Camera Strap

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor ReneG » wo jul 31 2013 1:49 pm

Genster schreef:(Waarom) is de gewone camerariem er niet in een lange uitvoering (zodat je hem diaginaal kan dragen)?


Dat heb ik wel, een optech met verlengstuk. Draag hem in bepaalde situaties dus zoals je beschrijft.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor Genster » wo jul 31 2013 2:19 pm

ReneG schreef:
Genster schreef:(Waarom) is de gewone camerariem er niet in een lange uitvoering (zodat je hem diaginaal kan dragen)?


Dat heb ik wel, een optech met verlengstuk. Draag hem in bepaalde situaties dus zoals je beschrijft.


Misschien een domme vraag René, maar hoe heb je dat gedaan? (en wat moet ik er voor aanschaffen?)
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor ben42 » vr aug 02 2013 9:14 pm

Allemaal hartelijk dank voor jullie informatie.

Helaas ben ik niet in staat geweest om een winkel te bezoeken die dergelijke artikelen verkopen. Het dichts bij voor mij is waarschijnlijk ergens in Den Haag.

De hoevelheid informatie en de mogelijkheden zijn een beetje overweldigend. Deze vakantie zal ik het nog met mijn gewone camera riem gaan doen. De mogelijkheden zijn groot. Het een wat compacter als het andere, maar het andere dan weer met meer mogelijkheden. Camera aan mijn zij hangen, dat zie ik enigsinds wel zitten, maar het zaakje moet ook nog in de paraattas passen. Ik zal hier nog een keer rustig naar moeten kijken. Een en ander wordt ook zwaar afhankelijk wat je er van plan bent mee te doen. In een vervoermiddel zal het op de zij hangen over het algemeen niet handig zijn. (Bus/auto/trein/vliegtuig). Maar tijdens het wandelen juist weer wel.
Nu nog maar even gewoon om mijn nek of de paraattas. en dan mijn compact camera wel aan de riem.

Allemaal hartelijk dank voor deze informatieve draad.
Met vriendelijke groet,
Ben Brugman
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2630


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor philippe » do aug 15 2013 9:28 am

Op m'n D800 met 16-35mm heb ik deze zitten van Calumet: http://www.calumetphoto.nl/product/calu ... CALRM2002/.
De Optech die ik op de andere D800 zitten had heb ik eraf gedaan en vervangen door ook een Calumet, met dat AirCell schouderstuk is het stukken leuker dragen. Wat ook interessant is , is dat je het middenstuk eraf kunt doen, zo heb je een kort riempje dat rond het statief kan, als extra beveiliging tegen dat je iets te haastig met de statief snelkoppeling omgaat...
Jammer dat die originele riemen van Nikon zo opzichtig, stug en oncomfortabel zijn, maar gelukkig is deze van Calumet spotgoedkoop...
philippe

Forumlid
Berichten: 213


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor Olliepippie » do aug 15 2013 3:28 pm

Heb de sunsniper steel erop gehad, is een erg sterke maar daardoor ook volumineuze strap. Je camera bungelt dan wel op je heup moet je van houden. Heb inmiddels ook de upstrap (versie met afneembare band zodat je ipv aan de camera ook aan een zware telelens kunt bevestigen) en die bevalt me beter. De sunsniper moest er namelijk erg vaak helemaal vanaf ivm statief, de sunsniper bevestig je namelijk in het statiefgat.
Hoop dat je er wat aan hebt en denk dat uitproberen in een goede camerazaak (of een keer via een clublid) een goed advies is, is nl erg persoonlijk.

Groet,

Michel.
Groet,

Michel.
Olliepippie

Forumlid
Berichten: 178


Locatie: Noord Brabant
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor ReneG » vr aug 16 2013 7:52 pm

Genster schreef:
ReneG schreef:
Genster schreef:(Waarom) is de gewone camerariem er niet in een lange uitvoering (zodat je hem diaginaal kan dragen)?


Dat heb ik wel, een optech met verlengstuk. Draag hem in bepaalde situaties dus zoals je beschrijft.


Misschien een domme vraag René, maar hoe heb je dat gedaan? (en wat moet ik er voor aanschaffen?)


Je bericht had ik even gemist. Deze bijvoorbeeld: http://optechusa.com/uni-adaptor-loop.html

Kijk even op de site van OpTech voor alle opties. Je kunt er een extra set tussen doen of ze volledig vervangen. Voor mij was vervangen genoeg. Bovendien heb je dan connectors bij de riem en bij de camera, soms ook erg handig (zeker bij de camera, dan maak ik hem daar los en dan heb je er geen last van op statief). Kosten iets meer dan 10 euro in NL.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5046


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor Henri 19 » vr nov 08 2013 3:09 pm

Ik ben waarschijnlijk de enige Nederlander die de HUGU Gurt gebruikt. Huisvlijt van een Duitse meneer, bevalt uitstekend.
Henri 19

Forumlid
Berichten: 17


Locatie: Sainte Féréole (F)
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor JaapV » vr nov 08 2013 3:28 pm

Is er een internationaal georiënteerde fotowinkel in Brive? Nogal on-Frans :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor R.o.b. » za jun 14 2014 1:33 pm

Na het lezen van alle bovenstaande berichten is denk ik de Blackrapid geschikt voor mij. Wat mij alleen niet zint is de grote metalen haak waar de camera aan hangt. Ik vrees dat die toch mijn camera beschadigt. Weet iemand misschien of de bevestiging van Sunsniper op een Blackrapid past ?

Mvg, Rob
Gebruikersavatar
R.o.b.

Clublid
Berichten: 72


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor Roy Kersbergen » za jun 14 2014 1:35 pm

Ik gebruik al een behoorlijke tijd een Blackrapid RS Sport en de "grote" metalen haak beschadigd mijn camera niet hoor, ik zou er niet te bang voor zijn.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor gvdnberg » wo jun 18 2014 5:07 pm

Nadat ik eerst de Sunsniper steel heb gehad, die bij een toevallig bezoek aan de fotowinkel werd ingenomen en vervangen door de nieuwere SunSnijper steel, met een verbeterde bevestiging van de camera aan de riem, heb ik uiteindelijk toch de BlackRapid gekocht. De SunSniper met het' schouderbandje' van de BlackRapid bleek geen goede oplossing, omdat de bevestigingspunten te ver bij de schouder vandaan zitten. Hetzelfde bandje, de Brad heet dat ding meen ik, aan de BlackRapid maakt het geheel een prima combinatie om de D700 met grip en een zwaar objectief zoals de 24-70, 14-24, of 70-200 te dragen. De riem blijft goed op zijn plaats in tegenstelling tot de SunSniper waarvan het schouderstuk bij mij steeds verschoof naar een plaats ergens op mijn rug.
Succes met je keuze.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor Texelaar » wo jun 18 2014 5:34 pm

Ik heb een aantal jaar nu de black rapit sport en ben er blij mee ook met de 70-200 lens erop

gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Gebruikersavatar
Texelaar

Forumlid
Berichten: 247


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor staal571 » wo jun 18 2014 6:50 pm

bcvthul schreef:Heeft iemand deze al gekocht/besteld?

http://www.kickstarter.com/projects/971 ... ip-v2?ref=



Bert, die spullen van peak design heb ik is erg mooi alleen de „’riem vindt ik te dun voor een DSLR met grip en 300 mm objectief, ik gebruik de riem voor mijn Fuij X-E2

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor M@rcel » wo jun 18 2014 8:29 pm

Mijn insteek was om de blackrapid aan te schaffen, maar las toen een bericht op het forum over de Carry Speed FS-PRO Sling Strap en heb die uiteindelijk aangeschaft voor mijn D800. Met Tamron 24-70 lens met 1 koord vast, met de 70-200mm met 2 bevestigingskoorden voor goede gewichtsverdeling. Gewicht wordt goed verdeeld over de neopreen schouderpad. De montageplaat is even zoeken voor een juiste positie, zodat het niet in de weg zit voor je handen, maar verder bevalt het erg goed.
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera Strap

Berichtdoor R.o.b. » za jun 21 2014 10:05 pm

Dank voor de berichten. Ondertussen heb ik de Blackrapid sport aangeschaft.
Wel heb ik de lockstar besteld op Ebay. Deze zorgt ervoor dat de conect R niet open kan draaien.
Gebruikersavatar
R.o.b.

Clublid
Berichten: 72


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten