24 hrs Le Mans 2013

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor LJ-Jochem » di jun 25 2013 8:50 pm

Mooi verhaal en natuurlijk #4. Schitterend lijnenspel en super kleuren zo in het donker! Top plaat!
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Niels » di jun 25 2013 9:47 pm

Prachtige foto's Roel en een boeiend verhaal.
Met plezier gelezen ;-)

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Gebruikersavatar
Niels

Forumlid
Berichten: 774


Locatie: 's-Hertogenbosch
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Replay » di jun 25 2013 9:50 pm

Oké, dank voor alle leuke reacties. Ik ben blij dat ik jullie een kijkje in de keuken heb kunnen geven van mijn 'Le Mans'. Zoals je kan lezen is het een periode van lange dagen en korte nachten. Maar dat hoort er nu eenmaal bij, da's Le Mans.
Het is natuurlijk maar een kleine selectie uit de vele foto's die ik heb gemaakt. Meer foto's staan op mijn facebookpagina, CKW-Media en later op mijn eigen site.(daar ben ik nog niet aan toe gekomen.)
Vreemd genoeg zijn het voor mij 'gewone' foto's en deze week zal het nog wel 'hot' zijn omdat het evenement nog maar kort geleden is verreden. Daarna zal ik de foto's waarschijnlijk niet veel meer terug zien omdat er dan weer andere evenementen zullen zijn. Zo gaat dat in autosport.

Dank voor jullie belangstelling. Dat waardeer ik enorm.

Dit doet me terugdenken aan een topic waarin geschreven werd dat autosport niet interessant is op dit forum. Maar dat zal aan die bewuste persoon liggen en niet aan het onderwerp. :wink:

Thankx,

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor André » di jun 25 2013 10:27 pm

He Roel,

Ik zat al vanaf zondag te wachten op je "jaarlijkse" verslag en foto's van Le-Mans. Ik kan alleen maar zeggen dat het wachten het waard was. Weer een prachtig verslag en natuurlijk ook weer die overbekende gave platen. Op naar editie 2014
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor adkart » di jun 25 2013 10:43 pm

Replay schreef:
Dit doet me terugdenken aan een topic waarin geschreven werd dat autosport niet interessant is op dit forum. Maar dat zal aan die bewuste persoon liggen en niet aan het onderwerp. :wink:

Groeten Roel.


Zeker te weten dat dat aan de persoon in kwestie ligt! :)

Misschien moet ik ook maar eens gaan overdenken of LeMans 2014 voor mij een goed plan is....
Nikon D5200 Nikon AF-S 35mm Nikon AF-S 18-105mm Nikon AF-S 55-300mm Tamron 18-270mm

https://www.flickr.com/photos/99694485@N02/albums
Gebruikersavatar
adkart

Forumlid
Berichten: 140



Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Robert » di jun 25 2013 11:24 pm

Geweldige serie en verhaal, bedankt voor het delen :!:
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor emdeklerk » wo jun 26 2013 11:45 am

Weer een topverhaal met topfoto's.
Ook voor mij het belangrijkste autosportevenement van het jaar.
Naar het verslag van Roel kijk ik altijd weer uit.

En wat een prestatie weer van Audi. 12 van de 14 laatste Le Mans gewonnen... (Eigenlijk 13, de Bentley die hem ooit won was een van de dichte Audi-prototypen van het eerste uur, die aangepast was.). Er wordt gezegd dat er weinig concurrentie is en was, maar dan worden de vele miljoenen die Peugeot, Toyota en andere merken in hun Le Mans-projecten steken om maar eens te winnen, gemakshalve vergeten. Volgend jaar doet Porsche weer mee, dus dan zien we verder. Maar we dwalen af...
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor unga » wo jun 26 2013 10:35 pm

Geweldig, met veel plezier gelezen en bekeken....absolute favoriet is #4...je weet meteen dat is Le Mans
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD
Gebruikersavatar
unga

Clublid
Berichten: 875


Locatie: Purmerend
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Michele » wo jun 26 2013 10:45 pm

4, 7, 8, 19, 20 en 21 wat mij betreft.Fotografisch zowel als journalistiek dik in orde.
Dat je tussendoor nog even naar Zolder getuft bent is in mijn opinie gekkenwerk, maar ook die plaatjes mogen er wezen. Vroeg me al af waarom je laptop een hele dag werkeloos op je desk stond....
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Replay » wo jun 26 2013 11:18 pm

Michele schreef:4, 7, 8, 19, 20 en 21 wat mij betreft.Fotografisch zowel als journalistiek dik in orde.
Dat je tussendoor nog even naar Zolder getuft bent is in mijn opinie gekkenwerk, maar ook die plaatjes mogen er wezen. Vroeg me al af waarom je laptop een hele dag werkeloos op je desk stond....

