Red & White Shoot

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 8:22 pm

Via m'n contacten in de fantasy wereld een shoot die de werktitel Red & White kreeg.
Op een zeer koude zondagmiddag in het Twiske.

Opmerking van de opdrachtgever "het moet rood en wit zijn". Dat is op de foto's duidelijk door gedrukt.
Hier 5 foto's uit m'n reeks.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Grauwe tanden aangepast.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Galloper op wo mar 20 2013 6:00 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor JDPix » wo mar 13 2013 8:33 pm

Hoi Luc,

Heel aardige serie. Zien we dit groepje straks terug op de EFF?

Wat ik zelf nog zou aanpassen zijn de wat al te grauwe tanden bij de dame op foto 3.
Verder vind ik de muur op foto 4 niet mooi op de achtergrond; hij zou wat duidelijker in beeld mogen zijn maar nog beter is om de achtergrond helemaal zwart te maken denk ik.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Kaaaren » wo mar 13 2013 8:38 pm

Hele gave outfits! De eerste foto is mijn favoriet!
Bij de tweede foto denk ik dat de achtergrond in kleur ook heel mooi kan zijn.


Bij andere foto's krijg ik meer het gevoel, rood/wit/zwart in plaats van rood/wit
Met een lichte achtergrond denk ik dat het nog uitbundiger kan worden.
Horen die zwarte tanden bij foto 3? :mryellow:


Lijkt me erg gaaf om met zon gezelschap te mogen werken!
Nikon D780
Gebruikersavatar
Kaaaren

Forumlid
Berichten: 133


Locatie: waalre
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 8:41 pm

JDPix schreef:Hoi Luc,

Heel aardige serie. Zien we dit groepje straks terug op de EFF?

Wat ik zelf nog zou aanpassen zijn de wat al te grauwe tanden bij de dame op foto 3.
Verder vind ik de muur op foto 4 niet mooi op de achtergrond; hij zou wat duidelijker in beeld mogen zijn maar nog beter is om de achtergrond helemaal zwart te maken denk ik.

Deze groep komt niet terug op een EFF. Eerste openbare optreden is 1 Mei in Genk, België

Foto 3: de grauwe tanden. Klopt die kreeg ik niet mooi, waarschijnlijk door mijn beperkte kennis van Lightroom. Ik experimenteer verder.
Foto4: die muur is bewust zo gehouden. Het helemaal zwart was me te makkelijk. Vandaar de, in mijn ogen wel mooie, muur.

Bedankt voor je reactie. :)
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 8:51 pm

Kaaaren schreef:Hele gave outfits! De eerste foto is mijn favoriet!
Bij de tweede foto denk ik dat de achtergrond in kleur ook heel mooi kan zijn.


Bij andere foto's krijg ik meer het gevoel, rood/wit/zwart in plaats van rood/wit
Met een lichte achtergrond denk ik dat het nog uitbundiger kan worden.
Horen die zwarte tanden bij foto 3? :mryellow:


Lijkt me erg gaaf om met zon gezelschap te mogen werken!

Kaaeren, als je op het wereldbolletje klikt onder m'n naam kan je de reeks zien. Daar staan ook de foto's met lichte achtergrond.
De grauwe tanden gaan nog aandacht krijgen.

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor JDPix » wo mar 13 2013 9:11 pm

Galloper schreef:Foto 3: de grauwe tanden. Klopt die kreeg ik niet mooi, waarschijnlijk door mijn beperkte kennis van Lightroom. Ik experimenteer verder.

Kies de "Adjustment brush" (= lokale bewerking) en daarbinnen voor "Teeth whitening". Hier wat aan de schuifjes "Exposure", "Clarity" en/of "Shadows" trekken
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 9:27 pm

JDPix schreef:
Galloper schreef:Foto 3: de grauwe tanden. Klopt die kreeg ik niet mooi, waarschijnlijk door mijn beperkte kennis van Lightroom. Ik experimenteer verder.

Kies de "Adjustment brush" (= lokale bewerking) en daarbinnen voor "Teeth whitening". Hier wat aan de schuifjes "Exposure", "Clarity" en/of "Shadows" trekken

Dank je, die opties had ik nog niet ontdekt :oops:
Ik plaats zo de verbeterde versie.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor John Hoenen » wo mar 13 2013 10:09 pm

Leuke foto's Luc,
Ik had ze al eerder voorbij zien komen, maar hier komen ze beter uit, erg leuk....
Ik vind de eerste erg sterk.

