Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Officiele reactie Nikon op vuile D600 sensor
Nikon moet niet zeuren,maar de boel netjes fixsen.maar internet is het perfecte medium voor een hoop onzin.en dat mag je als leek er tussen uitvissen.maar er gebeurt voor als nog bijzonder weinig bij nikon Europe.
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
Wat niet meer op voorraad is wordt meestal van de site gehaald, Zeker bij acties zoals deze week gaande zijn.Starred schreef:Ik zie de D600 los niet meer staan bij Saturn
Zijn dat soort zaken dan nog wel te bestellen?Sato schreef:Wat niet meer op voorraad is wordt meestal van de site gehaald, Zeker bij acties zoals deze week gaande zijn.Starred schreef:Ik zie de D600 los niet meer staan bij Saturn
In de meeste winkel filialen kun je hem gewoon bestellen met de actiekorting als hij daar niet op voorraad is, Alleen moet je dan wel het hele bedrag vooruitbetalen meen ik.Starred schreef:Zijn dat soort zaken dan nog wel te bestellen?
In de webshop is die mogelijkheid er niet.
Bij de mediamarkt actie een maand geleden was de losse body ook vrij snel uitverkocht en kwam deze later in de week weer op voorraad in de webwinkel, Maar daar zou ik niet van uitgaan.
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zal vast wel weer aangevuld worden.
Ik wil bijvoorbeeld een 85/1.8g en/of de 70-200/4 bestellen
Dit gaat allemaal erg offtopic maar vooruit.
Starred, Voor die objectieven zul je naar de winkels zelf moeten wellicht kunnen ze besteld worden.
In de webshop heb ik beide objectieven nog nooit zien staan, Hadden ze er wel in gestaan dan had ik de 85mm f/1.8G gisteren al besteld.
Van de week zelf dus ook even langs de lokale Saturn vestiging.
Starred, Voor die objectieven zul je naar de winkels zelf moeten wellicht kunnen ze besteld worden.
In de webshop heb ik beide objectieven nog nooit zien staan, Hadden ze er wel in gestaan dan had ik de 85mm f/1.8G gisteren al besteld.
Van de week zelf dus ook even langs de lokale Saturn vestiging.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zie beide objectieven niet in de lijst staan, en hebben er ook niet in gestaan. Ik vrees dus voor je dat deze 2 objectieven niet leverbaar zijn door saturn.Starred schreef:Ik wil bijvoorbeeld een 85/1.8g en/of de 70-200/4 bestellen
Ikzelf wil eigenlijk een goede converter (1,4 of 1,7) kopen voor mijn 70-200 4.0, maar zie dat de D7000 nu slechts (nou ja, "slechts") 664,-- kost. Terwijl een 1,7 converter rond de 400 kost. Voor 224,-- heb ik als 2e camera mijn D600 maar dan in DX uitvoering en heb ik geen converter nodig. Hmmmmm, weer een nadenkertje, want ik behoud dan wel volledig 4.0 en kan op mijn D600 een ander objectief zetten. Nadeel is natuurlijk wel sjouwen met 2 bodys.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Zullen we het maar weer hebben over het oorspronkelijke onderwerp. Wat het aanbod bij Saturn te maken heeft met een vuile D600 sensor ontgaat me volledig
Sato schreef o.a.
Ik blijf erin geloven dat ze uitiendelijk de problemen wel weten op te lossen, Publiekelijk kenbaar maken dat ze fout zaten zit er echter niet in. (Het blijven Japaners/Aziaten.)
Dat lijkt me niet correct. Kijk naar de autowereld. Japanse merken hebben wel degelijk in de gaten gehad dat niet (snel genoeg) reageren op gegronde klachten veel kopers kan kosten en roepen al lange tijd bij problemen vele auto's terug voor controle en evt herstel.
Daar zou Nikon veel van kunnen leren, zeker in een steeds sterker globaliserender markt met steeds mondiger kopers.
Heb ook gelezen dat Patrick vindt dat de NCN geen belangenbehartiger is voor leden met een pas aangeschafte camera die duidelijke problemen geeft en die door Nikon min of meer in de kou worden gezet.
Op zich kan ik dit wel volgen, maar dat neem niet weg dat van de NCN wel verwacht mag worden dat een helder standpunt over de problemen en de nalatigheid van Nikon wordt ingenomen en richting Nikon wordt geventileerd. Als het bestuur dat niet wil, dan zou een enquête onder de leden op z'n plaats zijn. Als er een meerderheid is voor een reactie richting Nikon dan kan het bestuur daar niet aan voorbijgaan.
Overigens is het niet alleen in Holland kommer en kwel met nieuwe Nikon camera's . Zie het artikel dat Thom Hogan vandaag op zijn website heeft geplaatst.
Ik blijf erin geloven dat ze uitiendelijk de problemen wel weten op te lossen, Publiekelijk kenbaar maken dat ze fout zaten zit er echter niet in. (Het blijven Japaners/Aziaten.)
Dat lijkt me niet correct. Kijk naar de autowereld. Japanse merken hebben wel degelijk in de gaten gehad dat niet (snel genoeg) reageren op gegronde klachten veel kopers kan kosten en roepen al lange tijd bij problemen vele auto's terug voor controle en evt herstel.
Daar zou Nikon veel van kunnen leren, zeker in een steeds sterker globaliserender markt met steeds mondiger kopers.
Heb ook gelezen dat Patrick vindt dat de NCN geen belangenbehartiger is voor leden met een pas aangeschafte camera die duidelijke problemen geeft en die door Nikon min of meer in de kou worden gezet.
Op zich kan ik dit wel volgen, maar dat neem niet weg dat van de NCN wel verwacht mag worden dat een helder standpunt over de problemen en de nalatigheid van Nikon wordt ingenomen en richting Nikon wordt geventileerd. Als het bestuur dat niet wil, dan zou een enquête onder de leden op z'n plaats zijn. Als er een meerderheid is voor een reactie richting Nikon dan kan het bestuur daar niet aan voorbijgaan.
Overigens is het niet alleen in Holland kommer en kwel met nieuwe Nikon camera's . Zie het artikel dat Thom Hogan vandaag op zijn website heeft geplaatst.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Als je het artikel goed leest, dan weet je dat Thom eigenlijk hooguit wat klokken heeft horen luiden. Maar goed, hij is als spreekbuis van de Nikon gemeenschap al vaker waardevol gebleken. Dus prima dat hij Nikon kritisch beoordeelt. En hij geeft terecht aan dat ze dit gedrag zeker een keer in de kwartaalcijfers terug gaan zien. Zelfs wanneer ik anderen adviseer de D600 op dit moment niet te laten staan...
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik dat er zou behoren te staan "..., maar dat neem niet weg dat naar mijn mening van de NCN wel verwacht mag worden...", hoewel ik het zelfs daar (wederom persoonlijk!) niet mee eens zou zijn.pjotrgj1943 schreef: (...)
..., maar dat neem niet weg dat van de NCN wel verwacht mag worden dat een helder standpunt over de problemen en de nalatigheid van Nikon wordt ingenomen en richting Nikon wordt geventileerd. Als het bestuur dat niet wil, dan zou een enquête onder de leden op z'n plaats zijn. Als er een meerderheid is voor een reactie richting Nikon dan kan het bestuur daar niet aan voorbijgaan.
(...)
Verder zou een enquète onder de leden over dit onderwerp probleemloos genegeerd kunnen worden, indien - zoals ik verwacht - de statuten van de vereniging daarover al een standpunt bevatten. Helaas kan ik op de NCN website geen koppeling vinden naar die statuten.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Onze statuten staan als PDF op de contactpagina: http://www.nikon-club-nederland.nl/nikonclub/over/
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Dank, Patrick.
De statuten bevatten geen rechtstreeks "standpunt" hierover (misschien een huishoudelijk reglement wel?).
Wel is het zo dat het DOEL van de vereniging (artikel 3) nergens een zinsnede bevat waaruit je zou kunnen afleiden dat behartiging van eventuele belangen van leden tot dat doel kan worden gerekend. Dat lijkt me op zich al helder genoeg.
De statuten bevatten geen rechtstreeks "standpunt" hierover (misschien een huishoudelijk reglement wel?).
Wel is het zo dat het DOEL van de vereniging (artikel 3) nergens een zinsnede bevat waaruit je zou kunnen afleiden dat behartiging van eventuele belangen van leden tot dat doel kan worden gerekend. Dat lijkt me op zich al helder genoeg.
Groet, Jaap
- Johan v. V.
- Clublid
Ik kan het niet laten hierop te reageren. In de eerste plaats is het niet 'slechts' een particuliere mening van Patrick dat de NCN geen belangenbehartiger is, dat valt eenvoudig vast te stellen. De NCN is feitelijk geen belangenbehartiger. Ik begrijp niet dat je enerzijds aangeeft dat te kunnen volgen, maar anderzijds aangeeft dat van de NCN verwacht mag worden een helder standpunt in te nemen en die richting Nikon te ventileren. Dat lijkt me nogal strijdig met elkaar.pjotrgj1943 schreef:Heb ook gelezen dat Patrick vindt dat de NCN geen belangenbehartiger is voor leden met een pas aangeschafte camera die duidelijke problemen geeft en die door Nikon min of meer in de kou worden gezet.
Dat de NCN geen belangenbehartiger is, daar kan zelfs een meerderheid van de leden niets aan veranderen. Daar is een statutenwijziging voor nodig, en dan moet 2/3e. deel van de leden hiermee instemmen. Een enquete onder de leden is dan ook zinloos.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.