Ik kwam echter prijzen tegen van omgerekend €30 per stuk, €42 en €88 voor batterijen waar wèl Nikon op staat. Wat is nu wijsheid. Van die van €30 zei de verkoopster wel heel vriendelijk dat het een Chinese namaak was, maar ik kon op het blote oog geen enkel verschil zien tussen mijn eigen batterij (origineel van Nikon bij de camera geleverd), de originele Nikon batterij die ze me even wilde laten zien vanuit de D7000 kit doos die daar ook te koop was, en de door haar -aanvankelijk als echte batterij- aangeboden versie. Drie op het oog volstrekt identieke batterijen.

Digidingen.nl Eindhoven (wie zijn dat?) 1 voor €39,50, 2 voor €69,50, 3 voor €99,50! Dat is €33 per stuk! (overigens zeggen ze hier wel 1600mAh, tegen 1900 van Nikon, maar ja, overal zeggen ze wel Nikon Nikon Nikon, en niet Jupio, wat ook voorkomt.) Te vertrouwen?
HardWareWebwinkel Valkenswaard (wie zijn dat?) voor €66,25 per stuk. Te vertrouwen?
Saake-shop.nl uit Haarlem (?), maakt onderscheid in EL15 voor Nikon (à € 39,95) en EL15 van NIkon (à €79,95), dat geeft positief te denken.
Media Markt, hoppa €91,95!
Overigens kwam ik ook de buitengewoon leerzame pagina van Nikon zelf tegen (https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/45121" onclick="window.open(this.href);return false;) maar geen vermelding van de EL15 helaas.
En ik wilde nog wel zo graag een Battery grip MB-D11 op de kop tikken hier. Ik denk dat ik daar ook maar van af zie.....

Jullie ervaringen?