Dr. Anna's House

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Dr. Anna's House

Berichtdoor rvanderaalst » zo mei 19 2013 8:59 pm

Ook nog even een bezoekje gebracht aan Dr. Anna

De rest van de serie is te vinden op mijn website:
http://www.vanderaalstfotografie.nl/dr- ... ouse-blog/

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rvanderaalst op di mei 21 2013 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor Niels » ma mei 20 2013 1:50 am

Ongelooflijk dat iets in zo'n staat wordt achtergelaten. Hoelang zou het al zo zijn.
Mooie serie heb je neergezet, de sfeer komt goed over ;-)
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Gebruikersavatar
Niels

Forumlid
Berichten: 774


Locatie: 's-Hertogenbosch
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor Jon » ma mei 20 2013 9:28 am

Waanzinnige goed gedaan! Ben best benieuwd naar het verhaal erachter. Lijkt echt of ze zo op de een en andere dag vertrokken zijn. Hoe heb je deze lokatie gevonden?
Jon

Forumlid
Berichten: 19


Locatie: Oz
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor DiFiWi » ma mei 20 2013 10:08 am

mooie serie

had van deze loc. ook van iemand anders gezien
blijft een leuke tak van fotografie
Groeten uit Limburg.
DiFiWi

Forumlid
Berichten: 123


Locatie: Ven-Zelderheide
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor CaptainHook » ma mei 20 2013 10:45 am

Idd, een bizar decor. Vooral opmerkelijk dat zoveel kwetsbare zaken nog niet kapot gemaakt zijn.

meer info:

http://www.28dayslater.co.uk/forums/eur ... 012-a.html
http://www.urbanpixels.co.uk/site/dr-anna-de
http://www.derelictplaces.co.uk/main/sh ... hp?t=25313

Wel grappig als je al die verhalen leest. De ene keer is Dr. Anna dood, vervolgens weer niet. Dan is ze weer gestorven bij een auto-ongeluk, dan wordt weer beweerd dat haar man dood is, etc, etc. :lol:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor rvanderaalst » ma mei 20 2013 12:00 pm

Het is zeker een bizar decor, het blijft dan ook spannend om zo'n pand binnen te gaan.
Het verhaal achter deze locatie blijft idd gissen wel is het hoogstwaarschijnlijk zo dat junks
hier bezig zijn geweest op zoek naar medicijnen ed.
De kasten en lade's zijn volledig leeg gemaakt en op de grond gesmeten.

@jon
Hoe je dit soort locatie's kunt vinden is zoeken zoeken zoeken en Google is Your best friend.

Bedankt voor de reactie's!

Gr. Ruud
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor strangeartefact » ma mei 20 2013 1:03 pm

Gave serie, al wel eerder deze locatie gezien op foto's maar blijft boeien. Enkel jammer dat het formaat dat je plaats wat klein is ;)

Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor dogo » ma mei 20 2013 4:46 pm

Bizar en tegelijkertijd mooi. Heb je ook een foto van dat fotoalbum gemaakt? Houden er mensen toezicht op conservatie van dit huis in deze toestand?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor PvGessel » ma mei 20 2013 7:28 pm

Mooie foto's maar heb persoonlijk niets met urban en hdr, maar dat is persoonlijk.
Het komt bij mij allemaal een beetje te gemaakt over die locatie en dan bedoel ik de iets te moderne telefoon en de zeer slechte staat van muren en plafonds. Daar is toch wel een hele lange tijd voor nodig om in zo'n staat te geraken toch? een zwarte telefoon had bij mij iets geloofwaardiger overgekomen.Iets klopt gewoon niet op deze locatie. Er ligt een kat in een stoel, als die tenminste nog leeft? Oké dat kan een zwerfkat zijn. Lichaamsdelen op sterk water? En ook nog intact?? Een fauteuil in een soort bibliotheek waar van alles op de grond ligt behalve iets op die stoel?
Nogmaals en dat is niet rot bedoeld, je foto's zijn mooi maar ik geloof geen snars van dit soort locatie's die in zo'n erbarmelijke staat zijn en dat de spulletjes nog niet kort en klein geslagen of gestolen zijn. :?: Mmmm...vreemd hoor.
Mijn argwaan zal wel de reden zijn dat ik geen urban doe. Dat verklaart alles.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor rvanderaalst » di mei 21 2013 1:51 pm

Bedankt voor jullie reactie's!

@Peter (strangeartefact)
Ik heb de foto's iets groter geplaatst nu

@Dogo
Welk fotoalbum bedoelje?
Het huis staat er leeg en verlaten bij, toezicht is er denk ik door de buurtbewoners verder niets
het is dan ook niet legaal om het pand te betreden maar ja er zijn maar weinig legale urbex locatie's.

