Alice madness returns

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Winston

Alice madness returns

Bericht door Winston » zo jun 23 2013 12:00 pm

Hoi allemaal,

al een tijdje niks geplaatst, had het druk op het werk en daarom geen tijd gehad om nieuwe foto's te schieten
de onderstaande foto is niet van mijzelf maar mocht wel met toestemming bewerken :mryellow:

het is een cosplay van een game genaamd "Alice in madness returns" een soort horror/actie spel

origineel
Afbeelding

bewerkt
Afbeelding

fotograaf: Shirochan
model: Sammantha Visser
retouch: mezelf

groetjes W

*verkeerde foto geupload
** even de titel gewijzigd, nu past het meer bij de foto's
Laatst gewijzigd door Winston op ma jun 24 2013 12:28 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: bewerkt met lichtroom

Bericht door Léon Obers » zo jun 23 2013 12:46 pm

Begreep de titel eerst niet. Dacht dat ik iets roomkleurigs zou aantreffen, of een model met slagroom of iets dergelijks.
Maar blijkt een vrije interpretatie van "Lightroom" :lol: :wink:
Titel gewoon (The Art of....) "Alice madness returns" was toepasselijker geweest.

Nou ja, ik vind de foto op zichzelf verkeerd in compositie met een aangesneden model rechts en teveel vrije ruimte links en boven.
Kun jij niks aan doen, een ander heeft de foto gemaakt.
Maar dat trekt zodanig veel aandacht dat een bewerking dan minder effect heeft, wat je er ook mee doet.

Met zoveel voorbeelden online van beeldmateriaal bij de hand, had de fotograaf en ook het model toch naar beter basismateriaal toe kunnen werken.
is het bewerken erna een stuk leuker om te doen, om daarmee de sfeer en uitstraling te versterken.
http://www.google.nl/search?q=%22Alice+ ... 71&bih=758" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Winston

Bericht door Winston » zo jun 23 2013 1:10 pm

oeps type foutje :lol:

ga ik veranderen als het kan

volgens mij hadden ze niet goed voorbereid hoe ze gaan schieten
van hun fotoshoots had ik ook maar een paar bewerkt wat echt in dat sfeer hoort

origineel 2

Afbeelding

bewerkt 2

Afbeelding

groetjes W

Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: bewerkt met lightroom

Bericht door Wolf » zo jun 23 2013 1:20 pm

De laatste bewerking is echt beter dan de ZW.

Ik zou persoonlijk het nog mooier vinden als het mes iets lichter was denk ik.
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jun 23 2013 1:24 pm

Winston schreef: volgens mij hadden ze niet goed voorbereid hoe ze gaan schieten
Het model heeft in ieder geval daar toch al de nodige moeite ingestoken, met de juiste kleding en attributen die zijn voorbereid. Dus op die details is er wel op gelet. Maar de fotograaf heeft denk ik minder voorbereid. Als je zo'n projectje gaat doen (als fotograaf en model), werkt dat het best door vooraf goed te kijken wat je wil. Fotograaf en model moeten goed met elkaar overleggen en een plan opstellen. Gewoon een checklist op papier, tot in details.
Waar ga je het doen, let op de achtergrond. etc., welke atributen kun je nog aanvullen. Print desnoods wat online voorbeelden uit, "en speel dat gewoon na".
Dat geeft erna zoveel meer voldoening. Nu is het eigenlijk jammer van alle tijd van kleding in elkaar zetten die eraan vooraf is gegaan.

Inmiddels wat foto's erbij:
Wolf schreef:De laatste bewerking is echt beter dan de ZW.

Ik zou persoonlijk het nog mooier vinden als het mes iets lichter was denk ik.
Daar moet specifiek de fotograaf op alert zijn. Door het mes te draaien, pakt het op een gegeven moment reflectie van licht in de lucht. Model heeft jammer genoeg te weinig ervaring om een juiste expressie in haar gezicht uit te dragen.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op zo jun 23 2013 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

peterk
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door peterk » zo jun 23 2013 1:25 pm

leuk gedaan!

Het rechter oog van foto 2 oogt wat vreemd.

Misschien met de zwart wit versie selectief het bloed rood kleuren?

Winston

Bericht door Winston » zo jun 23 2013 10:29 pm

@leon
Helaas kijken de meeste cosplayers heel serieus, binnenkort kan ik ook een fotoshoot van dichtbij meemaken en zal ik met ze overleggen hoe en wat voor houding ze moeten staan

@peterk
Haar haar zat voor het rechter oog daarom leek het zo raar
Met het selectief kleuren in lightroom is iets dat ik nog moet leren

En bedankt voor jullie beoordeling

Groetjes W

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”