Met name de drivers van op AMD/ATI gebaseerde chipset staat/stond bekend als minder betrouwbaar.
In het verleden heb ik PC's gehad met kaarten van beide merken. Maar omdat ik geen gamer ben nooit problemen ondervonden aangaande stabiliteit. Temeer daar in mijn oudere PC-systemen de toenmalige software nauwelijks gebruik maakte van de extra grafische mogelijkheden.
Nu met een nieuw systeem heb ik gekozen voor een op AMD/ATI chipset gebaseerde kaart, omdat die ook in mijn laatste oudere systeem zat. De doorslag voor die keuze zat hem met name ook dat ik meerdere (2) monitoren reeds op het oudere systeem zonder problemen separaat per monitor kon kalibreren met één grafische kaart. Dat is nu ook als zodanig (tot 3 monitoren op één kaart). Elders op het forum heb ik daar nog steeds anders gelezen met op NVDIA gebaseerde kaarten. Elk zijn voor- en zijn nadeel.
Met gebruik van nu Photoshop CS6 (onder Windows 8 ) die meer gebruik maakt van dieper achterliggende techniek en mogelijkheden besloten in die grafische chipsets, ben ik nu echter wel op een grafisch probleem gestuit aangaande de betrouwbaarheid van die drivers.
Typisch de laatste "officiële" versie AMD Catalyst 13.1 (geen Beta-versie) gaf nogal wat vervelende problemen, daar waar ik met de voorgaande versie die problemen niet had. Hoewel die voorgaande versie 12.10 ook niet echt netjes alles strak weergaf bij in- en uitzoomen e.d., kon je er praktisch wel mee werken.
Zoekende op het web kwam ik een door een gebruiker zelf getweakte / omgezette driver tegen. Die werkte probleemloos.
Wel wat gedoe met installeren, omdat die niet officieel een goedkeuringscertificaat heeft. Maar omdat ik eigenlijk er toch van uit wil gaan dat AMD de juiste drivers zou moeten leveren, heb ik ook een latere Beta-versie van de AMD website gehaald en getest. Die was ook goed.
Enkele dagen later weer een nieuwe Beta-versie, (die met name voor gamers dan interessant zou moeten zijn).
Echter toen werkte de 3-D functionaliteit binnen Photoshop CS6 in zijn geheel niet meer.
Gisterenmiddag netjes AMD via een invulformulier op hun website daarvan op de hoogte gesteld.
's Avonds stond reeds een nieuwe Beta-versie online, compleet met aangepaste beschrijving, met de fouten reeds hersteld

Wauw, wat een snelle service. Ik moet zeggen dat ik een dergelijke snelheid als herstel voor zo'n groot bedrijf niet had verwacht. TOPPIE.
Een uitgebreide beschrijving van de problemen + oplossing kun je vinden op: http://www.sapphireforum.com/showthread ... toshop-CS6" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor gebruik van een grafische kaart gebaseerd op de AMD/ATI 7700 chipset. (met o.a. de door mij gebruikte kaart)
De drivers die zonder problemen een vloeiende weergave bieden voor Photoshop CS6 in Windows 8:
Door gebruiker aangepaste en benoemde versie 13.'3' << te vinden op Guru3D.com >>
Catalyst driver versie 13.2 Beta 7 ----> gedocumenteerd plus download op de web-pagina bij AMD
Catalyst driver versie 13.3 Beta 3 ----> gedocumenteerd plus download op de web-pagina bij AMD