Dank voor de reacties ! Leuk ook dat de meningen zo verschillend zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit iets met fotografie te maken vindt hebben. En kan me nog beter voorstellen dat niet iedereen het mooi vindt

Het is in ieder geval niet puur registrerende fotografie. Bij het maken van de foto had ik een grafisch eindproduct in mijn hoofd, maar vond dat de onbewerkte foto daar niet voldoende aan voldeed. Nu wel. Wat mij betreft is het dus een grafisch plaatje, geboren uit een foto. Ik vind het dus wel degelijk met fotografie te maken hebben (en daarom is het hier ook geplaatst

) Eventueel functioneel toe te passen als achtergrond (gebouw, tijdschrift e.d.), patroon enz. maar ook op andere manieren verder te bewerken / gebruiken. Daarnaast is het leuk om op deze manier een foto tot de essentie (van de compositie) terug te brengen. Maar inderdaad: niet te vaak doen...
Voor het idee hieronder nog de 'echte foto's'. Skippy, bedankt voor de aanmoediging !
Deze durfde ik jullie eigenlijk helemáál niet aan te doen trouwens: (maar is een simpel voorbeeld dat er nog veel meer uit te halen is)