Gr. John.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 10:22 pm

John Hoenen schreef:Leuke foto's Luc,
Ik had ze al eerder voorbij zien komen, maar hier komen ze beter uit, erg leuk....
Ik vind de eerste erg sterk.

Gr. John.

Dank je John, ja facebook is ons (de kortego groep) communicatie medium dus daar komen ze als eerste op.
Hier plaatsen geeft reactie van andere fotografen die je ergens op wijzen (soms zie je het niet meer) en je ook helpen om verbeteringen aan te brengen.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » wo mar 13 2013 10:26 pm

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor ATOR » do mar 14 2013 12:29 am

Geweldig zeg, modellen waar het plezier vanaf springt in geweldige outfits met heftig haar en make-up. De driewieler maakt het helemaal af.

Je keuze voor een grijze, grauwe of donkere achtergrond vind ik niet zo passen bij de uitbundige sfeer. 3,4 &5 vind ik daardoor niet zo geslaagd. Ook door het gebruik van nogal hard flitslicht.

6,7,& 8 vind ik een klasse beter dan de eerste 5. De composities zijn beter en de kleur en toon is harmonieuzer. Je had je flits bij en bv foto 6 had door een flash fill net wat meer power gekregen.


Wel knap dat je in je eentje zulke foto's maakt, eigenlijk heb je er een paar assistenten bij nodig die met reflector en flitser(s) wat extra bijlichten en als extra paar ogen meekijken. Er is zoveel waar je op moet letten bij zulke groepsportretten.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Genster » do mar 14 2013 8:50 am

Hey Luc,
Ook ik had ze al op FB gezien en heb het idee dat ze hier nog beter uitkomen.
Ik vind ze echt geweldig :!:
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Galloper » do mar 14 2013 5:30 pm

ATOR schreef:Geweldig zeg, modellen waar het plezier vanaf springt in geweldige outfits met heftig haar en make-up. De driewieler maakt het helemaal af.

Je keuze voor een grijze, grauwe of donkere achtergrond vind ik niet zo passen bij de uitbundige sfeer. 3,4 &5 vind ik daardoor niet zo geslaagd. Ook door het gebruik van nogal hard flitslicht.

Het is altijd een feest om met deze groep te werken, het zijn stuk voor stuk erg leuke mensen.

De donkere achtergronden zijn een bewuste keuze van mij geweest. Als ik de reacties op facebook lees blijkt dat een goede keuze geweest te zijn.
Sinds zondag is de groep nu 2 keer geboekt voor een openbaar optreden (Hoorn & Genk) Ik mag toch hopen dat mijn foto's daar toe bij hebben gedragen ;)

6,7,& 8 vind ik een klasse beter dan de eerste 5. De composities zijn beter en de kleur en toon is harmonieuzer. Je had je flits bij en bv foto 6 had door een flash fill net wat meer power gekregen.

Een flitser had waarschijnlijk een nog beter resultaat gegeven. Maar achteraf doe je er weinig aan. Aldoende leert men ;)

Wel knap dat je in je eentje zulke foto's maakt, eigenlijk heb je er een paar assistenten bij nodig die met reflector en flitser(s) wat extra bijlichten en als extra paar ogen meekijken. Er is zoveel waar je op moet letten bij zulke groepsportretten.


Dank je, is was er bar koud en de dames stonden echt te rillen, het is ook kleding die niets tegenhoud als het waait en sommige stonden letterlijk in hun maillot te bibberen.
Ik had echt medelijden met de dames. Ik was goed aangekleed en had het zelfs koud. Maar de meiden zijn blij met het resultaat en dat telt.
Laatst gewijzigd door Galloper op do mar 14 2013 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Ivan10 » do mar 14 2013 6:00 pm

Het ziet er heel goed uit. Bijna Tim Burton-achtig. De kostuums zijn mooi ontworpen en kosten zeker wat! De polder achtergrond is een leuke afwisseling. Jammer van die schoorstenen op de achtergrond de molen is leuk. Ze gaan naar de O-parade op 1 mei in Genk dus: http://www.uitingenk.be/nl/uig_content/ ... -genk.html Het swingt wel lekker: http://www.youtube.com/watch?v=p4r2JsadZAE Ik wens ze er veel plezier en ze zullen vast een smaakmaker zijn. Nemen ze ook een fanfare mee? ;-)
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Red & White Shoot

Berichtdoor Frankie » do mar 14 2013 6:58 pm

Dit ziet er heel gaaf uit ! Juist de combinatie van de roodwitte figuren met het Hollandse winterlandschap maakt het bijna surrealistisch. Heerlijke beelden :D
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten