closeup action

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: closeup action

Bericht door DannySan » di apr 23 2013 4:04 pm

wiebeterpstra schreef:zit me net te bedenken, maar dat is een hele dirt trick die vast niet wil

je kunt de camera instellen dat deze de sluiter opent wanneer het onderwerp in focus is.

maar met deze snelheden zal je dan wellicht altijd net te laat zijn....

wat je dan zou kunnen instellen is dat je de lens zo corrigeert in je camera dat deze frontfocus doet, zodat je wel spot-on foto's krijgt?

:P

ik zei toch dat het dirty was!

of kan dit niet, of gaat dit niet lukken. ( ben heel erg theoretisch bezig, weet ik! ) :D
Ik dénk wiebe, dat dit theoretisch al heel ver gaat; en dat je het in de praktijk never nooit goed gaat krijgen...
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di apr 23 2013 4:06 pm

Tja, wat moet er verder nog over zeggen. Gewoon Gaaf.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di apr 23 2013 4:50 pm

Strakke plaat !

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » di apr 23 2013 6:17 pm

DannySan schreef:Hangt de mogelijkheid van AutoFocus ook niet samen met de combinatie 'body en objectief' in deze?
Bij continue focussen (AF-S) kan er heel wat, maar ik ben eerlijk dat ik een situatie als voor deze foto (nog) niet tegengekomen ben...

De focus locken op het 'punt' waarop het scherp is, en dan de auto volgen tot aan dat punt lijkt me tricky genoeg; dus dan nóg meer waardering voor deze mooie plaat!
laten we er voor het gemak vanuit gaan dat de combi D4 met 400/2.8 VRII een autofocus systeem aan boord heeft die sneller is dan welke combi dan ook :wink: maar de ervaring leert dat je beter safe than sorry kunt zijn.
het heeft wat oefening nodig, maar op gegeven ogenblik heb je het redelijk onder de knie. en camera's instellen om sluiters te openen wanneer iets scherp is lijkt me ook niet handig. moet je de camera dan influisteren wat je scherp wilt hebben? :P
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » di apr 23 2013 6:20 pm

oja, Dannysan.

lijkt me handiger als je dit op autofocus wilt doen dat je 'm dan op af-c zet. weinig kans van slagen op de af-s stand
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » di apr 23 2013 6:50 pm

Geert schreef:oja, Dannysan.

lijkt me handiger als je dit op autofocus wilt doen dat je 'm dan op af-c zet. weinig kans van slagen op de af-s stand
Helemaal gelijk heb je Geert! :oops:
Als ik het op de camera in moet stellen weet ik het altijd meteen, als ik het intyp niet altijd :mrgreen:
Ik snap je betoog over de D4 + 400/2,8 VRII; en dat je dus met jouw methode (na enig oefenen) meer kans van slagen hebt.
Niet dat ik het meteen 'nodig' heb, maar ik ga 'm wel onthoudenv :!:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”