Macro [verzamel]
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Macro (verzamel)
Kan het toch niet laten. Nog eentje frontaal om de snuit beter in beeld te brengen.

-
- Forumlid
Bestaat er ook zoiets als een NCN afkick-kliniek?
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Zeer snelle macro leercurve iAppleToo, knap gedaan !
Nu vroeg opstaan en buiten levend spul gaan vastleggen, hier kun je inspiratie opdoen:
http://www.flickr.com/photos/johnhallmen/
En dan zie je dat dit echt niet alleen met dode of gekoelde insecten mogelijk is, maar 's morgens vroeg zijn ze nog te koud om actief te zijn. Ook Thomas Shahan is hier al eerder aangehaald en hij komt tot vergelijkbare vergrotingen op levende insecten met een balg en omgekeerde 50mm of minder mm's (hij doet dit wel vaak overdag en dan is het meer "hit and miss" dus veel proberen en soms slagen).
http://www.flickr.com/photos/opoterser/
Nu vroeg opstaan en buiten levend spul gaan vastleggen, hier kun je inspiratie opdoen:
http://www.flickr.com/photos/johnhallmen/
En dan zie je dat dit echt niet alleen met dode of gekoelde insecten mogelijk is, maar 's morgens vroeg zijn ze nog te koud om actief te zijn. Ook Thomas Shahan is hier al eerder aangehaald en hij komt tot vergelijkbare vergrotingen op levende insecten met een balg en omgekeerde 50mm of minder mm's (hij doet dit wel vaak overdag en dan is het meer "hit and miss" dus veel proberen en soms slagen).
http://www.flickr.com/photos/opoterser/
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
-
- Forumlid
Dat van die leercurve valt wel mee hoor! Ik ben al een klein jaartje aan het lezen en zo nu en dan experimenteren.
Lenscombinaties en zo. Wel is het zo dat de laatste dagen alles bij elkaar lijkt te komen en gaat werken.
Dit beestje is zo verschrikkelijk klein. Ik denk dat ik hier aan de grens van mijn spullen kom.

Lenscombinaties en zo. Wel is het zo dat de laatste dagen alles bij elkaar lijkt te komen en gaat werken.
Dit beestje is zo verschrikkelijk klein. Ik denk dat ik hier aan de grens van mijn spullen kom.

- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Je maakt er wel echte monsters van zo. Wat is dit voor beestje! Erg mooi trouwens!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Ik ben wel eens benieuwd wat voor een spullen je gebruikt voor dit soort extreme vergrotingen.iAppleToo schreef: Dit beestje is zo verschrikkelijk klein. Ik denk dat ik hier aan de grens van mijn spullen kom.
Is zoiets bijvoorbeeld te behalen met een macro lens + tussenringen?
Dat heeft hij op de vorige pagina aangegeven. Zoals in de quote dus.
Berichtdoor iAppleToo » vr, 10 mei 2013 21:23
Hier de eerste gestackte foto gemaakt met een D7000 met macrobalg en reversed Durst Neonon 50mm. 2.8.

-
- Forumlid
@ Muggie
Het is een larve van een cicade de zogenaamde Issus coleoptratus.
Je vind ze in de tuin en zijn een paar millimeter groot.
@ A3aaN79
Ik heb een D7000 met macrobalg en omgekeerde Durst Neonon gebruikt met een extra PN-11 tussenring
Het is een larve van een cicade de zogenaamde Issus coleoptratus.
Je vind ze in de tuin en zijn een paar millimeter groot.
@ A3aaN79
Ik heb een D7000 met macrobalg en omgekeerde Durst Neonon gebruikt met een extra PN-11 tussenring
Oke, bedankt, kennelijk heb ik dat gemist omdat ik met verbazing naar je foto's zat te kijken 

Hier nog weer een resultaat van mij, geschoten uit de hand.
Kon alleen de linker onderhoek er niet af croppen zonder iets af te doen aan het geheel
ISO 100, 1/200s, F/6.3
1.

Kon alleen de linker onderhoek er niet af croppen zonder iets af te doen aan het geheel

ISO 100, 1/200s, F/6.3
1.

- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Wat een schoonheid van een plaat.
-
- Forumlid
Met een fotobewerkingsprogramma krijg je de linkeronderkant nog wel weggewerkt hoor.
Ja, alleen dat wegwerken is nou (nog) niet mijn sterkste punt.
Gisteren in LR al bezig geweest, maar je zag een hele duidelijke vlek achterblijven
Gisteren in LR al bezig geweest, maar je zag een hele duidelijke vlek achterblijven

-
- Forumlid
Hier nog eentje van de nimf van een Issus (leaf hopper), maar dan in iets andere pose.