Roermond en Thorn Limburg

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Roermond en Thorn Limburg

Bericht door arnoprijs » wo apr 17 2013 10:17 am

Hoi iedereen,

Hier mijn eerste foto's met mijn Nikon 24-70 op een D300s.

Graag jullie reacties en alles is welkom.

Groet,
Arno

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. aangepaste Narcissen
Afbeelding

8. Originele foto Munsterplein
Afbeelding
Laatst gewijzigd door arnoprijs op wo apr 17 2013 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D700
Lenzen Nikkor: 50 mm 1.8 G / 24-70mm f/2.8G ED AF-S
Flitser SB900
Hahnel combi TF, draadloze ontspanner
Statief Sirui

http://www.flickriver.com/photos/echtmooi/" onclick="window.open(this.href);return false;

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Roermond en Thorn Limburg

Bericht door justme » wo apr 17 2013 10:30 am

1.
ik zou de foto nog iets oplichten, verder zou ik het aan jezelf laten om kritisch naar je compositie/uitsnede te kijken
2.
jammer dat je geen kikker-perspectief hebt genomen! :P
3.
bij het Copyright tekentje van je stempel is te zien dat je de toren/foto hebt gecorrigeerd, ik zie namelijk een wit vlakje.
Waarschijnlijk is door het aanpassen ook de top van de rechtertoren weggevallen.
Daarnaast staat het gebouw niet vrij van de horizon, wat ik bedoel is dat er in de verte nog een kerkgebouw tezien is, wat duidelijk niet je onderwerp is, maar deze wel je onderwerp snijdt en dus afleidt
4.
ja, een altaar...
5.
krijg hierbij wel het gevoel dat je hiermee hebt willen bereiken : gezellig terrasje met achtergrondmuziek, maar je compositie is hier het net niet.
6.
als de karakters op de toren hier je onderwerp zijn, zou ik ervoor kiezen de foto nog meer uit te snijden.

Wel erg jaloers op je lens!!!

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » wo apr 17 2013 11:45 am

Wat me het meeste opvalt is dat foto 3 wat overgecorrigeerd lijkt. Dus de onderkant van de toren is smaller dan de bovenkant. De narcissen zijn helaas te veel onderbelicht om nog mooi te zijn. Verder is Thorn natuurlijk een heel leuk stadje om te fotograferen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door arnoprijs » wo apr 17 2013 2:32 pm

wiebeterpstra schreef:1.
ik zou de foto nog iets oplichten, verder zou ik het aan jezelf laten om kritisch naar je compositie/uitsnede te kijken
2.
jammer dat je geen kikker-perspectief hebt genomen! :P
3.
bij het Copyright tekentje van je stempel is te zien dat je de toren/foto hebt gecorrigeerd, ik zie namelijk een wit vlakje.
Waarschijnlijk is door het aanpassen ook de top van de rechtertoren weggevallen.
Daarnaast staat het gebouw niet vrij van de horizon, wat ik bedoel is dat er in de verte nog een kerkgebouw tezien is, wat duidelijk niet je onderwerp is, maar deze wel je onderwerp snijdt en dus afleidt
4.
ja, een altaar...
5.
krijg hierbij wel het gevoel dat je hiermee hebt willen bereiken : gezellig terrasje met achtergrondmuziek, maar je compositie is hier het net niet.
6.
als de karakters op de toren hier je onderwerp zijn, zou ik ervoor kiezen de foto nog meer uit te snijden.

Wel erg jaloers op je lens!!!
Ha Wiebe,

Tnx voor je reactie en daar kan ik wat mee. Ja in de kikker-perspectief, dan had ik lieslaarzen aan hebben gehad, lol ging me iets te ver en behoort niet tot mijn standaard uitrusting :D

Bij foto 3 die heb ik aangepast met lenscorrectie, in het origineel staat hij wat schreef en daarna bij gesneden. En er liep een mevrouw in het beeld die ik zelf storend vond.

Het origineel staat er inmiddels bij.

Foto 1 heb ik met Lightroom iets helderder gemaakt en ook die staat er nu gecorrigeerd bij. En ja qua compositie daar moet ik nog wat mee spelen.

De lens is echt fantastisch :D een echte aanrader. Overigens heb zet ik binnenkort mijn Nikon 17-55 2.8 te koop. Heb je interesse?

Groet,
Arno
Nikon D700
Flitser SB900
Statief Sirui

http://www.flickriver.com/photos/echtmooi/" onclick="window.open(this.href);return false;

arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door arnoprijs » wo apr 17 2013 2:39 pm

JacTrum schreef:Wat me het meeste opvalt is dat foto 3 wat overgecorrigeerd lijkt. Dus de onderkant van de toren is smaller dan de bovenkant. De narcissen zijn helaas te veel onderbelicht om nog mooi te zijn. Verder is Thorn natuurlijk een heel leuk stadje om te fotograferen.
Ha jac,

Fijn en dank voor je reactie. Thorn is een hele leuke plaats, we gingen een langweekend naar Limburg en mijn vrouw wilde er even langs gaan. Nou ik dacht we houden het een half uurtje uit, leek me lang genoeg wat schets mijn verbazing dat we er een gehele middag zijn geweest, lol maar zeker de moeite waard.

De klopt dat foto 3 iets te overgecorrigeerd is, zie mijn commentaar bij Wiebe, de Narcissen heb ik de helderheid iets aangepast en dan komen ze beter uit. Overigens was hij in de camera niet onderbelicht maar precies in het midden. Normaal belicht ik 1/3 of 2/3 stop onder. Dan heb ik de kleur informatie in de foto en dan iets aanpassen in lightroom. Bij overbelichting heb je geen kleurinfo en is het lastig tot geheel niet aan te passen.

Groet,
Arno
Nikon D700
Flitser SB900
Statief Sirui

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » wo apr 17 2013 2:44 pm

Jij hebt 'slechte' invloed op mijn NAS.

pb me maar over die lens

arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door arnoprijs » wo apr 17 2013 2:51 pm

wiebeterpstra schreef:Jij hebt 'slechte' invloed op mijn NAS.

pb me maar over die lens
Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?

Wanneer ik hem verkoop laat ik het je weten Wiebe 8) o ja nog interesse in een 18-200 misschien of doet dat je NAS helemaal geen goeds :D

Groet,
Arno
Nikon D700
Flitser SB900
Statief Sirui

A3aaN79

Bericht door A3aaN79 » wo apr 17 2013 5:38 pm

arnoprijs schreef: Slechte invloed op jou NAS, was da? De afkorting zegt mij niets?
Nikon Aankoop Syndroom...schijnt nogal besmettelijk te zijn :mrgreen:

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo apr 17 2013 5:42 pm

arnoprijs schreef:

pb me maar over die lens

Wanneer ik hem verkoop laat ik het je weten Wiebe 8) o ja nog interesse in een 18-200 misschien of doet dat je NAS helemaal geen goeds :D

Groet,
Arno
@Arno,
Weet jij niet wat NAS is?
Ja ja, zo vaak hier gezegd op de site.
Maar ja, NAS is dus Nikon Aankoop Syndroom, zeer besmettelijk voor je portemonnee en/of je bankrekening.

arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door arnoprijs » wo apr 17 2013 6:23 pm

Casanova56 schreef:
arnoprijs schreef:

pb me maar over die lens

Groet,
Arno
@Arno,
Weet jij niet wat NAS is?
Ja ja, zo vaak hier gezegd op de site.
Maar ja, NAS is dus Nikon Aankoop Syndroom, zeer besmettelijk voor je portemonnee en/of je bankrekening.
Ahh is dat het, vandaar dat mijn knip zo vaak leeg is :D lol
Nikon D700
Flitser SB900
Statief Sirui

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”