nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Discussies over statieven

Onderwerp:

nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor Henk_A » do jun 06 2013 1:09 pm

Ik heb twee mooie stevige statieven in handen kunnen krijgen: de Manfrotto 055C en de Manfrotto 075B. Ik wil voor beide een goed Manfrotto statiefhoofd/balhoofd aanschaffen: zijn de nieuwste modellen nog gewoon op de schroef van de genoemde oudere statieven vast te draaien?
Henk_A

Clublid
Berichten: 3



Onderwerp:

Re: nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor gijs sandberg » do jun 06 2013 1:20 pm

Beste Henk,

Vanwaar deze vraag op deze plaats?
Als je het snel wilt weten: mail of bel even met de Nederlandse importeur, Provak Purmerend.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » do jun 06 2013 1:23 pm

Henk_A schreef:Ik heb twee mooie stevige statieven in handen kunnen krijgen: de Manfrotto 055C en de Manfrotto 075B. Ik wil voor beide een goed Manfrotto statiefhoofd/balhoofd aanschaffen: zijn de nieuwste modellen nog gewoon op de schroef van de genoemde oudere statieven vast te draaien?
Dit is geen enkel probleem. Er zit gewoon dezelfde schroefdraad op. Let wel even op: bij veel statiefkoppen moet je ook 3 borgboutjes hebben, die in mijn ervaring vaak ontbreken bij tweedehands statieven. Het zijn M6 taps toelopende bouten met een verzonken kop (RVSPaleis.nl heeft ze normaal op voorraad).

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor Patrick » do jun 06 2013 3:05 pm

gijs sandberg schreef:Vanwaar deze vraag op deze plaats?
Als je het snel wilt weten: mail of bel even met de Nederlandse importeur, Provak Purmerend.

Dit forum heeft een iets lagere drempel Gijs... :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor Henk_A » do jun 06 2013 4:54 pm

gijs sandberg schreef:Beste Henk,

Vanwaar deze vraag op deze plaats?
Als je het snel wilt weten: mail of bel even met de Nederlandse importeur, Provak Purmerend.

Groeten, Gijs




Oei, is mijn allereerste vraag op dit forum al meteen misplaatst? Anyway, dank voor de verwijzing naar Provak,
Groet, Henk
Henk_A

Clublid
Berichten: 3



Onderwerp:

Re: nieuwste Manfrotto statiefkoppen op oudere statieven

Berichtdoor Henk_A » do jun 06 2013 5:02 pm

Jaap_van_Ekris schreef:
Henk_A schreef:Ik heb twee mooie stevige statieven in handen kunnen krijgen: de Manfrotto 055C en de Manfrotto 075B. Ik wil voor beide een goed Manfrotto statiefhoofd/balhoofd aanschaffen: zijn de nieuwste modellen nog gewoon op de schroef van de genoemde oudere statieven vast te draaien?
Dit is geen enkel probleem. Er zit gewoon dezelfde schroefdraad op. Let wel even op: bij veel statiefkoppen moet je ook 3 borgboutjes hebben, die in mijn ervaring vaak ontbreken bij tweedehands statieven. Het zijn M6 taps toelopende bouten met een verzonken kop (RVSPaleis.nl heeft ze normaal op voorraad).

Jaap



Bedankt, Jaap, met dit antwoord kom ik verder. Ik ga meteen de borgboutjes checken. Groet, Henk
Henk_A

Clublid
Berichten: 3




Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten