Konijnen Uilltje 20 cm groot

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.

Onderwerp:

Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » vr jun 14 2013 10:02 pm

Afbeelding Sluitertijd 1/650 iso 4000 brandpunt 300mm vast CAMERA d800
Laatst gewijzigd door D.A. Versluis op vr jun 14 2013 10:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor plincky » vr jun 14 2013 10:03 pm

?? denk dat er iets fout gaat :-)
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » vr jun 14 2013 10:23 pm

Even iets fout gedaan maar is goed gekomen .

De foto is gemaakt met een D800 sluitertijd 1/650 brandpunt 300 mm vast brandpunt iso 4000 diafragma F6.3
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor plincky » vr jun 14 2013 10:29 pm

Netjes, mooie foto.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor roes » za jun 15 2013 9:37 am

Prachtig uiltje en net zo'n mooi resultaat 8)

Gr.

Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Gebruikersavatar
roes

Forumlid
Berichten: 2068


Locatie: heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » za jun 15 2013 10:12 am

Bedankt voor je reactie op deze foto groetjes Dirk V
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor ruud » zo jun 16 2013 11:19 pm

Ik probeer het nog één keer dan .
Dirk ik vind het een slechte foto en snap ook niet waarom iedereen zo positief is.
Het uiltje staat er scherp op daar is niets mis mee maar aan de rechterkant van de uil zit het vol met naar wat het lijkt
clone fouten vind de kleuren ook te vet en de pootjes van het beestje zijn er afgehakt.
Conclusie de foto is niet mooi .

Groet Ruud
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor JBD » ma jun 17 2013 12:46 pm

Het zou veel eleganter geweest zijn wanneer je dit op een andere manier geformuleerd had. We zijn hier niet om elkaar af te branden, maar om aan te geven wat eventueel anders/beter had gekund. Op deze manier vind ik dat je iemand behoorlijk kwetst en demotiveert om nog een keer een foto te plaatsen. Zomaar een mening van iemand die er alles aan doet om mensen niet bewust te kwetsen of te beledigen. En er zal nu wel weer een polemiek ontstaan, dus bij voorbaat zeg ik al dat ik hier verder niet op inga.
Gebruikersavatar
JBD

Clublid
Berichten: 1381


Locatie: De Veluwe
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor ebt » ma jun 17 2013 1:04 pm

deze sectie is bedoeld om foto's te laten zien. als je commentaar wilt ga je naar beoordelingen. dus laten we ook kritiek positief blijven formuleren. er is al zo veel narigheid in de wereld
bart
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.
Gebruikersavatar
ebt

Clublid
Berichten: 773


Locatie: colmschate
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Peter » ma jun 17 2013 1:30 pm

exact

de foto staat in presentaties en niet in beoordelingen.
Beoordeling van de foto is dus in deze sectie niet aan de orde. Het is niet anders, zo hebben we het ooit eens afgesproken.


viewtopic.php?f=34&t=14540

Vervolg reacties die inhoudelijk zijn zullen dan ook worden verwijderd.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor ruud » ma jun 17 2013 4:07 pm

Dus eigenlijk mag je als er een foto in presentatie staat niets zeggen ?
NCN is een foto gerelateerde site , als je een foto plaatst krijg je toch automatisch een reactie ongeacht waar die staat.
Als er positief gereageerd wordt hoor je niemand maar als je de foto niet mooi / goed vind en je reageert erop wordt dat
gelijk als negatief bestempeld.
Als fotograaf wil je toch een reactie hebben op een foto als je hem plaatst of zie ik dat nou verkeerd Peter ?
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor D.A. Versluis » ma jun 17 2013 4:51 pm

Dit is mijn laaste foto geweest die ik bij de Nikon club plaatst Commentaar kan ik best tegen , uiteindelijk willen we allemaal leren .
Maar de toonzetting van meneer Ruud bevalt mij aller minst en dat nu voor de tweede keer Bij deze sluit ik de dicussie en wens de Heer Ruud veel plezier met zijn hobby groetjes Dirk
D.A. Versluis

Forumlid
Berichten: 598


Locatie: Schiedam
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor ruud » ma jun 17 2013 5:28 pm

Nou blijf maar gewoon Dirk want ik ben er wel klaar mee .
ruud

Forumlid
Berichten: 1774


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » ma jun 17 2013 5:39 pm

D.A. Versluis schreef:Dit is mijn laaste foto geweest die ik bij de Nikon club plaatst Commentaar kan ik best tegen , uiteindelijk willen we allemaal leren .
Maar de toonzetting van meneer Ruud bevalt mij aller minst en dat nu voor de tweede keer Bij deze sluit ik de dicussie en wens de Heer Ruud veel plezier met zijn hobby groetjes Dirk
Dat is wel jammer, want mij beviel die foto wel. Het lekker pittige contrast wat er in zit, waardoor die ogen er goed uitkomen, is echt lekker. Dat mag ik wel :)

Die pootjes: tja dat is het leven van een fotograaf die dieren interessant vindt. Meestal reageren ze niet zoals je wilt op de vraag "show me some leg baby". En geloof me, een paar uur wachten veranderd er bij sommige dieren (waaronder dit soort uilen) weinig aan. Ze zitten vaak te wachten totdat ze eten zien voordat ze van hun plek komen.

Het punt wat Ruud probeert te maken over de artifacts is op zich er wel een, alhoewel ik gelijk moet zeggen dat het mij pas opviel toen het gezegd werd. Dus zo overduidelijk is het niet :) :).

Wat praktische tips van mijn kant:
  • misschien nog even met een blur over de achtegrond. Dan ben je die problemen kwijt en wordt het beeld nog rustiger (alhoewel er niets mis mee is zoals het nu is),
  • Wat ik vaak doe met selecties die echt zichtbaar worden, is ze iets blurren (hoe je dat doet ligt helaas aan het fotobewerkingsprogramma). Door minder scherpe selecties kun je dus wat wegrommelen in de marge en valt het niet op als het niet helemaal perfect geselecteerd is

Jaap
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Konijnen Uilltje 20 cm groot

Berichtdoor Kroontje » ma jun 17 2013 6:19 pm

naar wat het lijkt
clone fouten vind de kleuren ook te vet en de pootjes van het beestje zijn er afgehakt.

Met alle respect ;) Als je inderdaad goed kijkt zit er wat foutjes in.

En daarom heb ik het draadje hier neer gezet. Als Dirk dit niet wilt dat ie verplaatst is hoor ik dat graag en trek mijn reactie weer weg ;)

Kroontje
Kroontje




Terug naar “Fotobespreking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten