weer een tassenvraag

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor emdeklerk » do mar 28 2013 7:55 am

Ja... Als je de goede maat koopt.
Spullen mee naar de fotohandel en overtuig jezelf.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Wolf » do mar 28 2013 8:10 am

Ik ga wel even naar de fotozaak.....
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl
Gebruikersavatar
Wolf

Forumlid
Berichten: 719


Locatie: Hoogezand
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor staal571 » zo mar 31 2013 12:11 pm

Wolf schreef:Heeft iemand ook ervaring met ONA tassen???
Ze zien er wel gelikt uit namelijk.



Ik heb recent een Ona tas gekocht ze zien er goed uit en het voelt ook goed en kwalitatief goed aan, de tas die ik gekocht heb is voor mijn Fuji X-E1 met 1 extra opbjectief, maar is te klein voor een Dslr.

Cameratools inApeldoorn heeft er het nodige over op hun site staan en hebben ze ook op voorraad.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Eric-Jan » do mei 23 2013 2:14 pm

Wellicht mosterd na de maaltijd: maar kijk ook eens bij onze Oosterburen. Een merk dat hier niet veel voorbij komt: Kalahari. Zelf heb ik de o.a. Kalahari Mata Mata K-12. Lijkt op de Domke F2 maar met afsluitende rits en stukje goedkoper

Groet, Eric-Jan

http://www.kalahari.de/
Eric-Jan



Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Valiant » do mei 23 2013 10:46 pm

John Hoenen schreef:Mijn tip,

Aan een tas heb je nooit genoeg, soms neem je weinig mee, soms neem je alles en nog veel meer mee.
Fototassen heb je nooit genoeg,
Koop er direct 2, en kijk eens op MP daar staan veel fototassen vaak in verschrikkelijke goede staat en vaak als nieuw.
Zo staan er diverse mooie Billinghams voor minder dan de helft dan de nieuwprijs.

Neem gewoon een kleine en een grote.. :wink2:


+1

Momenteel heb ik net zoveel tassen als lenzen en ik gebruik ze ook nog allemaal regelmatig. De ideale tas bestaat niet, wel de ideale tas voor een situatie maar zelfs dan denk je wel eens 'had ik nu maar de rugtas' bij lange tochten of 'had ik nu maar de paraat-tas' als je net steeds die andere lens kunt gebruiken :) Zal niet snel een tas verkopen of wegdoen.
Mijn favoriete tas is een oude Crumpler Macbook tas waar precies de D700 met 24-70 (of kleiner) op zijn kant in gaat en een klein pakketje oplevert, waterdicht, velcro, oranje binnenkant, ideaal. Gooi ik zo om als ik even de stad in moet of ergens een boodschap heb.

Een tip: Sommige grotere tassen met flap zijn niet altijd praktisch als je veel van lens gaat wisselen of je camera continue in en uit de tas doet, een opening aan de bovenzijde is dan prettiger. Diepe tassen voor de camera met tele(zoom)lenzen hebben dit issue. Met de Retrospect 10 vindt ik het nog wel te doen maar de 20 en 40 hebben een nog langere flap en dat is wel wat ge-emmer. Billingham heeft nu een bovenopening (als je de flap weghaalt) die ook mooi open blijft staan, die staat bovenaan mijn verlanglijstje wat betreft tassen. Maar Lowepro en Retrospect hebben ook modellen ('Urban' series) met een boven toegang en andere merken vast ook.

Succes met vinden!
The best camera is the one you have with you...
Gebruikersavatar
Valiant

Forumlid
Berichten: 65


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Wolf » vr mei 24 2013 12:54 am

Ik ben er ook achter en heb nu een lowepro flipside sport 15 bij. En natuurlijk mijn crumpler schoudertas.
Maar die rugzak past lekker veel in. (wenig niet camera spul) maar wel een mooie en practische aanvulling
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl
Gebruikersavatar
Wolf

Forumlid
Berichten: 719


Locatie: Hoogezand
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Bernd » di mei 28 2013 7:24 pm

Ik gebruik een Billingham, misschien een dure tas als je vergelijkt wat er allemaal te koop is, maar echt een degelijke goed afgewerkte tas.
En ik heb het idee dat een Billingham geen stofmagneet is, zoals ik vroegah wel eens met andere merken heb meegemaakt.
Bernd



Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor oud0001 » di mei 28 2013 10:50 pm

Ik heb een waterdichte tas gekocht gemaakt van dat vrachtwagenzeil. Daar een losse camera vulling bij gekocht.
Het lijkt niet op een cameratas en als ik een andere wil gebruiken zet ik de vulling over.
Werkt uitstekend. :mryellow:
oud0001



Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor Wolf » wo mei 29 2013 8:28 am

Inmiddels ben ik voor een rugtas gegaan. Dit omdat ik dan ook op fiets alles mee kan nemen.
Lowepro Flipside sport 15 is het geworden.

Zo'n tas van vrachtwagenzijl maken lijkt mij wel gaaf!!!
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl
Gebruikersavatar
Wolf

Forumlid
Berichten: 719


Locatie: Hoogezand
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: weer een tassenvraag

Berichtdoor oud0001 » wo mei 29 2013 1:45 pm

Die vrachtwagenzeil tassen kun je gewoon in de tassenwinkels vinden. :wink:
Die maak ik ook niet zelf hoor. :mryellow:
oud0001




Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten