Hoe bevalt de V1

Discussies over fotografie met 1 serie.
Bastiaan

Hoe bevalt de V1

Bericht door Bastiaan » wo feb 20 2013 1:08 pm

André, Patrick en eventueel andere bezitters van een V1, hoe bevalt de camera jullie?

Ik heb overig de ander topics in dit forum over de V1 al wel gelezen maar omdat in deze thread er redelijk veel mensen hebben gereageerd heb ik er voor gekozen om mijn vraag hier neer te zetten.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Tip. Ibood aanbieding

Bericht door Patrick » wo feb 20 2013 1:25 pm

Ik heb natuurlijk helemaal geen V1; die is van mijn vrouw. :mryellow:

Maar ik heb er natuurlijk wel mee gespeeld. Een erg mooi gebouwd apparaat. Erg snel ook. De foto's zijn onder goede omstandigheden heel aardig. Niet te vergelijken met mijn DSLR natuurlijk, maar dat kan natuurlijk ook niet met zo'n kleine sensor.

Voor de prijs in ieder geval een prima ding!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo feb 20 2013 2:11 pm

Excuus, ik bedoelde natuurlijk ook de partners van de respectievelijke forumleden! Enkel ik wilde geen lid teleurstellen die er wel voor uit durft te komen dat hij hem voor zichzelf gekocht heeft. ;)

Ik ben al in het bezit van een D90 met 35 mm en de 18-70. Maar een kleinere goede camera erbij lijkt me prettig voor kleine tripjes, wandelingen door de stad en bijeenkomsten met mensen(ook wel bekend als feestjes). ik begrijp dat jij hier moeilijk op kunt antwoorden misschien maar is het kwaliteitsverschil zo groot dat ik het als een teleurstelling kan ervaren?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 20 2013 3:26 pm

Je moet vooral niet op 100% naar foto's gemaakt met compacte camera's gaan kijken. Vaak ook liever niet naar die gemaakt met een DSLR... :wink:

Je krijgt er prima plaatjes uit die heel bruikbaar zijn. Op een afdruk zal je niet zoveel verschil zien.

Grootste gemis vind ik vooral dat je niet zoveel met beperkte scherptediepte kunt doen, maar dat is logisch met zo'n kleine sensor.

Als je echt niet te veel in kwaliteit wilt inboeten, dan zou je wel eens beter af kunnen zijn bij de concurrenten die een APS-C sensor in dit soort camera's lepelen. Eigenlijk jammer dat Nikon zoiets nog steeds niet maakt... :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo feb 20 2013 3:50 pm

Nogmaals dank. Welke objectieven heb jij? Ik lees goede dingen over de 18.5.

Zoals je misschien begrijpt uit mijn vraag over de 85 mm in een andere topic ben ik aan het kijken of ik zo'n 400 euro uitgeef aan de 85 mm of aan een V1 met een objectief.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 20 2013 3:55 pm

De 85mm... :mryellow:

Onzin natuurlijk. Deze beslissing moet je echt zelf maken; die kunnen wij niet voor je maken.

Ik heb alleen de standaard 10-30mm.

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo feb 20 2013 4:27 pm

Bastiaan schreef:Nogmaals dank. Welke objectieven heb jij? Ik lees goede dingen over de 18.5.

Zoals je misschien begrijpt uit mijn vraag over de 85 mm(voor mijn D90) in een andere topic ben ik aan het kijken of ik zo'n 400 euro uitgeef aan die 85 mm of aan een V1 met een objectief.
Ik bedoelde dat ik vandaag in het forum voor vaste brandpunt objectieven een vraag gesteld heb over de 85 mm én dit topic heb opgestart. Op beide topics heb jij gereageerd en daar was mijn opmerking op gebaseerd. Ik vraag enkel gebruikservaringen en geen beslissing.

Kroontje

Re: Hoe bevalt de V1

Bericht door Kroontje » wo feb 20 2013 4:40 pm

Gesplitst vanaf de Ibood draadje ;)
Graag hier verder

Kroontje

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » wo feb 20 2013 4:56 pm

Ik zou het niet weten, de mijne zit nog steeds nieuw in de doos en kan je dus ook niet vertellen of hij bevalt.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door John'47 » wo feb 20 2013 5:25 pm

Ik heb er een gekocht toen hij net uit was.
Beetje duur dus, maar ja al wel veel plezier mee gehad.
Ik heb er als lensjes de 10, 10-30 en 30-100 bij.
De fijnste is de 10mm.
Maar waarvoor ik hem vooral gebruik: met het hulpstuk voor Nikkor lenzen en dan de 60mm macro er op.
Dat werkt voor mij erg fijn om macrofoto's te maken.
Voor foto's van grof wild in de verte met een 300 MM er op (die dan het effect van een 810mm heeft en uit de hand fotograferen met zo'n brandpunt mogelijk maakt.)
Ik heb zelfs overwogen er een extra te kopen, zo prettig vind ik hem werken.
Maar verwacht er geen resultaat van zoals van een APS-C sensor, laat staan een FF
Laatst gewijzigd door John'47 op wo feb 20 2013 7:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 20 2013 5:53 pm

André schreef:Ik zou het niet weten, de mijne zit nog steeds nieuw in de doos en kan je dus ook niet vertellen of hij bevalt.
:shock:

Niet eens even gecontroleerd of hij het doet?

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » wo feb 20 2013 6:33 pm

Ik heb kort geleden ook via i-bood de Vi gekocht. Tijdens de MM btw dagen het 18.5 mm lensje erbij. Deze zit er standaard op.
Over de kitlens kan ik niets zeggen, ligt nog nieuw in de verpakking.
Het cameratje is razendsnel en heeft een opvallend goede auto witbalance. Voor erbij, als je niet gaat pixelpiepen een leuke camera.
Afgelopen zondag op het strand wat foto's met de bovenstaande combi gemaakt. Ik zal er een aantal plaatsen.
Als ik op vakantie ga blijft mijn D700 thuis en gaat ondanks de mindere beeldkwaliteit de V1 mee.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
6
Afbeelding
Een nikon dslr met twee lenzen,

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 20 2013 6:37 pm

Leuke serie Dick! Hoeveel missers heb je nou bij dit soort foto's met die geweldige AF van de V1?

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » wo feb 20 2013 6:59 pm

Patrick.

De AF is betrouwbaar, zeker in goede lichtomstandigheden rete snel.
Ik heb afgelopen zondag geen missers gehad met de continu opname, (ingesteld op 30 frames per seconden).
Alleen een kwestie van de leukste plaatje eruit kiezen, scherp waren ze op een enkele foto na allemaal.

Gr Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo feb 20 2013 7:06 pm

leuke, en in het geval van Dick, mooie kleurrijke reacties. Dank jullie.
Patrick schreef:
André schreef:Ik zou het niet weten, de mijne zit nog steeds nieuw in de doos en kan je dus ook niet vertellen of hij bevalt.
:shock:

Niet eens even gecontroleerd of hij het doet?
Net als Patrick ben ik vrij verbaasd! Misschien tijd om hem gelijk door te verkopen? :)

Plaats reactie

Terug naar “1 serie”