben en niet alleen een tankdop of stuur. Je zal dan met een klein diafragma (zo rond f/8 heb je vaak ook de beste prestaties van een objectief) moeten werken en dat vraagt relatief veel licht. Misschien op een licht bewolkte dag op een (keurig gemaait en groen) grasveldje of op een stuk zwart asfalt?

evertfoto

Bericht door evertfoto » di sep 04 2007 7:23 pm

Zet ze zodanig op de foto dat je er zelf een zou willen kopen na het zien van de foto's.
Klinkt makkelijker dan het is.
Kijk vooral naar voorbeeldfoto's in folders, ed.
Ook uitkijken voor de vaak te witte achtergrond.
Doe het lekker buiten.
Daar moeten ze ook gaan rijden.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » di sep 04 2007 7:42 pm

Zo, ik ben weer thuis. Het was vandaag nogal druk.

Ten eerste, het gaat om een minibike zoals afgebeeld op de foto.
Ook zijn er mini quads en meer van dat soort dingen.

De site die ik vorig jaar met hem heb gemaakt is hier te vinden:

http://www.sales4you.nl

@ rvdb
Ik zat er ook aan te denken om de camera lekker laag te zetten. Dan ziet het er wat stoerder uit hoop ik.

@ Hans Braakhuis
Ik heb maar 1 flitser, maar het plafond is zilverkleurig :shock: .
Ik zou dus via het plafond kunnen flitsen.
Teven kan ik de deuren in de schuur opendoen, zodat het onderwerp aan een kan natuurlijk belicht word, en dan kan ik aan de andere kant iets weerspiegelends zetten, om de schaduwen iets op te lichten.
Misschien ligt er ook nog een bouwlamp.

@ Dennis
Oké, ik zal het diafragma rond die waarde zetten.
Het mooiste is natuurlijk een scherp onderwerp en een wazige achtergrond, maar dat ik natuurlijk weer wat moeilijker met een wat keiner diafragma.
Misschien moet ik een beetje spelen met de afstand tussen het onderp en de muur.
Als je het onderwerp in het midden van de schuur zet, zal je de achtergrond natuurlijk veel waziger hebben als wanneer je het tegen de muur aanzet.
Vooral veel proberen dus.

Ik ga i.d.d het ook proberen op het gras en op straat. Ik denk dat ik op alle 3 de lokaties wat foto's maak en dan (na het zien van de foto's) beslis waar we de foto's gaan nemen.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”