Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Discussies over statieven

Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor Rico » ma jul 29 2013 7:51 pm

@CaptainHook
Op de website van Sirui kom ik er niet uit wat de lengte van het geheel in als alles ingeklapt is (zeg maar de meest compacte lengte). Sirui geeft in de omschrijving 37cm aan, maar in de specificaties 46,5cm. Wat is de werkelijke ingeklapte lengte met en zonder Feisol balhoofd?

En waarom heb je voor de Feisol balkop gekozen, en niet de 'bijbehorende' Sirui G-10 balkop (zijn ongeveer van gelijke gewicht)?
Dank je!
Rico



Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor CaptainHook » di jul 30 2013 7:28 pm

Kijk hier eens:

http://www.siruicanada.com/tripods.htm#
maten met/zonder kopbevestiging staan er keurig bij.

BTW: ik heb er inmiddels geen Feisol kop meer opzitten, maar een Acratech. Die is weliswaar wat groter, maar veel prettiger verstelbaar. 8)
Afbeelding
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor Rico » di jul 30 2013 10:53 pm

@CaptainHook
Ah, die website geeft inderdaad veel meer info dan de NLse. Dank je.
Blijf ik toch met de vraag zitten waarom je niet een balkop hebt gekozen van hetzelfde merk (bijvoorbeeld de Sirui G10x). Bewuste keuze of toeval? Via de traumflieger website krijgt bijvoorbeeld de k-20x een derde plaats.
Rico



Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor yzf1kr » wo jul 31 2013 8:01 am

Mocht je interesse hebben in dit Sirui statief, dan is dit de goedkoopste aanbiedder in europa.

http://foto-tip.pl/de/sirui-statyw-t-1204x.html

Ik ken erg veel mensen die daar hun Sirui statief gekocht hebben.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor CaptainHook » wo jul 31 2013 8:24 am

De keuze voor de (oorspronkelijke) Feisol kop was meer toevallig, had (ook) goede testresultaten en was lekker klein en compact.
Achteraf vond ik de verstelling wat lastig, de knopjes vond ik te priegelig te bedienen en bovendien kwam er regelmatig wat vet tevoorschijn.
Uiteindelijk kon ik die Acratech van iemand overnemen, voor een schappelijke prijs, en dat vind ik echt een grote verbetering. Die is gewoon veel makkelijker bedienbaar en instelbaar. Zit principieel ook heel anders in elkaar. Daarnaast was 'ie uitgerust met een RRS snelkoppeling en dat werkt ook een stuk prettiger dan die schroefbare langzaamkoppeling van Feisol.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Sirui T-1204X carbon reisstatief...

Berichtdoor Jester » wo jul 31 2013 1:19 pm

Ik heb zelf ook een Feisol statief met 50D balhoofd. Het einige nadeel van dat balhoofd vind ik het feit dat er maar 1 uitkeping inzit om de camera naar beneden te kantelen en daardoor de vergrendel-draaiknop rechts zit. Aangezien ik - net als vele anderen - rechtshandig ben moet ik dan de camera met links vasthouden als ik de camera voorover will kantelen, óf met links om het statief heen losdraaien. Achteraf zou ik het handiger gevonden hebben als ze 2 uitkepingen gemaakt zouden hebben, dan kun je kiezen...

Ook jammer dat Feisol zelf geen L-plates maakt/levert, trouwens...

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten