D7000 met weigerende commander-mode

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
denstieg
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D7000 met weigerende commander-mode

Bericht door denstieg » ma okt 01 2012 12:14 pm

Hmmm helaas geefd geen verbetering. Het gaat denk ik toch een reisje naar de winkel worden.
In iedergeval bedankt voor een ieders reacties.

Vriendelijke groeten,
Eric.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma okt 01 2012 6:02 pm

Eric,

Mijn advies: zet eea. eerst rustig op een rijtje.
bel of mail liever naar Nikon dan een willekeurige winkel, tenzij je daar vakmanschap verwacht..
(de goede winkels niet te na gesproken).

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » di okt 02 2012 12:10 am

Wat ik me nog bedenk: heb je ook een andere flitser geprobeerd? Om uit te sluiten dat het aan de flitser ligt, bedoel ik.
Evt. je flitser op een andere camera zetten,voor het gevalje wel een andere camera, maar geen andere flitser hebt. :wink2:

denstieg
Forumlid
Forumlid

Bericht door denstieg » wo okt 03 2012 10:40 pm

Beste Pjerry, ben idd ff gaan zoeken of m'n oude D60 ook CLS doet. Volgens de manual wel dus binnen kort maar een poging wagen. Pas aan m'n vader verkocht maar das vlakbij.
Bedankt voor het advies, weet dan gelijk zeker of het nu de flits of de camera is.
Vriendelijke groeten,
Eric.

denstieg
Forumlid
Forumlid

Bericht door denstieg » zo jan 27 2013 10:29 pm

Heb de camera helaas een beetje later dan gewenst (had mijn dijbeen bij het heupgewricht in 17 stukjes verbrijzeld) via de winkel opgestuurd naar NSP beverwijk. Wel na het testen van de SB-R200 op een andere camera, werkte probleemloos en via een SU-800 op mijn D7000, werkte ook probleemloos. Heb 'm weer terug gekregen met een flits onderdeel vervangen....... helaas geen werkende commander mode. Gebeld met NSP kreeg een dame an de lijn die me verder prima hielp, afspraak gemaakt dat ik 'm zou terug sturen met de SB-R200's erbij. Op gestuurd en onder tussen weer thuis, na gekeken en geen probleem geconstateerd. Dus ik weer geprobeerd thuis, na 150 test foto's 1x met flits via cmd mode totaal foute licht meting en dus volledig witte foto en 149x niets. Morgen maar weer bellen maar heb er weinig vertrouwen meer in :( . Is dit heden ten dagen de normale manier van werken of ben ik nou zo veel eisend??.

Groeten,
Eric.

denstieg
Forumlid
Forumlid

Re: D7000 met werkende commander-mode !!

Bericht door denstieg » di feb 19 2013 8:31 pm

Heb nogmaals met NSP gebeld, en wat blijkt de firma coolbleu had de tweede maal mijn flitsers en brief met probleem uitleg niet mee gestuurd :roll: .
De flitsers waren niet bij hun gekocht en werden dus maar niet mee gestuurd ondanks dat NSP er om had gevraagt ze mee te zenden, net als de
brief die aangaf dat er flitsers mee gestuurd zouden worden. Heb dus maar zelf camera en flitsers incluis de uitleg opgestuurd en nu een weekje verder
ben ik een uiterst gelukkige D7000 met R1 kit gebruiker. Ze hebben de : top cover fpc unit/sb lower unit vervangen, weet niet wat het is maar alles werkt
weer als vanouds. :mryellow: Laat de lente maar komen.

Groeten,
Eric.

Kroontje

Bericht door Kroontje » di feb 19 2013 9:34 pm

Witte foto's ! Heb je wel alles goed in gesteld betreft de hoeveel licht hij geeft.

denstieg
Forumlid
Forumlid

Bericht door denstieg » wo feb 20 2013 9:09 pm

De instellingen waren wel goed, alleen was de ingebouwde flitser kapot en klopte de voorflits info niet, als hij al voor flitste.
Nu met nieuw opklap flits gedeelte en verse ingewanden in de body werkt het weer als een zonnetje :) .

groet,
Eric.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”