@Mzpeter
Dat jij niets hebt met urban en hdr hebt kan natuurlijk dat is ook geen probleem ik heb dat wel :).
Er zijn idd urbexers die het leuk vinden alles net even iets anders neer te leggen voor de foto maar op deze locatie is dat niet in grote mate gedaan.
Wat betreft het verval, laat jij maar eens een jaar of 5 de verwarming uit en her en der een raam open dan kom ik over een aantal jaar bij jou thuis foto's maken :wink:
Het is wel zo dat er al heel veel veel gestolen is en dan niet alleen medicijnen, de kasten en lade's zijn volledig leeggetrokken op zoek naar bruikbare spullen.
Urbexen is niet alleen de foto's maken maar ook het avontuur je zit 5uur in de auto op weg naar een locatie en hoopt dat je binnen kunt
lukt dat niet jammer dan volgende keer beter.
Eenmaal binnen kan je altijd betrapt worden door de politie o.i.d. en dat blijft altijd spannend, ik kan er inmiddels hele verhalen over vertellen.

Maar goed ik zit hier een soort van verweer te schrijven terwijl dat helemaal niet nodig is, het staat je aan of niet en dat is met veel dingen in de fotografie!
Gebruikersavatar
rvanderaalst

Forumlid
Berichten: 223


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor dogo » di mei 21 2013 2:48 pm

Mzpeter schreef:Lichaamsdelen op sterk water? En ook nog intact??

"Lichaamsdelen" op sterk water bewaren, in dit geval dus organen (ik zie nieren, een lever en wellicht ook nog een milt, en zeker niet intact: de nieren zijn in lengterichting doorgesneden, de lever in 2 kwabben) doen wel meer artsen, sommige vinden dit "leuk" :frown: , dus zo vreemd is dit niet.
@ rvanderaalst De foto van dat fotoalbum zag ik op deze link met andere foto's die CaptainHook geplaatst had.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor CaptainHook » di mei 21 2013 3:03 pm

Zoals iemand anders al opmerkte, ik vind het ook vrij onwaarschijnlijk dat die kwetsbare accubakken met lichaamsdelen daar nog 'zo maar' staan. Net alsof je een tentoonstellingsruimte binnenkomt c.q. dat er zaken in scène gezet zijn... :?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor PvGessel » di mei 21 2013 9:12 pm

rvanderaalst schreef:Bedankt voor jullie reacties


@Mzpeter
Dat jij niets hebt met urban en hdr hebt kan natuurlijk dat is ook geen probleem ik heb dat wel :).
Er zijn idd urbexers die het leuk vinden alles net even iets anders neer te leggen voor de foto maar op deze locatie is dat niet in grote mate gedaan.
Wat betreft het verval, laat jij maar eens een jaar of 5 de verwarming uit en her en der een raam open dan kom ik over een aantal jaar bij jou thuis foto's maken :wink:
Het is wel zo dat er al heel veel veel gestolen is en dan niet alleen medicijnen, de kasten en lade's zijn volledig leeggetrokken op zoek naar bruikbare spullen.
Urbexen is niet alleen de foto's maken maar ook het avontuur je zit 5uur in de auto op weg naar een locatie en hoopt dat je binnen kunt
lukt dat niet jammer dan volgende keer beter.
Eenmaal binnen kan je altijd betrapt worden door de politie o.i.d. en dat blijft altijd spannend, ik kan er inmiddels hele verhalen over vertellen.

Maar goed ik zit hier een soort van verweer te schrijven terwijl dat helemaal niet nodig is, het staat je aan of niet en dat is met veel dingen in de fotografie!


@rvanderaalst

Nu heb ik een huis van beton gelukkig :wink: maar ik begrijp jouw passie echt wel hoor. Sloop als kind al door leegstaande panden maar ik had de eigenschap om alles maar te slopen. De sloper alvast een handje helpen. Dit betrof vaak boerderijen die plaats moesten maken voor nieuwbouw in de jaren zestig van de vorige eeuw en deze boerderijen waren al helemaal leeg. Dat is totaal iets anders dan naar waar jullie opzoek zijn.
Ik heb ook vaker gehoord dat er urbexers zijn die objecten verplaatsen zoals een stoel ofzo, maar dat lijkt mij dan niet echt de bedoeling van urbex?
Ik wens je toch heel veel plezier en spanning toe met de urbex fotografie en wie weet ga ik het toch een keer proberen om te kijken of ik gelijk of ongelijk heb met mijn " vooroordeel". :)
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor Willem1952 » di mei 21 2013 9:29 pm

Waanzinnig mooi, erg goede sfeerfoto's
Willem1952

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: Dr. Anna's House

Berichtdoor mr.asjuh » wo mei 22 2013 10:20 am

Wow waar is deze locatie zeg puuuuh deze staat al een tijdje op me lijst :)
mr.asjuh

Forumlid
Berichten: 17


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten