Petzval

Discussies over verzamelobjecten

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor jantom » za jul 27 2013 8:04 pm

@CaptainHook

De lenzen worden gemaakt in Rusland en worden verscheept naar USA en dan mogen de kopers in Europa extra kosten betalen voor vervoer + invoerrechten...
Heel handig gedaan :o
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor dogo » za jul 27 2013 8:20 pm

Petzval guys, misschien vinden jullie dit interessant. Kwam het per toeval tegen.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor jantom » za jul 27 2013 8:33 pm

dogo schreef:Petzval guys, misschien vinden jullie dit interessant. Kwam het per toeval tegen.


Dogo: ik heb dat artikel al gelezen.... maar de link werkt goed... 8)
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor Léon Obers » za jul 27 2013 8:50 pm

jantom schreef:De lenzen worden gemaakt in Rusland en worden verscheept naar USA en dan mogen de kopers in Europa extra kosten betalen voor vervoer + invoerrechten...
Heel handig gedaan :o

Misschien valt er best een andere mouw aan te passen via de Nederlandse service:
http://shop.lomography.com/nl/about
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor dogo » za jul 27 2013 8:56 pm

En dan een NCN Petzval dag organiseren ......... !? :wink:
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor jantom » za jul 27 2013 9:02 pm

Léon:

Interessante link voor diegenen hier op het forum die willen bestellen.
Ik kreeg de indruk dat de productie naar USA gaat en vanuit de USA wordt gedistribueerd maar als het anders gaat en goedkoper is, is het veel handiger.

We zien wel....
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor Léon Obers » za jul 27 2013 9:21 pm

Ik lees nergens dat de productie in USA zou zijn, integendeel "Manufactured in Krasnogorsk, Russia".
Alleen is in de Engelse taal op Kickstarter het project aangemeld. Het zegt niets waar vandaan de producten verstuurd worden. Omdat het zonder tussenhandel is, lijkt mij gewoon rechtstreeks vanuit Rusland of misschien vanuit een paar distributiepunten.

Verder gezocht:
Op Kickstarter staat gewoon informatie hoe het in zijn gang gaat onder "FAQ":
http://www.kickstarter.com/projects/lom ... trait-lens

"The Petzval lenses will be shipped from local hubs around the world. This limits importation duties and additional taxes that you would be liable to pay on delivery. For customers in other countries, please note that we have logistics hubs in the following locations: Hungary, Turkey, New York, Hong Kong, Japan, Korea, Taiwan, Thailand, Mexico and Canada. If your country is not listed here, we are afraid there may be some extra importation duties to pay on delivery."

Voor Europa geldt wellicht Hongarije als distributieplek. Valt binnen de EU, van daaruit is er geen extra import-taks.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor jantom » za jul 27 2013 9:35 pm

Dank je wel Léon.

Ik weet dat de productie in Rusland gaat plaatsvinden. Ik heb ook niet anders beweerd... Kijk maar naar één van mijn vorige reacties op dit onderwerp.

Ik had eerst een vermoeden dat alleen de inschrijvers kunnen kopen maar dat is niet zo.
En niet de gehele productie gaat naar USA - dat is handig - weet ik nu van jou .. :)

De reden waarom ik dacht dat alle lenzen eerst (vanuit Rusland) naar USA worden verscheept is de volgende zinsnede "Please add $40 on top of your pledge if outside the US". Alsof dit extra kosten zijn omdat de lenzen moeten worden doorgevoerd naar buiten USA...
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor Léon Obers » za jul 27 2013 9:41 pm

Afhankelijk vanuit welke landen de inschrijvingen plaats hebben zal daar wellicht de distributie op afgestemd worden. Maar gezien de enorme belangstelling (inmiddels ruim 7x het minimum bedrag gehaald) zal het product daarna ook wel gewoon "zonder korting" in de productie blijven en in de verkoop gaan via de gebruikelijke kanalen.

jantom schreef:De reden waarom ik dacht dat alle lenzen eerst (vanuit Rusland) naar USA worden verscheept is de volgende zinsnede "Please add $40 on top of your pledge if outside the US". Alsof dit extra kosten zijn omdat de lenzen moeten worden doorgevoerd naar buiten USA...

Heeft wellicht te maken met Kickstarter wat in USA is en het project daar is "verbreid". Men ging aanvankelijk wellicht vanuit die plek uit. Maar gezien de enorme internationale belangstelling zullen ze wellicht het een en ander bijstellen lopende de inschrijving. Een beetje overbodig gedoe om eerst producten naar USA te sturen/verschepen om vervolgens weer terug per post naar Europa als je bij voorbaat al weet dat er inschrijvers in Europa zitten.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za jul 27 2013 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor jantom » za jul 27 2013 9:48 pm

Dank voor je aanvulling.

Het is inderdaad een enorm succes aan het worden. Kunnen de Russen weer aan de gang.

Ik verwacht dat veel Europeanen wel zullen bestellen.

De inschrijvers kunnen zich nog terugtrekken. Ik heb een clausule daarover gelezen. Maar omdat ik zelf niet ga bestellen heb ik niet zo'n behoefte daar nog naar te gaan zoeken.. :)
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor Sharkey » wo jul 31 2013 5:04 pm

Het lijkt erop dat ze binnen één-twee dagen de $1.000.000 grens van "ondersteunend kapitaal" gaan halen :shock:

Ook zijn er meer foto's geplaats op hun Petzval site.
Het draaierige "bokeh" is aanwezig alleen wel in een veel mindere mate in vergelijking tot de foto's met de oude Petzval lens.
Het ziet er helemaal een stuk "keuriger" uit, minder uitgesproken. Sommige foto's lijken wel van een "gewoon" 1.4 objectief af te komen.
Ook krijg ik de indruk dat de scherptediepte een stuk hoger ligt bij het prototype.

Blijft leuk om te volgen dit :wink2:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor bcvthul » vr aug 02 2013 7:40 am

Ze zijn nu echt de miljoen gepasseerd....
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor oud0001 » vr aug 02 2013 3:08 pm

Allemaal nog te hypothetisch.
Laten ze er eerst maar eens een paar produceren voor een onafhankelijke review. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor bcvthul » vr aug 02 2013 3:40 pm

Als iedereen zo'n houding heeft komt er geen lens.......
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Petzval

Berichtdoor Sharkey » vr aug 02 2013 3:51 pm

Tuihanti schreef:Allemaal nog te hypothetisch.
Laten ze er eerst maar eens een paar produceren voor een onafhankelijke review. :wink:

Haha, dan weet ik nu al dat dat geen positief review zal zijn;
* slechte randscherpte
* afgrijselijk beeldoverdracht
* geen AF
* onaardse bediening
* moeilijk scherpstellen
* onhandig diafragma controle
* MFT tabellen ver onder de maat
* Vignet---"tering"
* etc etc

Oh ja...ik heb me ook ingeschreven :mryellow:
Voor als nog dan... ben er nog niet uit of ik toch voor net zo'n slechte lens ga in de vorm van een Helios 40-2 85mm 1.5 :wink:
Als ik mijn lenscollectie bekijk .....heb ik nogal een zwak voor buitenbeentjes.....maar dat is een ander verhaal......
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Fotografica”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten