Patrick schreef:JanR schreef:Hangt er denk ik een beetje vanaf wat het marktaandeel is van de 7DMKII.
Als dat te klein is dan kan het zijn dat Nikon er niet meer aan begint.
Een echt grote markt is daar niet echt voor.
Waar baseer je dat op? Hier roepen al heel wat mensen er al een hele tijd om. En ik ken een paar mensen in mijn omgeving die erop wachten.
Patrick ik baseer dat op het marktaandeel van de D300(s) en de Canon D7MKII
Kijkend naar de verhoudingen qua verkopen met de goedkopere modellen.
En dat kleine aantal mensen wacht al heel lang en wellicht zijn er al genoeg die wat anders gekozen hebben.
Het marktaandeel DSLR is natuurlijk al vele malen kleiner dan de compact modellen. En de professionele camera's bedienen gewoon een kleiner segment
De vraag is of in tijd van Crisis dat soort dure modellen, zeker ook met de komst van goedkopere FF, nog wel een markt is die echt winst oplevert.
Maar wellicht dat Nikon besluit het toch te doen omdat Canon ook komt, een gat t.o.v. je concurrent is nooit lekker. Zeker niet als die het AF systeem van de topmodellen meekrijgt die op
dit moment beter presteren als het 51 punts AF systeem van Nikon.
Het 51 punts AF systeem van de D4 is niet meer de absolute top na het uitkomen van de 61 punts AF van Canon
Nu is dat niet het enigste in de camera wat tot een goede camera leidt, maar het zijn camera's gemaakt voor snelle actie en ruige omstandigheden.
Gebruikt door heel select publiek waarbij de meeste verkopen voorbehouden zijn aan diegenen die met hun camera de boterham verdienen, een aantal serieuze hobbyisten daargelaten.
En er zijn er ook nog wel een aantal waarbij de aanschafprijs geen enkele rol speelt.
Gewoon kopen omdat het kan.