Mijn laptop staat altijd op de tafel. Maar die zit vast met een kabeltje. Af en toe dan ben ik in de persruimte maar het merendeel ben ik buiten geweest. Op vrijdag ben ik niet veel boven geweest. Eerst de pitwalk met de NL fans en daarna naar het dorp voor de parade. De laptop stond nog op tafel en de persruimte was gesloten toen ik terug kwam uit het dorp. Dan staat hij al wel klaar voor de zaterdagochtend. :lol:
Op zaterdag ben ik al vroeg naar de buitenkant van de tweede chicane gegaan, even mijn foto's ingeladen en daarna de gridwalk. Tussendoor ook nog ergens eten. Dan de race en ik was pas om 17:15 uur terug in het mediacenter.
Ik blijf nooit lang in de persruimte omdat er buiten veel meer te beleven is. :wink:

De rit naar Zolder was geen probleem. Ik rijd wel meer lange afstanden en het was niet druk op de weg. Geen kip te bekennen.
Ik had het in 1 keer kunnen rijden maar moest een tankstop maken. Ik zat lekker en de verwarming stond op koel. Ik was er in 5 uurtjes en totaal uitgerust. Wanneer ik op zondag vanuit Le Mans vetrek, na de race, dan kom ik ook altijd uitgerust thuis. De vermoeidheid komt meestal later.
Je moet gewoon op de dag van vertrek rustig aan doen en overal je tijd voor nemen. Als je gaat haasten en je eigen druk maakt dan vreet dat energie, die je nodig hebt voor de reis.
Ik moet wel bekennen dat ik op zondagavond compleet gesloopt was, maarja toen was ik alweer thuis.

Nog zo één: Met de 24 hrs Dubai doe ik eigenlijk hetzelfde. Vanaf de ochtend van de race tot het einde, 24 uur later, aan één stuk doorgaan incl. de hele nacht wakker op het circuit. Daarna naar het hotel, douchen,eten en nog even naar het centrum van Dubai. Dan om 21:30 uur de taxi naar het vliegveld en om 02:00 uur de vlucht naar huis. Slapen kan ik in het vliegtuig wel. Meestal ben ik dan om 9:00 uur op zondagochtend weer thuis én volledig uitgerust. Ook hier geldt weer: goed eten en drinken en op de laatste dag rustig aan doen.

Maarja, ik heb al 11x 24hrs Le Mans gedaan, 7x 24hrs Dubai, 8x 24H Spa, 7x 24hrs Zolder, en 6x 12H Sebring. Dus het is voor mij niet helemaal vreemd meer :wink:
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor marcel.b » wo jun 26 2013 11:22 pm

Petje af hoor :) :)
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Michele » wo jun 26 2013 11:43 pm

Replay schreef: De vermoeidheid komt meestal later.

Maarja, ik heb al 11x 24hrs Le Mans gedaan, 7x 24hrs Dubai, 8x 24H Spa, 7x 24hrs Zolder, en 6x 12H Sebring. Dus het is voor mij niet helemaal vreemd meer :wink:

Doorgaans heb ik met een 24 uurs race (10x Spa, 4x Le Mans, 4x le mans Classic) zelf geen moeite, maar de klap komt bij mij meestal later, op dinsdag bijvoorbeeld. Je bouwt toch rap een slaaptekort op.... Rij jij over Parijs of Rouen? Ik ben meestal met een tweede chauffeur en rijd over Rouen. Lekker rustig en cruiscontrol permanent dr op. Dit jaar ivm de afsluiting van de Mathildebrug over Parijs gegaan, maar dat doe ik dus nooit meer... Dar kan het half uurtje verlies via Rouen makkelijk tegenop.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor arjan916 » do jun 27 2013 7:47 pm

Ha Roel, weer heel mooie foto's en een erg leuk verhaal.
Dit jaar elkaar weinig tegengekomen, en dus geen gelegenheid gehad om rustig een bakkie te doen, volgende keer dan maar.
Maar als ik jou plaatjes zie vraag ik me af of ik nog tij dga stoppen in het up[loaden en hier zichtbaar maken, heel gave heb je hiertussen zitten.
Een kleine tip; probeer volgend jaar de testdag mee te pakken, rustiger en je heb meer tijd tijdens de race (mits je tijden sde testdag al bruikbaar materiaal hebt gemaakt).
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor The-Boss » vr jun 28 2013 10:03 pm

Gave serie foto's, knap hoor.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24 hrs Le Mans 2013

Berichtdoor Brewsky » zo jun 30 2013 9:05 am

Foto's 4 en 8 zijn voor mij favoriet. Dank voor het delen en het mooie verhaal er om heen.
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger
Brewsky

Clublid
Berichten: 88


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten