24 hrs Le Mans 2013

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Replay » di jun 25 2013 12:53 am

Oké, waar te beginnen. Laat ik maar vooraan starten.
Woensdag.

De wekker is gezet op 01:45 uur in de nacht van dinsdag op woensdag. Ik ben van plan om plm. 02:30 uur te vetrekken naar de mooiste race van het jaar: 24 Heures Du Mans.
Dat betekent dat ik de avond ervoor vroeg naar bed ben gegaan om nog enige slaap te nemen voordat ik aan de rit van 643km begin. De auto is de avond ervoor al ingeladen met kleding, slaapzak en luchtmatras, en de koelbox kan bijna niet meer dicht. Mijn fotospullen laad ik pas bij vertrek in. :wink:
Goed uitgerust ga ik op pad en de reis verloopt voorspoedig. Binnen een paar uur ben ik al bij Parijs en hoop dat ik net voor de spits er doorheen ben. Helaas gooit een flinke onweersbui roet in het eten en ,net als in Nederland, staat ook hier het verkeer vast zodra het regent.
Deze vertraging heeft mij een uur extra reistijd opgeleverd en na Parijs is het tijd voor een pauze. Bij een restaurant geniet ik van een heerlijk ontbijt en kan mijn weg weer vervolgen. Uitbuiken doe ik wel in mijn autostoel.
Na een korte tankstop arriveer ik om 10:00 uur bij het welcome centre waar ik mijn mediabenodigdheden kan ophalen.
Met een mediapas en parkeerkaart voor de mediaparking ga ik het terrein op. Mijn collega is al op het circuit, hij was er al sinds zaterdag.
In de persruimte zie ik allemaal bekenden gezichten en moet ik handjes schudden met allerlei fotografen vanuit verschillende windstreken.
Ik kan nog niet in de pitstraat komen omdat er om 12:00 uur een fotografenbriefing is gepland en daar ben je verplicht om naartoe te gaan.
Na het standaard verhaaltje van de perschef ,over wat wel en niet mag, aangehoord te hebben krijg ik mijn persvestje. Het is,net als altijd, een permanent vestje maar wel voor ‘track’. Geen problem, je kan immers gewoon een vestje voor ‘pitlane’ reserveren. Dat doe ik dan meteen voor de sessie op woensdagavond van 18:00-20:00 en op donderdagavond van 22:00-middernacht.
Eenmaal in bezit van mijn vestje ga ik even in de pitlane kijken waar de teams aan het sleutelen zijn in de pitboxen.
Mijn eerste foto van het evenement is een foto van de Aston Martin #95. Deze staat er verlaten bij en straalt zoveel rust uit, het lijkt wel of ze hun zaakjes al klaar hebben voor de eerste trainingsessie, die om 16:00 uur begint. (Later, tijdens de race zou de rust bij dit team bruut verstoort worden door een crash van diezelfde Aston Martin met noorlottige gevolgen).

1. D3 - 1/160sec. - f4,5 - 105mm.
Afbeelding

Na een wandeling door de pitstraat en paddock ga ik me klaar maken om ergens langs de baan te fotograferen. Ik had me voorgenomen om in de Porsche bochten te gaan staan omdat je daar vanuit verschillende hoeken mooie foto’s kan maken. Ik neem 1 van de vele mediashuttles die de fotografen naar de locaties toe brengen.
Helaas, er is helemaal geen poortje en de politie zegt dat je er niet mag komen. Ja, de politie. Het is openbare weg en dan maakt de politie de dienst uit. We staan daar met plm. 10 fotografen en kunnen ons werk niet doen. Toch is er een mogelijkheid. Langs het viaduct en dan beneden langs de baan. Maar het laatste stukje moet je langs de verkeerde kant van de vangrail lopen om bij de bocht te komen. Marchalls hebben de opdracht gekregen om alle fotografen in de gaten te houden en melding te doen wanneer fotografen zich niet aan de regels houden. In het ergste geval ben je je pas en vestje kwijt en kan je naar huis voordat het is begonnen. Ik ga dat risico niet nemen en besluit ergens anders naartoe te gaan. Het duurt een tijd voordat de volgende taxi komt met fotografen en kostebare tijd gaat verloren.
Ik besluit naar ‘karting’ te gaan. Ik ben daar nog nooit eerder geweest en weet eigenlijk niet wat ik kan verwachten. Het blijkt dat daar diverse Nederlandse marshalls staan en het is een prachtige locatie met het hoofdgebouw in de achtergrond.
Ondanks de tegenvaller van daarnet maak ik hier prachtige beelden. Helaas is de sessie voortijdig afgevlagd, dit zou later nog vaker voorvallen.

2. D3 - 1/640sec. - f9 - 300mm.
Afbeelding

Er moet nog iets geregeld worden. Ik moet eten.
Daarom maar even langs bij de media-dame vanToyota. Binnen no-time heb ik een bandje om bij Toyota te kunnen eten en de mogelijkheid tot rust te komen.
Met een volle maag ga ik me omkleden om in de pitstraat te fotograferen. Gewapend in raceoverall en helm loop ik de pitlane binnen en zie een Porsche staan. Het beeld bevalt me wel en met de vele stangen,waar de verlichting en teambordjes aan hangen, kan dat alleen maar een fraai beeld opleveren.

3. D3 - 1/400sec. - f4,5 - 200mm.
Afbeelding

Twee uur lang vermaak ik me in de pitstraat en het licht schijnt precies in de juiste richting. De pitstraat is op dit moment heel mooi.
Om 20:00 uur moet ik mijn vestje voor de pitlane weer inleveren en geniet van alle lekkere dingen die ik had meegenomen. Het is alsof ik zit te picknikken, maar dan achter in de auto.
Om 22:00 uur staat er weer een kwalificatie op het programma. Langzaamaan wordt het donker en dan krijg je echt het gevoel van een 24-uurs race. Na een paar verschillende locaties te hebben aangedaan en foto’s die naar mijn zin zijn is het tijd om in het volledige donker te fotograferen. Even is het stoeien met de juiste instellingen maar daarna ging het fantastisch.

4. D3 - 1/40sec. - f4,5 - 300mm - iso 640.
Afbeelding

Zo, het zit er op voor vandaag en na alles in de computer opgeslagen te hebben is het tijd om te relaxen. Nog even wat meegebrachte snacks en drankjes naar binnen werken en dan mijn auto omtoveren tot hotel. Ik ben immers al meer dan 24 uur wakker en raak enigszins vermoeid. Welterusten en tot morgen.

Donderdag.

Na een goede nachtrust in mijn ‘Hotel Connect’ ga ik beginnen aan mijn ontbijt. Even kijken wat ik heb meegenomen. Van gevulde koeken en een rol Mentos kan ik niet leven en ga eens kijken of ik op het circuit iets kan scharrelen. Bij Audi is ook altijd wat te halen. Ja hoor, lekkere cakejes en andere lekkere dingen. “Doet u er ook maar een kopje koffie bij, Herr Audi”.
Op het circuit is een soort van dorpje met veel standjes. Ook heeft Audi er het een en ander opgesteld (half Le Mans is Audi).
Bij Audi is het een drukte van belang en mensen staan in een lange rij om een handtekening scoren van hun favoriete rijder.
Ik natuurlijk niet, maar een fotootje is nooit weg.

5. D3 - 1/500sec. - f11- 40mm.
Afbeelding

De dag kom ik door met een beetje ‘hier en daar’ kijken en overal wat snacks te scoren. Nog vlug wat eten bij Toyota en dan klaar maken voor de sessie later op de dag. Om 19:00 uur begint de eerste kwalificatie en het zonnetje schijnt nog. Ik neem een taxi naar de eerste chicane op het lange rechte stuk. Dat is mooi daar. Maar ik ben nog maar net op dat punt en donkere wolken pakken zich samen boven het circuit. Vlug trek ik mijn regenkleding aan en voorzie mijn camrea’s van zelfgemaakte regenhoezen, die ik van een regenbroek had gemaakt. De regen komt met bakken uit de lucht vallen maar de regenhoezen weerstaan de test goed, ik helemaal blij.

6. D3 - 1/400sec. - f10 - 300mm.
Afbeelding

Maar na regen komt zonneschijn, zeggen ze. Dat is helemaal waar en de beelden die je dan schiet zijn werkelijk fenomenaal. Ik heb wel eens een weerspiegeling van de auto in het asfalt gefotogafeerd maar nog nooit had ik de mogelijkheid om de complete auto in de spiegeling te zien.

7. D3 - 1/200sec. -f11 - 105mm.
Afbeelding

De baan is vrij warm en de plassen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik moet hier vlug gebruik van maken. Helaas gooit code rood weer roet in het eten en kan ik voor de tweede keer mijn plan niet uitvoeren. Ik had graag nog naar andere plaatsen gegaan maar dat zit er voor de tweede keer niet in. Ik baal een beetje en ga terug naar het mediacenter.
Om 22:00 uur staat de volgende sessie van twee uur op het programma. Ik heb heb een vestje voor de pitlane maar besluit om niet meteen daar naartoe te gaan. Eerst even langs de baan spelen en het laatste uur in de pitstraat fotograferen. Langs de baan kan je mooi fotograferen met de kermis in de achtergrond.

8. D3 - 1/50sec. - f11 - 300mm - iso 400.
Afbeelding

Zo, dag twee zit er op en moe maar voldaan ga ik me weer bij mijn hotel melden. Mijn rug begint al een beetje te protesteren, dat al na twee dagen. Dat wordt de komende tijd rustig aan doen.

Vrijdag.

Op vrijdag is er een pitwalk. Ik sta boven bij het mediacenter en zie de vele fans zich verzamelen bij het toegangshek. Ze mogen er pas om 10:00 uur in en zo gauw de poort open gaat….. tsja, dan weet je het wel. Ze rennen als gekken om als eerste in de pitstraat te zijn, je zou toch eens 10 seconden op een dag missen. :roll:
Ik besluit ook om even een kijkje te gaan nemen, alsof ik daar nog nooit ben geweest. Hmm, beetje saai en veel te druk.

9. D3 - 1/400sec. - f5,6 - 24mm.
Afbeelding

Maar aan dat saaie komt vlug een einde wanneer ik toeters en een hoop gezang hoor. Daar zijn de Nederlandse fans, die ook marshalls zijn. Volledig in oranje uitgedost zijn ze en opvallende verschijning in de pitstraat. Natuurlijk willen ze naar de Nederlandse rijders toe en even met hun een praatje maken. De Nederlandse rijders kunnen hun steun enorm waarderen en de oranje brigade wordt zelfs ook door andere teams aangesproken.

10. D3 - 1/320sec. - f10 - 30mm.
Afbeelding

Na een beetje rondgeslenterd te hebben is het tijd om naar het dorp te gaan. Hier is de rijdersparade en daar is het altijd enorm druk. De rijders worden in open oude auto’s daar voorgesteld aan het publiek. Ja, die ken ik wel maar ik heb meer oog voor de babes. :P

11. D3 - 1/160sec. -f7,1 - 70mm.
Afbeelding

Even een praatje maken met Tom die een klein verslag doet voor GeenStijl. Hij had ook alleen maar oog voor het vrouwelijk schoon. Hij moest een reportage maken en ik adviseerde hem om in de avond eens de campings te gaan bezoeken. Dat is echt iets voor jullie. Hier het filmpje van GeenStijl: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _24_u.html
Ondertussen is de parade al begonnen maar eigenlijk vind ik er niet veel aan. Tsja, het hoort er nu eenmaal bij.

12. D3 - 1/160sec. - f9 - 112mm.
Afbeelding

Na de parade is het traditie om te gaan eten bij een goed grill restaurant. Het meisje waar we vorig jaar nog een fotoshoot mee hebben gedaan herkende ons direct en het tafeltje was meteen geregeld. Heerlijk, lekker voordringen.
Met een goed gevulde maag is het tijd om een oogje dicht te gaan doen. Morgen is het weer vroeg dag en dat zal een hele lange dag worden omdat ik in de nacht terug zal gaan i.v.m. een evenement met de Supercar Challenge op circuit Zolder.

Zaterdag.

De wekker staat op 7:00 uur en da’s best vroeg als je al een paar dagen lange dagen en korte nachten hebt gehad.
Maar de warm-up staat om 9:00 uur op het programma. Deze sessie gebruik ik om met mijn auto naar de buitenkant van het circuit te gaan. Daar is het mooi en op het lange rechte stuk worden hoge snelheden gehaald. Ik hoopte op regen omdat dit dan erg fraaie foto’s oplevert met de spray. Helaas, het was een beetje grauw toen de sessie begon.

13. D3 - 1/400sec. -f5,6 - 300mm.
Afbeelding

Later kwam er nog wel een klein zonnetje tevoorschijn maar toen was het al bijna afgelopen.

14. D3 - 1/320sec. - f4 - 300mm.
Afbeelding

15. D3 - 1/640 - f3,2 - 300mm.
Afbeelding

16. D3 - 1/200sec. -f4 -300mm.
Afbeelding

Langs de vele omleidingen en afzettingen vind ik mijn weg terug naar het circuit en ga me klaar maken voor de ‘race der races’.
Eerst leg ik mijn 300mm lens bij de Nederlandse marhalls,bij de Dunlop-brug, neer om die later vlak voor de start weer op te pikken. Dat is traditie geworden. Dat ding zou toch alleen maar in de weg zitten op de startgrid, waar het enorm druk is.
Ik spreek wat rijders en maak enkele foto’s en wens hen succes met de race. Eén daarvan blijkt de Aston Martin rijder, Allan Simonsen, te zijn. Ik vraag hem waar de andere rijders zijn omdat ik van hun ook een teamfoto wil maken. Ze zijn ergens op de grid en zullen later wel terug komen.
Ik kan daar niet op wachten omdat ik nog andere dingen te doen heb en wens hem een voorspoedige race.
Tussen de vele fotografen zoek ik een plekje om de start te fotograferen. Ik wacht ook op de Patrouille de France, die jaarlijks met hun straaljagers over vliegen. Maar waarschijnlijk door het slechte weer is het niet doorgegaan. Om klokslag 15:00 uur is de start en het geratel van de camera’s overstemt bijna het geluid van de voorbij razende auto’s. Ik besluit om de start te fotograferen met de 70-200 lens zodat ik meer omgeving kan meepakken. Er zijn ondertussen 245.000 bezoekers op het circuit.

17. D3 - 1/640sec. -f6,3 - 200mm.
Afbeelding

Ik blijf even op die plaats en besluit dan om me steeds verder naar achter te gaan begeven. Om 15:09 uur is er al een safetycar. Er is een verschrikkelijk ongeval gebeurt en ik zie de herhaling op een groot videoscherm. Het is de Aston Martin van de coureur die ik kort daarvoor nog gesproken had. Als dat maar goed gaat…
De safetycar blijft een uur op de baan en de vangrail moet deels vervangen worden.
Ondertussen loop ik maar verder om andere plaatsen te bezoeken.

18. D3 - 1/400sec. - f6,3 - 300mm.
Afbeelding

Wanneer de safetycar weer van de baan is wordt het veld weer losgelaten. Ik blijf ongeveer twee uur langs de baan en eenmaal terug in het mediacenter zie ik dat er een ‘official statement’ op mijn laptop ligt. De organisatie maakt bekend dat de rijder van de Aston Martin aan zijn verwondingen is overleden, hij was 34 jaar en aan zijn 7e 24 hrs Le Mans gestart.
Na een etentje bij Toyota ga ik nog even met de taxi naar diverse plekken langs de baan. Ondertussen is het al donker geworden en is het tijd voor nachtopnames. Ik gebruik de kermis en het reuzenrad als achtergrond. Daar kan je met de groothoeklens leuke dingen doen.

19. D3 - 1/40sec. - f2,8 - 31mm - iso 400.
Afbeelding

Vanaf 22:00 uur kan ik nog twee uur in de pitstraat wandelen. Dat is in het donker ook een aangename plaats om te zijn. Her en der komen auto’s binnen voor hun pitstop en daar kan ik gretig gebruik van maken.
Bij Audi is de auto nr 3 naar binnen gebracht en er wordt druk gesleuteld. Ik kan het niet goed zien omdat er veel fotografen voor de ingang van de pitbox staan. Even houd ik mijn camera boven iedereen uit en dan kan ik op de camera zien wat er aan de hand is. Handig, zo’n digitale camera. :lol:

20. D3 - 1/60 - f8 - 24mm - iso 640.
Afbeelding

Ondertussen is het al bijna middernacht en moet ik mijn vestje inleveren. Op verschillende plaatsen liggen al monteurs te slapen of nemen de tijd om te rusten, nu hun auto’s op de baan zijn. Daar maak ik ook mijn laatste foto en ga me opmaken voor mijn eigen race.

21. D3 - 1/50sec. - f2,8 - 35mm - iso 640.
Afbeelding

Le Mans houd voor mij hier op dit jaar. Eigenlijk wel vreemd om halverwege een 24-uurs race je spullen in te pakken en je om te kleden. Maarja, ik word op zondag op circuit Zolder verwacht.
Om 02:30 uur rijd ik het circuit af voor een rit van 583km. Ondanks dat ik al om 7:00 uur wakker was en om 7:30 (24 uur later) arriveer in Zolder,was ik erg fit. Dat had ik niet gedacht. Daar heb ik ook de hele dag staan fotografen en ‘s-avonds om 23:30 uur zag ik mijn eigen bedje weer. Dit was de langste dag uit mijn leven en dat merkte ik toen is ‘s-avonds weer thuis was.

Het was een mooie tijd en zelden heb ik zoveel goede en mooie foto's gemaakt. 95% is gewoon goed, scherp en juist belicht. Dat maak je niet vaak mee. Ik ben er helemaal blij mee.
Voor de geïnteresseerde onder ons: bijna 3800 foto's en allemaal als jpeg geschoten en onbewerkt hier geupload, alleen een kader er omheen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!
[correctie]: het aantal foto's is niet juist. 3800 was alleen van de race op zaterdag en de parade op vrijdag. Daar moet natuurlijk ook nog woensdag en donderdag bij. Dan kom ik op 5715 sluiterbewegingen, over twee camera's verdeeld.

Dat was mijn 24 hrs Le Mans. Tot volgend jaar!

Groeten Roel.
Laatst gewijzigd door Replay op di jun 25 2013 9:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor MauritsD » di jun 25 2013 1:24 am

Prachtig verhaal weer Roel.
Zo krijgen we een piepklein beetje gevoel er bij te zijn geweest en een heel groot gevoel er bij te willen zijn geweest :D
Dank je wel
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Faiz » di jun 25 2013 5:59 am

Mooi verhaal en even zo mooie plaatjes!
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor DannySan » di jun 25 2013 6:27 am

Is er geen autoblad wat jouw verhaal inclusief foto's zou willen hebben? Top dat je er zoveel moeite in stopt! Mooi beschreven! Heftig over dat ongeval, dat moet erg raar zijn geweest... Je beschrijving over het wel en wee, afgewisseld met de scherpe en super strakke platen nemen me mee naar Le Mans... Chapeau Roel!

Foto 4 en 7 springen er voor mij uit qua moment :!:
Laatst gewijzigd door DannySan op di jun 25 2013 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor mike » di jun 25 2013 7:03 am

Geweldig verslag en dito foto's Roel.
Het is niet alleen een uitputtingsslag voor de auto's en monteurs, maar ook voor de fotograaf langs de baan :D
Foto 21 geeft en mooie blik van de monteurs. Loodzwaar lijkt me.
Top weergave van dit mooie evenement.
Gr. Michel
Gebruikersavatar
mike

Forumlid
Berichten: 391


Locatie: Woudenberg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor jan » di jun 25 2013 7:07 am

Roel, het lezen en bekijken van dit draadje heeft weer een halfuur van mijn tijd in "beslag" genomen. Maar ik heb genoten. Prachtig om te zien en te lezen. Compliment.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4305


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor a vgastel » di jun 25 2013 7:29 am

jan schreef:Roel, het lezen en bekijken van dit draadje heeft weer een halfuur van mijn tijd in "beslag" genomen. Maar ik heb genoten. Prachtig om te zien en te lezen. Compliment.

Zeker eens met wat jan schrijft, zeer mooie serie veel goede platen.
Hier zit vak manschap in. :wink2: welke lenzen heb je gebruikt.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor skyfox » di jun 25 2013 7:38 am

Wat een mooie serie! Leuk ook dat je er een uitgebreid verhaal bij vertelt. Het leest echt lekker weg, je hebt duidelijk talent!
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Lucien » di jun 25 2013 8:25 am

Roel, weer een fraai verslag met prachtige foto's
Bedankt voor het delen :wink:
Gebruikersavatar
Lucien

Clublid
Berichten: 189


Locatie: Soesterberg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Vincent » di jun 25 2013 9:12 am

Wat een prachtige platen weer en leest lekker weg met het verhaal erbij! Top!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Skippy » di jun 25 2013 10:52 am

Prachtig verhaal en ditto foto's. Foto 8 m.n. heel gaaf! Dank voor het delen, Roel.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Sandervb » di jun 25 2013 10:55 am

Echt geweldige foto's en ook een mooi verhaal!
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Peter » di jun 25 2013 11:03 am

Deze tak van sport heeft me nooit aangetrokken

Toch heb ik het verhaal met ingehouden adem gelezen.
Gecombineerd met echt een paar prachtige foto's bekijk ik die wereld nu toch even met andere ogen.

al met al, prachtig.
bedankt dat je het met ons op deze wijze wilt delen. Heb ervan genoten
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor adkart » di jun 25 2013 11:23 am

Prachtige foto's en een mooi verhaal erbij!!! :D
Nikon D5200 Nikon AF-S 35mm Nikon AF-S 18-105mm Nikon AF-S 55-300mm Tamron 18-270mm

https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
Gebruikersavatar
adkart

Forumlid
Berichten: 140



Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Alex » di jun 25 2013 12:07 pm

Roel;

Al e.e.a op TV gezien maar jouw platen/verhaal zijn een geweldige aanvulling !

Stiekem zou ik wel eens mee willen.

Bedankt voor het genieten!

alex
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten