Wat een... ehm.... apart standpunt?wiebeterpstra schreef:ik kan RBfoto ook wel beamen in zijn laatste reactie :
als je tijd genoeg hebt ( extreem voorbeeld :product, landschap of interieur fotografie ) dan moet technisch e.e.a. wel correct uitgevoerd zijn, anders is er meestal iets mis met de gebruikerdaarna de hardware
Dus als je tijd genoeg hebt, en je maakt een foto van een landschap waarin niet de regel van de derden is toegepast en het focuspunt ligt niet helemaal goed (om maar eens wat te noemen) en die foto niet aan de 'technische eisen' dus voldoet; dan is er iets mis met de gebruiker?
En als ik nou een mooie foto van een landschap heb gemaakt dan is die op voorhand dus al 'fout'?
Het gaat toch om het gevoel bíj een foto als punt 1, om de technische perfectie als punt 2; en wij zijn wij om dat gevoel maar eventjes te bepalen bij iemand ánders?
"Leuk die foto van die hond, maar hij is scheef, de focus ligt op zijn oor ipv precies op zijn neus, en de bewerking is prut"
Terwijl diegene wellicht voor zijn/haar gevoel een schitterende plaat heeft gemaakt van die superhuisgenoot op 4 poten die nooit 'leuk' op de foto kwam maar nu net wel en dus supertrots en blij is?
Soms mag het van mij juist wel minder over de gear gaan, en meer over 'mooie foto's'.
Voorbeelden te over zoals daar soms mee omgegaan wordt op dit forum; voorbeelden waardoor ook ik 'huiverig' ben om foto's te plaatsen.