Ik geniet met mijn camera terwijl de honden heerlijk spelen.....
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Nee kan ik zo 123 niet vinden....greet schreef:oei, met dat programma ben ik niet bekend. zit er niet een knopje met exposure??
Dit dacht ik in 1e instantie ook Danny maar omdat Greet het over nabewerking heeft denk ik dat ze bedoelt in een fotoshop programmaDannySan schreef:Leuke plaatjes hoor!
Ik denk dat het compenseren op de camera bedoeld worden, dus +1 stop bij de belichtings-compensatie instellingen.
(dus als het heel erg 'wit' is óverbelichten, en als het heel erg duister is juist onderbelichten zodat het wit 'witter' wordt en het zwart 'zwarter').
DannySan schreef:Leuke plaatjes hoor!
Ik denk dat het compenseren op de camera bedoeld worden, dus +1 stop bij de belichtings-compensatie instellingen.
(dus als het heel erg 'wit' is óverbelichten, en als het heel erg duister is juist onderbelichten zodat het wit 'witter' wordt en het zwart 'zwarter').
Hoi Greet,greet schreef:DannySan schreef:Leuke plaatjes hoor!
dit klopt niet helemaal. als je een foto maakt met een juiste belichting, zal de camera wit als 18% grijs zien. daarom moet je sneeuw foto's altijd iets overbelichten. dit kan in nabewerking of op camera. (belichtingscompensatie op +1) .
onderbelichten zal wit niet witter maken in een donkere omgeving. je moet je belichting dan op het wit meten met spotmeting. onderbelichten zal juist nog grijzer maken.
Hoi André,avandriel1976 schreef:Hele mooie foto's hoor.
Mag ik eens vragen hoe je die kaders om de foto's heb gemaakt?
Met bordermaker misschien?
Groetjes,
André