Nieuwe D700
Re: Nieuwe D700
Wat me trouwens opvalt is dat de D700 bij nikon.nl nog steeds opgesomd staat tussen de lijst met professionele DSLRs.
http://www.nikon.nl/nl_NL/products/prod ... ry=l3&ID=0
m.a.w. nog steeds een courant model?
http://www.nikon.nl/nl_NL/products/prod ... ry=l3&ID=0
m.a.w. nog steeds een courant model?
bedankt voor de reaktie,,
maar dit gaat me toch te ver,, en ziet er voor een fotograaf niet echt prof. uit.
gr Benny
maar dit gaat me toch te ver,, en ziet er voor een fotograaf niet echt prof. uit.

gr Benny
rocky schreef:@BENNYBREDA
als je handig bent kan je zelf een wireless usb maken
http://www.homebrewusb.com/DIY/DIY%20%2 ... 20USB.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.homebrewusb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jammer voor Ipad en mac gebruikers
Supports: Windows XP, Vista, and 7.
There is no Mac OSX driver/support.
It is possible to run Windows over VMware to have it operate on a Mac OSX.
Ik heb mijn d700 al 4jaren en ben gelukkig mee
en ik gebruik ook 3 of 5meter kabel voor mijn macbook
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat een geneuzel hier in eerdere bijdrage's over het feit dat een D600 minder robuust is of zou zijn dan een D700 , is er al iemand op het forum die dat in de praktijk heeft ervaren en kan bewijzen of dat ook werkelijk zo is.
ik ben al 30 jaar zuinig op al mijn camera's geweest en heb nog nooit problemen gehad met de body's en ik zal ook nooit de 150.000 of 200.000 clicks halen, dus wat heet robuust zijn.
Dus ik vermoed dat het meer tussen de oren zit en van die zogenaamde ""pro" praatjes zijn en kijk mij eens met mijn Pro body.
Peter
ik ben al 30 jaar zuinig op al mijn camera's geweest en heb nog nooit problemen gehad met de body's en ik zal ook nooit de 150.000 of 200.000 clicks halen, dus wat heet robuust zijn.
Dus ik vermoed dat het meer tussen de oren zit en van die zogenaamde ""pro" praatjes zijn en kijk mij eens met mijn Pro body.
Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
staal571 schreef:Wat een geneuzel of het feit dat een D600 minder robust is of zou zijn dan een D700 , is er al iemand op het forum die dat in de praktijk heeft ervaren en kan bewijzen of dat ook werkelijk zo is.
Peter
"Robuust" gaat niet over de sluiter. Het gaat over de body. Als je het rubber van de behuizing af zou trekken,
krijg je bij de D700 een sterk aluminium frame en bij de D600 een paar stukken aluminium met veel plastic ertussen.
Dat is dus geen "pro"praatje, maar gewoon een feit.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Zo snugger ben ik ook nog wel dat ik snap wat het verschil is tussen de body's , maar ik vraag mij af of het voor (ik schat nu even 90 % ) van de leden een verschil maakt en of ze werkelijk een Pro body nodig hebben.
En wat ik met ""tussen oren" bedoel zal een ieder wel snappen neem ik aan, op mijn eerste NCN bijeenkomst kreeg ik over mijn D600 al de opmerking te horen mooie camera maar ja toch jammer dat het geen PRO body is , mijn vraag was toen maak ik met een PRO body betere of mooiere foto's en zie ik dat zelf in mijn foto's terug.
Peter
En wat ik met ""tussen oren" bedoel zal een ieder wel snappen neem ik aan, op mijn eerste NCN bijeenkomst kreeg ik over mijn D600 al de opmerking te horen mooie camera maar ja toch jammer dat het geen PRO body is , mijn vraag was toen maak ik met een PRO body betere of mooiere foto's en zie ik dat zelf in mijn foto's terug.
Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mooiere foto's zie je niet terug aan een pro body nee. Maar ik als gebruiker van een pro body weet iig dat ik niet bang hoef te zijn als ik met mijn camera tegen een tafelpunt aan stoot, er een glas bier overheen gaat, of een kind er z'n desert overheen torpedeert... Wat als een trouwerij nou eens niet met 25 graden samenvalt, maar met 30mm regen... dan moet je wel door kunnen werken, nee verkopen staat zo knullig...
Of als ik honden aan het fotograferen ben welke door de modder, zand, regen heen bewegen en mijn camera daarin betrekken. Dat is het grote plus van een pro body, wat ik liever niet toevertrouw aan een camera van mindere bouwkwaliteit.
Of als ik honden aan het fotograferen ben welke door de modder, zand, regen heen bewegen en mijn camera daarin betrekken. Dat is het grote plus van een pro body, wat ik liever niet toevertrouw aan een camera van mindere bouwkwaliteit.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Dat snap ik helemaal , maar dat zal dan voor maar een klein deel van de leden opgaan ik denk dat zoals gezegd 90 % gewoo m amateur fotografen zijn.
Peter
Peter
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Veel mensen zullen ondanks dat het kan hun camera niet mee in de regen nemen nee. Maar vergeet niet dat er ook een groep serieuze amateurs is die hoge eisen stellen aan bijvoorbeeld zaken als hoge ISO performance, het aantal FPS wat een camera moet kunnen draaien. Tot voor kort waren dit zaken die niet in een consumer body waren te leveren, en was je al verplicht tot de pro body's.
Iemand die als hobby graag foto's maakt van de turnwedstrijden van zijn kinderen, of op het voetbalveld zal die eisen al snel hebben. Dan heb je de pro body qua bouwwijze niet nodig, maar wel die 7 of 11 FPS bij ISO 6400 misschien.
Iemand die als hobby graag foto's maakt van de turnwedstrijden van zijn kinderen, of op het voetbalveld zal die eisen al snel hebben. Dan heb je de pro body qua bouwwijze niet nodig, maar wel die 7 of 11 FPS bij ISO 6400 misschien.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Contacteer:
Dit is volgens mij toch genoeg om voor de D600 te kiezen:
http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon_D700" onclick="window.open(this.href);return false;
http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon_D700" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik blijf het een aparte site vinden... Maar ze zetten zaken in ieder geval; redelijk op een rijtje, dat is wel handig.
Deze klopt trouwens niet:

Deze klopt trouwens niet:
Significantly longer battery life: 900 shots vs 1 shots -> 900x more shots per battery charge

Ik vind het persoonlijk een beetje gel*l om elke keer te beoordelen of een camera pro of niet pro is. Je kunt ook beweren dat camera's van kunststof het neusje van de zalm zijn. In de formule 1 en wielersport worden ook veel alternatieve bouwstoffen gebruikt om een licht maar sterk product te krijgen, vergis je niet is de hardheid van polycarbonaat.
Oke, ik ben het eens met de afdichtingen tegen vocht en stof, een "pro" moet in weer en wind kunnen werken.
Oke, ik ben het eens met de afdichtingen tegen vocht en stof, een "pro" moet in weer en wind kunnen werken.
- Cees
- Forumlid
Heb een paar jaar geleden een D60 gezien die door de achterklep van een auto behoorlijk beschadigd was.
Toestel had klem gezeten tussen een Samsonite koffer en de klep en heeft dat niet overleefd.
Denk dat een pro body daar beter tegen bestand zou zijn geweest.
Toestel had klem gezeten tussen een Samsonite koffer en de klep en heeft dat niet overleefd.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
chip54 schreef:Heb een paar jaar geleden een D60 gezien die door de achterklep van een auto behoorlijk beschadigd was.
Tjonge dat is een een lekker voorbeeld

Peter
:chip54 schreef:Heb een paar jaar geleden een D60 gezien die door de achterklep van een auto behoorlijk beschadigd was.