Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.

Onderwerp:

Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor DannySan » za jul 20 2013 7:01 pm

Hoi allemaal,

vandaag - na een voorspoedige reis - teruggekeerd in den thuislande na een heerlijke vakantie van 2 weken in het Duitse plaatsje Schönecken; midden in de Vulkaan-Eifel.
Een broodnodige vakantie, na de nodige turbulentie het afgelopen jaar.

We hebben veel gedaan, maar ook weinig gedaan; niet bij alles ging de camera mee (die beelden heb ik 'in mijn hoofd') maar bij andere gelegenheden weer wel.
Van de beelden die ik wel gemaakt heb (veel met de net voor de vakantie van Tuihanti gekochte Sigma 70-200 f/2,8) wil ik graag een aantal hier delen.

1.
Afbeelding
Het Jezus-kruis in de Dom in Triër; daar zeer mooi aangelicht

2.
Afbeelding
Een detail van het plafond van 1 der koepels van de Dom.

3.
Afbeelding
Een stilleven in de crypte onder de Dom, zeer indrukwekkend...

4.
Afbeelding
Mijn prachtige dochter, wellicht wil ze zich gaan bekeren tot het boeddhisme?

5.
Afbeelding
Rond het vakantiehuis was het prettig wandelen, en zo'n huisje past prima op een foto

6.
Afbeelding
Wat 'n mooie omgeving, bergkam na bergkam...

7.
Afbeelding
In een wildpark op een klein uurtje rijden (via een heerlijke 'stuurweg' met om de haverklap haarspelbochten en stijgingen/dalingen van 14%) kon je door een vallei lopen waar een groep Berber-Makaken vrij rondloopt en je kunt je daar zelf dus ook vrij tussen begeven (zolang je een respectabele afstand bewaart) en daar kon ik deze mooie foto maken.

8.
Afbeelding
En met wat geluk tref je dan ook het 'kleintje' dat nét geboren is...

9.
Afbeelding
In een aangrenzend gebied kon je (a la een safari) rondrijden op een tocht van ruim 8 kilometer tussen wilde zwijnen, ezels, lama's en herten... Dit 'gestolen' momentje kon mij zeer bekoren.

10.
Afbeelding
En dan, om 15:00 uur begon er een lang gekoesterde wens: Het bijwonen van een vliegshow door een 2-tal valkeniers die een variëteit van vogels onder hun hoede hebben, zoals deze uil...

11.
Afbeelding
Valkenier en uil, als team...

12.
Afbeelding
Een rode wouw, in vlucht...

13.
Afbeelding
En net toen we dachten dat het niet 'indrukwekkender' kon, haalt de valkenier een zee-adelaar op; spanwijdte 2 meter 20...

14.
Afbeelding
Okay, een zonsondergang in HDR; mijn 1e poging boven op de berg waar we verbleven. Wel gelukt denk ik zo?

15.
Afbeelding
Ook een leuke 'vogel' die zomaar voor mijn lens opdook :mrgreen:

16.
Afbeelding
Tijdens een ander uitstapje met "natuurlijk" weer een vliegshow, een zwarte wouw op het moment dat 'ie afremt om te landen.
Dit keer was het om 11 uur 's ochtends met 'vreselijk' licht dus dat was een stuk moeilijker...


17.
Afbeelding
Een poolwolf in het Adler- und Wolfpark, veel hekken en héél veel drukte dus dat viel nog niet mee....

18.
Afbeelding
En als laatste, een zonsondergang in de rug en dan op de ruines van de oude Burcht in het dorp Schönecken een overzicht van het dorp.

Ik heb nog best wel veel foto's gemaakt :oops: en vond het nóg moeilijker om te 'kiezen' wat ik hier plaatste.
Naast het fotograferen heb ik veel geoefend met het ver- en bewerken in Lightroom; en ik hoop dat dat te zien is.

Ik heb er lol in gehad om de foto's te maken en te bewerken, ik hoop dat jullie er lol in hebben om ze te bekijken: bedankt!
Laatst gewijzigd door DannySan op za jul 20 2013 9:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor superknutsel » za jul 20 2013 7:10 pm

Schitterend !!

Laat die anderen ook maar komen.
superknutsel



Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Jester » za jul 20 2013 7:18 pm

Hey Danny! Ten eerste: mooie platen hoor! Strak, netjes scherp... Van het bewerken zijn ze niet slechter geworden (denk ik, want ik heb de originelen natuurlijk niet gezien). Mooie serie! Ik zou bijna gaan overwegen ook een keer naar Duitsland op vakantie te gaan :mryellow:

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor theo kersten » za jul 20 2013 7:32 pm

verdomd mooi.

gr. theo kersten
theo kersten

Forumlid
Berichten: 58



Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Skippy » za jul 20 2013 7:58 pm

Fijne serie hoor, prima werk. En een leuke, fotogenieke, dochter, mag ook zeker gezegd worden.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Kroontje » za jul 20 2013 8:25 pm

Mooi serie ;) Netjes
Kroontje



Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor weimaraner » za jul 20 2013 8:26 pm

Hele nette serie, geeft een mooie indruk.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor ReneG » za jul 20 2013 8:40 pm

Prachtige serie, vooral die zonsondergang. En die roofvogelfoto's kan ik ook zeer waarderen (liefhebberij van me).

Waar ben je geweest? Wildpark Daun gok ik zo? :D
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Replay » za jul 20 2013 8:56 pm

Mooi hoor.
Zeker de zonsondergang is erg mooi.
Met name foto 5 straalt, op mij, veel rust uit. Kan ik dat huisje twee weken huren? :lol:
Gewoon helemaal 'back to basic' en nergens aan denken. Da's vakantie. Dat zou op het moment niet verkeert uit komen.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Genster » za jul 20 2013 9:04 pm

Schitterende serie. Ik heb er met veel plezier naar gekeken :D
Genster

Clublid
Berichten: 3891


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor DannySan » za jul 20 2013 9:16 pm

:oops: :oops: :oops:
Nou wat een complimenten zeg, bedankt allen!
En dit is nog maar een klein deel van mijn 'presentabel' werk (naast de kiekjes die ik ook gemaakt heb).

@superknutsel: ik denk dat ik nog wat onderwerp-gerichte presentaties over de foto's maak, dus dat komt goed!
@Jester: Bedankt voor je commentaar! Ik hou van wat 'punch en scherpte' en over naar Duitsland gaan: doen! (doe ik al een groot aantal jaar)
@theo kersten: bedankt voor je commentaar!
@Skippy: Bedankt voor je commentaar, en ik mag de handjes samenknijpen inderdaad met mijn altijd graag willende poserende dochter :mrgreen:
@Kroontje: dank!
@weimaraner: bedankt voor je commentaar
@ReneG: bedankt voor je commentaar, de zonsondergang is inderdaad mooi gelukt (mijn 1e pogingen met HDR), en ik zal een aparte presentatie maken over de roofvogels want daar heb ik er nog veel meer van. De 'mooie' show (met het mooie licht) was inderdaad in het Wildpark Daun. Een geweldig team van valkeniers met een mooie verscheidenheid aan vogels (ik wist vooraf niet dat de zee-adelaar alleen 's middags zou vliegen dus dat 'namen' we mooi mee). Het was mijn 1e poging met de 70-200 om de vogels vast te leggen, en als ik alleen al maar één vogel mooi scherp had gehad was ik al blij geweest; maar dit resultaat deed mezelf ook verbaasd staan.
@Replay: Bedankt voor je commentaar! Het hutje is - op wat oud landbouw-materiaal - leeg dus ik zou zeggen: doen! Heb je het weer eens veel te druk? (binnenkort ook in Assen toch?)
@Genster: dank voor je commentaar, het doet mij plezier om te zien dat er met plezier naar mijn foto's gekeken wordt.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor SpiKeY » za jul 20 2013 9:20 pm

Nice.
SpiKeY Inc. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̴̡ı̴̴̡
My Blog: http://wilhelmrojer.wordpress.com/
Gebruikersavatar
SpiKeY

Forumlid
Berichten: 65


Locatie: Arnhem
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor peter1802 » za jul 20 2013 9:44 pm

Hee leuk zeg wij waren daar ook vorige week in Trier en hebben dezelfde dom bezocht. Foto's wekte meteen herkenning op . Hele mooie foto's zijn het trouwens
Gebruikersavatar
peter1802

Forumlid
Berichten: 65


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Frankie » za jul 20 2013 9:50 pm

Mooie serie waarin 4 en 8 favoriet zijn. Je dochter zit prachtig in het licht en het aapje is gaaf ingekaderd door de onscherpe bladeren. Ik heb het idee dat jouw fotografie het afgelopen jaar enorme stappen heeft gezet, gaaf om te zien.
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantie 2013 - Vulkaan-Eifel

Berichtdoor Riemke » za jul 20 2013 9:54 pm

Prachtige serie waarvan ik, 2, 4, 5, 13 en 14 de mooiste vind.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Gebruikersavatar
Riemke

Clublid
Berichten: 3597


Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:


Terug naar “Foto presentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten