Onscherp masker werkt niet in NX2 na herinstallatie
Onscherp masker werkt niet in NX2 na herinstallatie
Nikon capture NX2 versie 2.0 geïnstalleerd vanaf schijf, na een herinstallatie van Windows Vista.
Na upgrading van versie 2.4.1. wordt bij onscherp masker aangegeven: not implemented
Enkele keren opnieuw geprobeert: het zelfde resultaat.
In stappen upgraden van2.0 is van de downloadsite niet meer mogelijk, dat is wel zo geweest.
Wie heeft oplossing??
Machiel.
Na upgrading van versie 2.4.1. wordt bij onscherp masker aangegeven: not implemented
Enkele keren opnieuw geprobeert: het zelfde resultaat.
In stappen upgraden van2.0 is van de downloadsite niet meer mogelijk, dat is wel zo geweest.
Wie heeft oplossing??
Machiel.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: not implemented CS2
Zoals ik het begrijp heb je vanuit een eerdere versie 2.0 de nieuwe versie 2.4.1 eroverheen gezet.
Omdat versie 2.4.1 zelf al een volledige versie is (geen update installer), zou je de vorig geïnstalleerde versie beter kunnen de-installeren (Nikon RegSweeper2 gebruiken om alle registersleutels te verwijderen) en direct helemaal vers met versie 2.4.1 kunnen beginnen.
RegSweeper2: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/54864" onclick="window.open(this.href);return false;
NikonCapture NX2 versie 2.4.1: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/55836" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat versie 2.4.1 zelf al een volledige versie is (geen update installer), zou je de vorig geïnstalleerde versie beter kunnen de-installeren (Nikon RegSweeper2 gebruiken om alle registersleutels te verwijderen) en direct helemaal vers met versie 2.4.1 kunnen beginnen.
RegSweeper2: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/54864" onclick="window.open(this.href);return false;
NikonCapture NX2 versie 2.4.1: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/55836" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: Onscherp masker werkt niet in NX2 na herinstallatie
Dank Leon.
Alles er af gehaald en opnieuw de volledige versie geinstalleerd, daarna helaas dezelfde melding........bij onscherp masker aangegeven: not implemented??
Hoe kan dit opgelost worden??
Machiel.
Alles er af gehaald en opnieuw de volledige versie geinstalleerd, daarna helaas dezelfde melding........bij onscherp masker aangegeven: not implemented??
Hoe kan dit opgelost worden??
Machiel.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik meen me te herinneren dat er wel een deel van de instellingen achterblijft na deinstallatie (dat doen overigens veel applicaties) en dat ik die ooit handmatig heb weggegooid. Ik zou het volgende doen:
1. Deinstalleren. Indien er een optie is om persoonlijke settings te bewaren deze NIET inschakelen! (of ingeschakeld laten staan).
2. Run de registry cleaner die Leon suggereert.
3. Controleer dat de Capture NX2 mappen weg zijn in program files (onder Nikon meen ik) en in je user folder, meestal iets als c:\users\<usernaam>\appdata\local\nikon\capture NX2 of ..\appdata\roaming\nikon\capture NX2. Je kunt ook je harde schijf doorzoeken op 'capture*' directories, maar dat kan langer duren en pas op wat je weggooit!
4. Herinstalleer de nieuwst beschikbare volledige versie.
1. Deinstalleren. Indien er een optie is om persoonlijke settings te bewaren deze NIET inschakelen! (of ingeschakeld laten staan).
2. Run de registry cleaner die Leon suggereert.
3. Controleer dat de Capture NX2 mappen weg zijn in program files (onder Nikon meen ik) en in je user folder, meestal iets als c:\users\<usernaam>\appdata\local\nikon\capture NX2 of ..\appdata\roaming\nikon\capture NX2. Je kunt ook je harde schijf doorzoeken op 'capture*' directories, maar dat kan langer duren en pas op wat je weggooit!
4. Herinstalleer de nieuwst beschikbare volledige versie.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Léon Obers
- Forumlid
Ik kan me ook nog wel iets voorstellen dat er onderdelen van Microsoft NET Framework benodigd zijn. Als Vista niet compleet is met die onderdelen werken mogelijk niet alle onderdelen correct van Capture ??? Maar dan zou ik eerder foutmeldingen in di richting verwachten.
Ik heb overigens zelf geen problemen met die laatste versie (Ook pas gisteren ge-update). Gebruik het echter met Win8 (64).
Ik heb overigens zelf geen problemen met die laatste versie (Ook pas gisteren ge-update). Gebruik het echter met Win8 (64).
Bedankt voor de reacties.
Bij verwijdering van progs gebruik ik Revo Unistaller, dit heeft duidelijk niet tot het gewenste resultaat geleid.
Bij versie 2.0.0 geeft toeppassing van onscherp masker geen probleem..............
Wordt lastig als vista niet compleet zou zijn....
Ik heb dit nog niet opgelost.
Machiel.
Bij verwijdering van progs gebruik ik Revo Unistaller, dit heeft duidelijk niet tot het gewenste resultaat geleid.
Bij versie 2.0.0 geeft toeppassing van onscherp masker geen probleem..............
Wordt lastig als vista niet compleet zou zijn....
Ik heb dit nog niet opgelost.
Machiel.
- Léon Obers
- Forumlid
Je zou de software update ook nog eens volledig opnieuw van de Nikon server kunnen downloaden.
Het komt wel eens ooit voor dat er net een paar bitjes niet goed zijn doorgekomen. Net niet fout genoeg dat je helemaal geen installatie zou kunnen uitvoeren (dan merk je dat direct), maar fout genoeg dat na installatie niet alles blijkt te werken.
Het komt wel eens ooit voor dat er net een paar bitjes niet goed zijn doorgekomen. Net niet fout genoeg dat je helemaal geen installatie zou kunnen uitvoeren (dan merk je dat direct), maar fout genoeg dat na installatie niet alles blijkt te werken.
Leon, zowel updaten als opnieuw installeren (na alles met Revo Uninstaller te verwijderd hebben) uitgevoerd vanaf: NikonCapture NX2 versie 2.4.1: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app" onclick="window.open(this.href);return false; ... a_id/55836
Wat zou ik nog anders kunnen doen?
Machiel.
Wat zou ik nog anders kunnen doen?
Machiel.
- Léon Obers
- Forumlid
Werk je onder Vista 64 bits?
Dan zou je als "surrogaat" in de 32 bits map, nog de Capture NX2 32 bits versie kunnen installeren en proberen daar mee werken? Maar als je daar ook dezelfde fout krijgt, zit het hem hem toch echt ergens in je Vista installatie.
Dan zou je als "surrogaat" in de 32 bits map, nog de Capture NX2 32 bits versie kunnen installeren en proberen daar mee werken? Maar als je daar ook dezelfde fout krijgt, zit het hem hem toch echt ergens in je Vista installatie.
Er zijn meer mensen die tegen dit probleem aanlopen:
http://www.dpreview.com/forums/thread/3 ... t-40203881" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/groups/capturenx/ ... 891338141/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit hier geen info bij die je verder helpt?
Let vooral op de registry fix!
http://www.dpreview.com/forums/thread/3 ... t-40203881" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/groups/capturenx/ ... 891338141/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit hier geen info bij die je verder helpt?
Let vooral op de registry fix!
- Léon Obers
- Forumlid
Eventueel heb ikzelf nog wel wat oudere volledige versies die te proberen zijn, en van daaruit in stappen verder upgraden, maar kost wel wat tijd (en ruimte) om op de server te zetten. (Kan ook op CD / DVD opgestuurd worden).
versie 2.3.0 full
versie 2.3.2 update
versie 2.3.5 update
versie 2.4.0 full
versie 2.4.1 full
Mogelijk als ik op andere schijven kijk, dat ik nog versies tegenkom tussen versie 2 en 2.3.0
Voor wat betreft registry fix zou je ook nog CCleaner kunnen gebruiken: http://www.piriform.com/ccleaner" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT:
Kijk evenb je PB na, daar heb ik een link voor je klaargezet vanaf mijn server waar je het laatste voorgaande full versie 2.4.0 bestand kunt dowloaden, zoals dat eerder op de Nikon server heeft gestaan (S-CNX2-020400WF-EUR-NL-ALL.exe).
Probeer het eerst daar mee, en dan versie 2.4.1 eroverheen.
versie 2.3.0 full
versie 2.3.2 update
versie 2.3.5 update
versie 2.4.0 full
versie 2.4.1 full
Mogelijk als ik op andere schijven kijk, dat ik nog versies tegenkom tussen versie 2 en 2.3.0
Voor wat betreft registry fix zou je ook nog CCleaner kunnen gebruiken: http://www.piriform.com/ccleaner" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT:
Kijk evenb je PB na, daar heb ik een link voor je klaargezet vanaf mijn server waar je het laatste voorgaande full versie 2.4.0 bestand kunt dowloaden, zoals dat eerder op de Nikon server heeft gestaan (S-CNX2-020400WF-EUR-NL-ALL.exe).
Probeer het eerst daar mee, en dan versie 2.4.1 eroverheen.
Bedankt voor alle moeite Leon.
Eerst met RevoUninstal prog verwijderd, daarna nog CCleaner toegepast (weinig bijzonders te verwijderen, dit gebruik ik regelmatig)
2.4.0 er op geïnstalleerd, helaas nog hetzelfde probleem.
Graag wil ik versie 2.3.0 full nog proberen.
Gr. machiel.
Eerst met RevoUninstal prog verwijderd, daarna nog CCleaner toegepast (weinig bijzonders te verwijderen, dit gebruik ik regelmatig)
2.4.0 er op geïnstalleerd, helaas nog hetzelfde probleem.
Graag wil ik versie 2.3.0 full nog proberen.
Gr. machiel.
Leon, 2.0 werkt wel vanaf deze versie uploaden???
- Léon Obers
- Forumlid
Bedoel je dan dat ik eerst versie 2.3.0 erop zet? Zal ik doen (Versie 2.0 heb je zelf).macfot schreef:Leon, 2.0 werkt wel vanaf deze versie uploaden???
Je ziet dan wel weer een PB-tje verschijnen.
Leon, met 2.0 er op daarna 2.3.0 van je geupdate.
Helaas de foutmelding blijft.
Ik ga 2.0 maar even gebruiken ( onscherpmasker moet ik wel kunnen gebruiken) en zie later wel eens weer.
Nogmaals bedankt voor alle moeite.
Gr. Machiel
Helaas de foutmelding blijft.
Ik ga 2.0 maar even gebruiken ( onscherpmasker moet ik wel kunnen gebruiken) en zie later wel eens weer.
Nogmaals bedankt voor alle moeite.
Gr. Machiel